ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فیلم «الکمین» برای توجیه جنگ و خونریزی در یمن قحطی‌زده

پروژه پر سر و صدا و پرهزینه «کمین» بر گرته فیلم‌های هالیوودی می‌بایست بیانگر «دلاوری‌های نیروهای اماراتی» در یکی از فقیرترین کشورهای جهان باشد. سرآغاز یک جنگ تبلیغاتی؟

شرکت سینمایی AGC International و ایمج نیشن ابوظبی (Image Nation Abu Dhabi)، دو ویدئو رسمی از تیزر فیلم سینمایی Al Kameen (کمین) منتشر کرده‌‌اند. موضوع این فیلم که از زمره فیلم‌های پروپاگاندا است مأموریت جسورانه گروهی از سربازان اماراتی است که به نجات هموطنان خود می‌شتابند که توسط شورشیان حوثی در دره‌ای کوهستانی به دام افتاده‌اند. به گفته سازندگان، این فیلم با ۴۰۰ بازیگر و دست اندرکار ساخته شده و هم اکنون، به عنوان بزرگترین فیلم عرب زبانی تبلیغ می‌شود که تا به حال در خلیج فارس فیلم‌برداری شده است.

فیلم پروپاگاندا

فیلم پروپاگاندا یا فیلم تبلیغاتیِ سیاسی عنوان فیلم‌هایی هستند که با هدف تأثیرگذاری بر تماشاگر و القای یک دیدگاه سیاسی به او ساخته می‌شوند. انواع فیلم‌هایی که در ایران در سال‌های بعد از انقلاب با موضوع دفاع مقدس ساخته شده و سریال‌هایی مانند «گاندو» ( برای القای خیانت طیف طرفدار غرب در وزارت خارجه ایران در برجام) و یا اخیرا سریال «سرجوخه» (برای القای جانفشانی نیروهای اطلاعاتی در مقابله با عوامل نفوذی) به نمایش درآمده، از مقوله سینمای پروپاگانداست. توانایی فیلم برای ایجاد توهم واقعیت و زندگی و گشودن دورنمایی جدید و ناشناخته از جهان، هنر هفتم را به ابزار مناسبی برای پروپاگاندا و ایجاد مشروعیت برای خونریزی وکشتار می‌کند.

باید توجه داشت که فیلم «الکمین» در شرایطی به نمایش درمی‌آید که حوثی‌های یمن در استان مأرب پیروزی‌های چشمگیری به دست آورده‌اند و به همین سبب هم نیروهای ائتلاف در حال تجدید آرایش نظامی‌اند.

تمام بازیگران اصلی فیلم تبلیغی الکمین، اماراتی هستند. این فیلم به طور کامل در امارات فیلمبرداری شده است و مروان عبدالله صالح، خلیفه الجاسم و محمد احمد در آن بازی می‌کنند. این فیلم توسط استودیو AGC و ایمج نیشن ابوظبی، و به کارگردانی پیر مورل (کارگردان فیلم‌هایTaken، District B13 ) با تهیه‌کنندگی درک داچی (تهی‌ کننده فیلم‌هایی مانندRoman J Israel، Esq.) و جنیفر راث (تهیه‌کننده فیلم Black Swan) ساخته شده است.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

اولین گام‌ها برای ایجاد صنعت فیلم در کشورهای خلیج فارس

نویسندگی الکمین بر عهده‌ی برندون برتل (نویسنده فیلم Furious ۷) و کورتیس برتل (نویسنده فیلمMedal of Honour) بوده، و با مشورت با سربازانی که در عملیات کمین سال ۲۰۱۸، که الهام‌بخش داستان این فیلم بوده، نوشته شده است. ایمج نیشن ابوظبی، تیمی از فیلم‌سازان و مشاوران فرهنگی اماراتی از جمله حنا کاظم، طلال الاسمانی، علیویه ثانی و علیا القامزی را گرد هم آورده است. این فیلم اواخر سال جاری در سینماهای امارات و سراسر جهان عرب اکران خواهد شد.

ایمج نیشن ابوظبی (Image Nation Abu Dhabi) یک شرکت فیلم و سرگرمی حرفه‌ای است که ماموریت خود را «شکستن مرزها و آزاد کردن تخیل از بند این مرزها» عنوان کرده است. این شرکت  می‌خواهد برای مردم سراسر جهان، فیلم، سریال تلویزیونی، مستند و سرگرمی تولید کند و اولین شرکت اماراتی است که چندین محصول را در سطح جهانی در نتفلیکس پخش می‌کند. این شرکت با محتوای نمایشی در بیش از ۴۰۰ جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم، و دست یافتن به بالاترین افتخارات این صنعت، از جمله دو جایزه‌ی اسکار، یک بفتا و یک جایزه‌ی امی، موفقیتی جهانی دارد.

ماموریت این شرکت، کمک به ایجاد صنعت فیلم و سرگرمی در سراسر مناطق شورای همکاری خلیج فارس، خاورمیانه و شمال آفریقا است؛ این جاه‌طلبی‌ها در راستای چشم‌انداز ابوظبی برای شکل دادن به یک اقتصاد رقابتی، پایدار و باز جهانی است.  

نمایی از فیلن الکمین

رشد انفجاری یکی از بزرگترین شرکت‌های هلدینگ منطقه

ایمج نیشن ابوظبی بخشی از ADQ، یکی از بزرگترین شرکت‌های هلدینگ منطقه است، که با مجموعه متنوعی از شرکت‌های بزرگ، بخش‌های کلیدی اقتصاد غیرنفتی ابوظبی را در بر می‌گیرد.

از زمان راه اندازی AGC در سال ۲۰۱۸، این شرکت از رشدی انفجاری برخوردار بوده است و در حال حاضر به عنوان یکی از پرکارترین و متنوع ترین شرکت‌های محتوای مستقل در این صنعت، شناخته می‌شود. اخیرا و پس از پرمشغله ترین دوره تولیدی AGC، این شبکه در حال تولید Consecration (تقدیس) به کارگردانی کریستوفر اسمیت، و نقش‌آفرینی جنا مالون (Jena Malone) و دنی هوستون (Danny Huston) است. آن‌ها با شرکت Lionsgate برای ساخت فیلم Moonfall اثر رولاند امریش (Roland Emmerich)، با بازی هالی بری (برنده‌ی اسکار) و پاتریک ویلسون شراکت کرده اند؛ این فیلم در مرحله‌ی پس از تولید قرار دارد. علاوه بر فعالیت‌های بسیار دیگر، AGC در دو مستند تحسین شده‌ی Lady Boss: The Jackie Collins Story و John Lewis: Good Trouble، با CNN Films شراکت و سرمایه گذاری کرده بود.

یمنِ گرسنه و جنگ‌زده – هنر اجاره‌ای

در سال ۲۰۱۴ حوثی‌های یمن که تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران قرار دارند صنعا را فتح و حکومت دست‌نشانده عربستان سعودی را ساقط کردند. عربستان و متحدانش ائتلاف نظامی تشکیل دادند و در حمایت از رئیس جمهوری یمن مواضع حوثی‌ها را بمباران کردند. از آن پس یمن به صحنه‌ای برای جنگ نیابتی ایران و عربستان در منطقه تبدیل شد.

 نهادهای سازمان ملل اعلام کرده‌اند که در «مرحله اول قحطی» تعداد کسانی که در یمن، امنیت غذایی ندارند از سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به پنج میلیون نفر در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ رسیده و تعداد افرادی که با نبود فاجعه‌بار امنیت غذایی روبرو هستند، سه برابر بیشتر شده است. مرحله اول قحطی به این معناست که انسان‌ها از گرسنگی رنج می‌برند و کسانی که دچار ضعف و فترت جسمانی‌اند جان خود را در اثر گرسنگی از دست می‌دهند. در نتیجه درگیری‌ها در یمن، ۱۶میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در این کشور جنگ‌زده از ناامنی غذایی رنج می‌برند. سرنوشت این ، ۱۶میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اما موضوع فیلم‌های پروپاگاندای طرف‌های درگیر اعم از جمهوری اسلامی یا عربستان سعودی و امارات متحده عربی نیست و بر قلم سناریونویسان و فیلمسازان «استیجاری» هم جاری نمی‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.