ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار دانشمندان در مورد سویه جدید کووید با جهش‌های بسیار

سویه B.1.1.529 اولین بار در بوتسوانا واقع در جنوب آفریقا دیده شد و شش مورد از آن نیز در آفریقای جنوبی مشاهده شده است.

دانشمندان از ظهور سویه جدیدی از کووید-۱۹ خبر داده‌اند که با موتاسیون (جهش‌)‌های متعدد می‌تواند با حمله به سیستم ایمنی بدن موج‌های جدیدی  از بیماری را در جهان سبب شود.

تا کنون مشاهده ۱۰ مورد از این سویه در سه کشور، با توالی‌یابی ژنومی تأیید شده است. این سویه به دلیل شمار بالای جهش‌هایی که می‌توانند به سیستم ایمنی حمله کنند، موجبات نگرانی پژوهشگران را پدید آورده است.

این سویه ۳۲ جهش در ژن‌های پروتئین گل میخکی داشته است.

این سویه نخستین بار در بوتسوانا، مشاهده شد و مشاهده شش مورد دیگر در آفریقای جنوبی نیز تأیید شده است. یک مورد از این سویه در هنگ کنگ ثبت شده که با مسافری از آفریقای جنوبی آمده بود.

اولین مورد ابتلا به این سویه دو هفته پیش (۱۱ نوامبر) در بوتسوانا دیده و سه روز بعد ابتلا به B.1.1.529 در آفریقای جنوبی ردیابی شد. مورد راه یافته به هنگ کنگ توسط مردی ۳۶ ساله که تست پیش از پرواز او منفی بود از آفریقای جنوبی به این کشور رسید. روز ۱۳ نوامبر و سه روز پس از ترک آفریقای جنوبی در حالی که این مرد جوان در قرنطینه بود تست مثبت و سویه B.1.1.529 تشخیص داده شد. 

دانشمندان سویه جدید را زیر نظر دارند تا در صورت گسترش وسیع آن غافلگیر نشوند. برخی از ویروس‌شناسان در آفریقای جنوبی از هم اکنون نگران سرعت گسترش این سویه هستند.

بیماری کووید-۱۹ از زمان فراگیری آن تا به امروز بیش از ۲۵۸ میلیون نفر را مبتلا کرده و دستکم پنج میلیون و ۱۶۶ هزار قربانی برجای گذاشته است. 

بزرگترین تلاش واکسیناسیون عمومی در تاریخ علیه ویروس کرونا صورت گرفته و بیش از ۷ و نیم میلیارد نفر دستکم یک واحد واکسن دریافت کرده‌اند.

در حالی که در کشورهای فقیر، بسیاری هنوز واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند، در اغلب کشورهای ثروتمند ارائه واحد سوم واکسن به افراد در معرض خطر و دیگر شهروندان در جریان است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.