ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پلیس فرانسه پناهجویان را از اردوگاه ساحل کانال مانش بیرون کرد

پلیس فرانسه اردوگاه موقت پناهجویان در نزدیکی بندر دانکرک در شمال فرانسه را برچید. در این اردوگاه شمار زیادی از پناهجویانِ گریخته از جنگ و فقر در خاورمیانه به امید رسیدن به بریتانیا به‌سر می‌بردند.

به‌گزارش رویترز، مأموران مسلح سه‌شنبه ۹ آذر / ۳۰ نوامبر وارد این اردوگاه شدند که در امتداد یک خط راه آهن متروکه قرار دارد. پس از ورود مأموران، چادرها و پناهگاه‌های پلاستیکی پناهجویان پایین کشیده شد.

به‌گفته کارکنان خیریه، ۲۷ پناهجویی که چهارشنبه گذشته در کانال مانش غرق شدند، قبل از این تلاش در همین اردوگاه به‌سر می‌بردند. قایق آن‌ها در دریا غرق شد.

بر اساس آمار شبکه بی‌بی‌سی با استفاده از داده‌های وزارت کشور بریتانیا، شمار پناهجویانی که در سال ۲۰۲۱ از کانال مانش عبور کرده‌اند به ۲۵ هزار و ۷۷۶ نفر رسیده که نسبت به دو سال قبل بسیار افزایش داشته است. در سال ۲۰۲۰ شمار پناهجویانی که از این کانال عبور کردند هشت هزار و ۴۶۱ نفر و در سال ۲۰۱۹ یک هزار و ۸۳۵ نفر بود.

افزایش تعداد موارد عبور از کانال مانش خشم بریتانیا را برانگیخته است. این کشور فرانسه را متهم می‌کند که برای جلوگیری از این جریان کم‌کاری کرده است. پاریس می‌گوید زمانی که پناهجویان به سواحل کانال می‌رسند، دیگر برای جلوگیری از عبور آن‌ها دیر شده است.

پلیس فرانسه به‌طور معمول اردوگاه‌هایی را که بین کاله و دانکرک به‌وجود می‌آیند، تخریب می‌کند. یکی از کارمندان نهادهای امدادگر می‌گوید اخراج پناهجویان از منطقه گراند سنت واقع در شمال کاله در چند هفته گذشته به شکل هفتگی انجام شده است.

پناهجویان معمولاً به مراکز نگهداری پراکنده در سراسر فرانسه منتقل می‌شوند و در آن‌جا تشویق می‌شوند که درخواست پناهندگی بدهند، اگرچه بسیاری از آن‌ها خود را به سرعت به سواحل مانش می‌رسانند.

حسین حمید، ۲۵ ساله و کُرد ایرانی به رویترز گفت این دومین بار است که او را بیرون می‌کنند. نخستین بار او را با اتوبوس به لیون در ۷۶۰ کیلومتری جنوب منتقل کردند.

حمید تلاش کرد با یک کوله‌پشتی به سرعت اردوگاه را ترک کند، اما گفت پلیس راه خروج را مسدود کرده است.

یک کُرد عراقی نیز از طریق پیامک به رویترز گفت که در حین انجام عملیات پلیس در همان نزدیکی مخفی شده است. او گفت «اگر من را پیدا نکردند، برمی‌گردم».

امانوئل ماکرون، رئیس‌ جمهوری فرانسه جمعه گذشته از بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا خواست تا در مهار پناهجویان «جدی» باشد، زیرا پس از برگزیت روابط بین دولت‌هایشان بدتر می‌شود.

پیش از آن، بوریس جانسون از فرانسه خواسته بود که کنترل سواحل شمالی را تشدید کند.

جانسون در نامه خود همکاری بیشتر با فرانسه از جمله گشت‌زنی مشترک مرزی، نظارت هوایی و تبادل اطلاعات را نیز پیشنهاد داده و از رئیس جمهوری فرانسه خواسته بود که پناهجویان را پس بگیرد.

چهارشنبه گذشته، ۳ آذر / ۲۴ نوامبر یک قایق با ۳۳ پناهجو که قصد داشتند از فرانسه به‌طور غیرقانونی وارد بریتانیا شوند، در کانال مانش واژگون شد و دست‌کم ۲۷ پناهجو غرق شدند.

از این رویداد به بعد اختلافات فرانسه و بریتانیا بیشتر شد و مقامات دو کشور یکدیگر را مسئول فاجعه روز چهارشنبه دانستند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.