ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

لبنان: کودکان گرسنه‌اند

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با انتشار گزارشی اعلام کرد به سبب بحران معیشتی‌ و وضع بد اقتصادی در نیمی از خانوارهای لبنان دست‌کم یک کودک از یک وعده غذا محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یونیسف در گزارش خود درباره وضع کودکان لبنانی نوشته است که در اثر بحران اقتصادی در آن کشور که به‌سبب همه‌گیری ویروس کرونا عمیق‌تر هم شده است از هر ۱۰ نفر دست‌کم ۸ نفر فقیر شده‌اند. علاوه بر این آموزش همگانی حدود ۷۰۰ هزار کودک لبنانی نیز به خطر افتاده است.  

این بحران که در اثر فساد مالی و تصمیم‌سازی‌های غلط اقتصادی روی داده باعث ناکارآمدی شبکه برق و آب‌رسانیِ لبنان شده است.

بر اساس گزارش یونیسف دست‌کم نیمی از خانوارهای لبنانی تا اکتبر ۲۰۲۱ از آب آشامیدنی سالم بی‌بهره مانده‌اند و یک سوم درآمد خانوارها صرف تهیه برق و آب شده است.

یوکی موکوئو، نماینده یونیسف در لبنان در مصاحبه با رویترز گفت:

«ابعاد این بحران اقتصادی می‌بایست مسئولان لبنانی را به خود بیاورد.»

کودکان کار، کودک‌همسری و بازماندگی از تحصیل

بانک جهانی اعلام کرده که از اواسط قرن نوزدهم تاکنون لبنان احتمالا یکی از سه سقوط اقتصادی عمده در جهان است. یونیسف در گزارش پیشین خود که در ژوئن/خرداد سال جاری منتشر شده بود اعلام کرده بود که کودکان عواقب وخیم این فاجعه را تحمل می‌کنند. با افزایش شدید قیمت‌ها و ادامه بیکاری‌ها، سلامت، آموزش و آینده کودکان لطمه دیده است. خانواده‌های بیشتری ناچار شده‌اند برای انطباق با این شرایط به اقدام‌هایی از جمله فرستادن کودکان سر کار یا کودک‌همسری دختران یا فروش وسائلشان متوسل شوند.

تورم فلج‌کننده به نحوی بوده که خانواده‌ها برای خرید دارو که بهای آن افزایش یافته، با دشواری مواجه‌اند و تقریبا یک سوم کودکان به مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی اولیه مورد نیاز دسترسی ندارند.

در این گزارش همچنین آمده که از هر ۱۰ کودک، یک کودک سر کار فرستاده می‌شود تا خانواده‌ها بتوانند غذای مورد نیازشان را تامین کنند. آن گروه از کودکانی هم که توانسته‌اند به درسشان ادامه دهند، با گرسنگی و فشار روانی روبه‌رو بوده‌اند که بر توانایی تمرکز آن‌ها تاثیر گذاشته است.

طرح‌هایی که اجرا نشد

یونیسف در گزارش تازه خود می‌نویسد که از هر ۱۰ خانوار نیازمند فقط ۳ خانوار از کمک‌های دولتی برخوردار شده‌اند. به همین سبب هم تعداد خانواده‌هایی که کودکان خود را سر کار می‌فرستند از آوریل تا اکتبر سال جاری هفت برابر شده است.

دولت نجیب میثاقی  از عهده اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی که در پارلمان لبنان تصویب شده برنیامده است. پارلمان لبنان در مارس/ فروردین سال جاری ۲۴۶ میلیون دلار به ارتقای امنیت اجتماعی اختصاص داد. تامین منابع مالی این طرح را هم بانک جهانی به‌عهده گرفت. علاوه بر این در ژوئن/ خرداد سال جاری نیز طرحی برای تامین اقلام غذایی از طریق کوپن به ارزش ۵۵۶ میلیون دلار در پارلمان به تصویب رسید.

یوکی موکوئو، نماینده یونیسف در لبنان در مصاحبه با رویترز گفت:

«به اقدامات عاجل نیاز است تا هیچ کودکی در لبنان مجبور به تحمل گرسنگی یا رفتن سر کار نباشد و بتواند به مدرسه برود.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.