ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان بین‌المللی مهاجرت: ایران در یک هفته ۲۸ هزار پناهجوی افغان را اخراج کرد

سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد که ایران و پاکستان در سال جاری میلادی بیش از یک میلیون پناهجوی افغان را اخراج کرده و آن‌ها را به افغانستان بازگردانده‌اند.

با اشغال مجدد افغانستان توسط طالبان موج بزرگی از مهاجرت از این کشور به کشورهای همسایه آغاز شده است. سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد که ایران ایران در طی فقط یک هفته ۲۸ هزار پناهجوی افغان را اخراج کرده است.

بر همین اساس در سال جاری میلادی ۳۲۰۰ کودک پناهجوی افغان بدون والدینشان از ایران اخراج و به افغانستان بازگردانده شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه آنتونیو ویتورینو، مدیر کل سازمان بین‌المللی مهاجرت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:

«اکثر این کودکان، خسته و از پاافتاده به افغانستان بازمی‌گردند و به مراقبت پزشکی، غذا و استراحت نیاز دارند.»

ویتورینو در ادامه این بیانیه افزود:

«برای بسیاری از کودکان، بعد از اخراج از ایران یا پاکستان، تطبیق دادن خود با شرایط تازه با توجه به بیکاری و مشکلات معیشتی در افغانستان بسیار دشوار است.»

ایران ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد. بعد از عقب‌نشینی شتابزده نیروهای آمریکایی از افغانستان و سقوط دولت غنی، ایران به پناهجویان افغان از ولایت‌های همجوار با مرز مشترک اجازه داد که به طور موقت در این کشور اقامت کنند. اما بعد از استقرار طالبان در کابل مرزهای خود را به روی پناهجویان بست.

ایران و پاکستان میزبان ۹۰ درصد از پنج میلیون شهروند افغانستانی هستند که به دلیل ناملایمات سیاسی و اجتماعی آواره شده‌اند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل می‌گویند بیش از نیمی از ۳۹ میلیون نفر جمعیت افغانستان، با ناامنی غذایی حاد مواجه هستند.

هر روز چهار تا پنج هزار پناهجوی افغان وارد ایران می‌شوند

جان ایگلند، دبیرکل شورای پناهجویان نروژ چهارشنبه گذشته بعد از سفر به تهران در بیانیه‌ای از ضرورت امدادرسانی به افغانستان و کشورهای همسایه‌ای خبر داد که در آستانه فرارسیدن زمستان میزبان پناهجویان افغان هستند. به گفته ایگلند روزانه بین چهار تا پنج هزار پناهجوی افغان وارد ایران می‌شوند.

دبیرکل شورای پناهجویان نروژ همچنین اعلام کرد که از زمان اشغال مجدد افغانستان توسط طالبان  ۳۰۰ هزار پناهجوی افغان وارد ایران شده‌اند.

حمله افراد مسلح به شیعیان افغانستان و مصادره خانه‌ و زمین‌های زراعی آنان یکی از دلایل شکل‌‌‌گیری موج تازه پناهجویی از سمت افغانستان به سمت مرزهای ایران است.

به گفته ایگلند، افراد مسلح برخی از خانواده‌های شیعه را تهدید کرده‌اند که دختران خردسال آن‌ها را به زور به عقد خود درمی‌آورند.  

افغانستان از نظر شمار آوارگان و پناهجویان در رتبه سوم در جهان قرار دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.