ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشاورزان اصفهان در اعتراض به عدم تأمین حق‌آبه برای پنجمین روز دست به تجمع زدند

پنجمین روز تجمع کشاورزان اصفهان همزمان با سفر وزیر نیرو به این استان در بستر خشک زاینده‌رود برگزار شد و گروهی از مردم نیز به آن‌ها پیوستند. آن‌ها به عدم تخصیص حق‌آبه و خشک شدن زاینده‌رود اعتراض دارند.

شماری از کشاورزان شرق اصفهان، امروز جمعه ۲۱ آبان  در بستر خشک رودخانه زاینده‌رود، دست به تجمع زدند. تجمع کشاورزان در اعتراض به عدم تأمین حق‌آبه آن‌ها و خشک شدن زاینده‌رود، انجام گرفت.

آن‌ها از جمله فریاد می‌زدند: «رودخانه جاری نشه، اصفهان غوغا می‌شه»، «حق‌آبه رو می‌گیریم، حتی اگر بمیریم»، «زاینده‌رود جاری، حق مسلم ماست»، «زاینده‌رود رو پس بدین، به اصفهان نفس بدین»و «تا آب نیاد تو رودخونه، برنمی‌گردیم تو خونه».

این تجمع در پنجمین روز خود همزمان با سفر علیرضا محرابیان، وزیر نیرو به اصفهان برگزار شد.

تجمع کشاورزان اصفهان در اعتراض به عدم تأمین حق‌آبه ـ جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ ـ عکس از فیلم‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی

وزیر نیروی دولت سیزدهم در پی بروز مشکلات تأمین آب در حوضه آبریز زاینده‌رود و نیز پیگیری پروژه‌های در دست اجرای تأمین برق و آب‌رسانی، روز جمعه به استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

محرابیان روز جمعه با گروهی از کشاورزان اصفهان دیدار کرد. کشاورزان در این دیدار خواستار حق‌آبه خود شدند و وزیر نیرو وعده پیگیری و حل مشکلات آن‌ها را داد.

در تجمع اعتراضی کشاورزان مردم نیز با حضور در پل خواجو به حمایت از آن‌ها برخاستند. جمعیت حاضر با پیاده‌روی در بستر رودخانه و خواندن اشعاری با مضمون حیات زاینده‌رود، خواستار احیای این رودخانه شدند.

تجمع کشاورزان اصفهان در اعتراض به عدم تأمین حق‌آبه ـ جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ ـ عکس از علیرضا وثیق انصاری ـ خبرگزاری ایمنا

شامگاه روز جمعه نیز قرار است نشست مشترکی با حضور نمایندگان کشاورزان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو برگزار شود.

تجمع کشاورزان اصفهان از روز دوشنبه ۱۷ آبان در مقابل شرکت آب منطقه‌ای و صداوسیمای مرکز استان اصفهان آغاز شد. آن‌ها از روز سه‌شنبه در بستر خشک زاینده‌رود چادر زده‌اند.

کشاورزان می‌گویند در اثر رعایت نشدن حق‌آبه، با مشکل تولید مواجه و در اداره زندگی و معیشت خود ناتوان شده‌اند.

زاینده‌رود به عنوان بزرگ‌ترین جریان آبی منطقه مرکزی ایران در سال‌های گذشته با پدیده خشکسالی، افزایش برداشت و سوء مدیریت منابع آب مواجه است.

کشاورزان اصفهان از زمستان سال ۱۳۹۶ در اعتراض به عدم تأمین حق‌آبه برای کشت بارها در میدان‌های اصلی شهرهای استان اصفهان، محل برگزاری نمازجمعه و امتداد زاینده‌رود تجمع کرده‌اند و بارها لوله انتقال آب به استان‌های یزد و چهارمحال و بختیاری را شکسته‌اند. این اعتراضات در مواردی با برخورد خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی روبه‌رو شده است.

عدم تأمین حق‌آبه برای کشاورزان که از سال ۹۶ اجرایی شده به بیکاری شمار زیادی از کشاورزان انجامیده و بسیاری از آن‌ها ناچار به استفاده از خدمات حمایتی «کمیته امداد» شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.