ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روز مرگبار کارگران در ایران: در شبانه‌روز گذشته شش کارگر جان‌شان را از دست دادند

در شبانه‌روز گذشته حوادث کاری در نقاط مختلف ایران جان دست کم شش را گرفت و ۲۶ کارگر مصدوم شدند. سه تن از کارگرانی که جان باختند، مهاجر بودند.

بامداد شنبه ۲۹ آبان ۱۹ کارگر که شبانه در حال ساخت دیوار یک سیلوی گندم در بخش حصار شهرستان آوج در استان قزوین بودند، به دلیل ریزش داربست مصدوم شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین سقوط جرثقیل بر روی داربست را علت حادثه اعلام کرد و گفت که کارگران در حال بتون ریزی یک سیلوی گندم در دست ساخت بودند.

خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) گزارش کرده است که عملیات امداد و نجات کارگران تا ساعت شش صبح امروز طول کشیده است.

تیم امداد نجات توانست ۱۸ تن از کارگران را زنده نجات بدهد. ۱۲ تن از آن‌ها در سطح شدید و متوسط مصدوم شده بودند. مصدومین شش نفر سطحی اعلام شده است و یک کارگر نیز جانش را از دست داد.

پیش از این نیز شامگاه جمعه ۲۸ آبان یک کارگاه کیف و کفش در خیابان اتابک تهران آتش گرفت. در این حادثه نیز سه کارگر مصدوم شدند. به گزارش خبرگزاری‌های داخلی ایران هر سه کارگر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند. تا به حال جزئیات بیشتری در باره این حادثه اعلام نشده است.

صبح جمعه ۲۸ آبان نیز چهار کارگر که مشغول نصب آسانسور در یک ساختمان تازه‌ساز در تبریز بودند دچار حادثه شدند.

رسانه‌های داخلی ایران علت حادثه را «سقوط کارگران به دلیل نقض فنی دستگاه آسانسور» گزارش کردند و نوشتند که این حادثه جان یک کارگر را گرفت و سه کارگر را مصدوم کرد.

در سردشت واقع در استان آذربایجان غربی هم در حادثه‌ای مشابه یک کارگر به دلیل سقوط از ساختمان جان باخت.

مسوول واحد ایمنی شهرداری سردشت در باره علت این حادثه گف که این کارگر به دلیل نبود نور کافی از «باکس آسانسور» سقوط کرد.

در یک خبر دیگر رئیس هلال احمر بخش میمه استان اصفهان از کشف جسد سه چوپان در خانه‌ای صحرایی در مناطق بیابانی «جوشقان قالی» خبر داد. به گفته او هر سه این کارگران مهاجر و از اتباع افغانستانی بودند.

یک حادثه کاری دیگر نیز صبح ۲۸ آبان در سمنان موجب مصدومیت دو کارگر شد. رئیس سازمان آتش نشانی سمنان علت مصدومیت این دو کارگر را آتش‌سوزی در کارگاه اعلام کرد و گفت که از ناحیه دست و صورت دچار سوختگی و به بیمارستان منتقل شدند.

ایران یکی از پرخطرترین کشورها برای کارگران است. چند روز قبل معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته بود که سالانه بیش از ۱۳ هزار حادثه کاری در ایران رخ می‌دهد و حدود ۷۰۰-۸۰۰ کارگر جان‌شان را در این حوادث از دست می‌دهند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در یک گزارش رسمی اعلام کرده است که در سال قبل از میان ۹ هزار و ۲۹۵ فردی که دچار حادثه شغلی شدند ۷۵۱ نفر فوت کردند.

شمار واقعی کارگرانی که بر اثر حوادث کاری جان‌شان را از دست می‌دهند، بیشتر از آمارهای رسمی اعلام شده است.

تنها از آغاز آبان تا به حال مرگ ۲۵ کارگر به دلیل حوادث کاری گزارش شده است.

کارگران ساختمانی در صدر تلفات ناشی از حوادث کار قرار دارند. نادیده گرفتن ایمنی کار، تهیه نکردن ابزار و لوازم حفاظتی از سوی کارفرمایان و عدم نظارت نهادهای دولتی بر ایمنی کارگاه‌ها از اصلی‌ترین علل بروز حوادث کار در ایران هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.