ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معلمان ایران از فردا به مدت دو روز اعتصاب سراسری خواهند کرد

هزاران معلم در سرتاسر ایران در روزهای شنبه ۲۰ و یک‌شنبه ۲۱ آذر، همزمان با بررسی لایحه رتبه‌بندی در مجلس، از رفتن به کلاس درس خودداری خواهند کرد و آموزش مجازی از طریق شبکه شاد را متوقف می‌کنند. معلمان تهدید کرده‌اند اگر لایحه رتبه‌بندی خلاف خواست آن‌ها باشد اعتراضات را ادامه خواهند داد.

در ادامه اعتراضات معلمان به اجرا نشدن رتبه‌بندی حقوق فرهنگیان، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان در سراسر ایران را به تحصن در محل کار در دو روز نخست هفته آینده فرا خوانده است.

معلمان شاغل و بازنشسته اعلام کرده‌اند در صورتی که مجلس خواسته آنها را برآورده کند، دوشنبه ۲۲ آذر نیز در سراسر ایران تجمع خواهند کرد.

در فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان آمده است:

«دولت و مجلس از یکسو اجرای کامل طرح همسان سازی بازنشستگان مطابق با قانون مدیریت خدمات کشوری را به محاق برده‌اند از سوی دیگر می خواهند با اختصاص تنها ۱۲,۵ هزار میلیارد تومان طرح رتبه‌بندی را در روز یکشنبه ۲۱ آذر سرهم‌بندی کنند. در حالی که امروز همه‌ی معلمان نیک می‌دانند اجرای کامل رتبه‌بندی بر اساس همترازی با حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه نیازمند حداقل ۷۶ هزار میلیارد تومان است و اگر قرار باشد ، در شش ماه دوم اجرا گردد به ۳۸ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است.»

مجلس یازدهم پس از آنکه سازمان برنامه و بودجه با رتبه‌بندی حقوق معلمان مخالفت کرد، سقف اعتبار این موضوع را کاهش داد و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس گفت که با دولت برای تصویب لایحه با سقف ۱۲,۵ هزار میلیارد تومان در نیمه دوم سال جاری توافق حاصل شده است. رقمی که حتی کمتر از یک چهارم اعتبار مورد نیاز برای اجرای کامل رتبه‌بندی به صورتی که حقوق معلمان حداقل معادل هشتاد درصد حقوق اعضای هیئت علمی باشد، است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان در فراخوان به تجمع اعلام کرده است؛

«به زبان ساده و قابل فهم باید به دولت و مجلس گفت ۱۲,۵ هزار میلیارد تومان تنها باعث افزایش حقوق بین یک تا سه میلیون تومان برای هر فرهنگی خواهد شد و این در تضاد آشکار با طرح رتبه بندی بر اساس همترازی و برنامه ششم توسعه و سند تحول بنیادین است.»

این شورا از معلمان خواسته است:

«در روزهای شنبه و یکشنبه ، ۲۰ و ۲۱ آذر ‌ماه در سراسر ایران اعتصاب نمایند. همکارانی که تدریس حضوری دارند در این روزها ضمن حضور در مدرسه از رفتن به کلاس خودداری نموده و در دفتر تحصن نمایند و همکارانی که تدریس مجازی در شاد دارند ضمن اطلاع رسانی و توجیه دانش آموزان، در این دو روز تدریسی در فضای مجازی نداشته باشند و برنامه ی شاد را تعطیل کنند.»

معلمان در سه ماه گذشته بارها در اعتراض به اجرا نشدن رتبه‌بندی و وضعیت معیشتی در شهرهای مختلف تجمع کردند.

آخرین مرتبه در ۱۱ آذر معلمان در بیش از هشتاد شهر تجمع کردند. پیش از آن نیز در ۲۰ آبان بیش از هفتاد شهر شاهد تجمع اعتراضی معلمان بود. با این حال این نخستین دور اعتصاب معلمان پس از بازگشایی مدارس است.

معلمان ایران طی سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ مجموعه‌ای از تحصن های ماهانه در مدارس را سازماندهی کردند. همه‌گیری کرونا و تعطیلی مدارس اما امکان سازماندهی در محل کار را از معلمان سلب کرده بود.

شورای هماهنگی تشکیل های صنفی به نمایندگان مجلس هشدار داده است:

«اگر در روز یکشنبه، ۲۱ آذر، بر تصویب رتبه بندی به صورت ناقص تاکید نمایند وخروجی مجلس حقوق معلمان را تامین ننماید و بر خلاف منافع عالی فرهنگیان باشد یا دوباره آن را به تعویق بیاندازند، معلمان شاغل و بازنشسته در روز دوشنبه ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۰ تجمع اعتراضی سراسری برگزار خواهند کرد و اگر این بی توجهی ها ادامه پیدا نماید اعتراضات را در هفته های بعد به صورت گسترده تر و طولانی تر ادامه خواهند داد.»

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.