ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تشکل‌های صنفی معلمان: مطالبه‌هایمان محقق نشود باز هم اعتراض سراسری برگزار می‌کنیم

معلمان می‌گویند اگر مجلس تا یکشنبه ۲۸ آذر، مطالبات آنها را در مورد رتبه‌بندی و همسان‌سازی محقق نکند، مجدد در روز ۳۰ آذر تجمع سراسری برگزار خواهند کرد.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان در بیانیه‌ای که شامگاه سه‌شنبه ۲۳ آذر منتشر کرد، به نمایندگان مجلس تا یکشنبه ۲۸ آذر فرصت داد تا مطالبات آنها را محقق کند. این شورا نوشت که در غیر این صورت در روز سه‌شنبه ۳۰ آذر تجمع سراسری معلمان برگزار خواهد کرد.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان سه مطالبه را مطرح کردند: اینکه مجلس همسان‌سازی «واقعی» و رتبه‌بندی معلمان را «به صورت کامل» تصویب کند. این شورا همچنین نوشت که رسول بداقی، بازرس کانون صنفی معلمان که از روز شنبه ۲۰ آذر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده، باید آزاد شود.

محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان بخش‌هایی از این بیانیه را در توئیتر خود منتشر کرد. کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان هم بیانیه را منتشر کرد. در بیانیه شورا خطاب به فرهنگیان بازنشسته و شاغل آمده است:

«نظر به پیگیری و پرسش‌های مکرر شما در مورد نحوه پیگیری مطالبات و ادامه اعتراضات به استحضار می‌رساند. تشکل‌های عضو شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران بعد از تجمع، در تاریخ ۲۲ و ۲۳ آذر تشکیل جلسه دادند و بعد از بحث و بررسی فراوان با اکثریت قاطع آرا تصمیم گرفتند تا جلسه آینده مجلس یعنی روز یکشنبه، ۲۸ آذر، به نمایندگان مجلس فرصت دهند که #رتبه‌بندی_کامل و #همسانسازی_واقعی را مصوب نمایند و معلمان زندانی از جمله آقای رسول بداقی را آزاد نمایند در غیر این صورت به تجمع اعتراضی خود در روز سه‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۴۰۰ ادامه خواهند داد.»

یک روز پیش از این بیانیه، در روز دوشنبه ۲۲ آذر معلمان برای سومین روز متوالی در بیش از ۸۰ شهر ایران، تجمع اعتراضی برپا کردند. شمار تجمع‌کنندگان اعتراضات سراسری معلمان در روز دوشنبه در برخی از شهرها چشمگیر بود، به‌ویژه در شیراز که تعداد شرکت‌کنندگان «هزاران نفر» گزارش شد. همچنین حضور معلمان زن در تجمع‌‌های روز دوشنبه بسیار بود و دانش‌آموزان هم برای همراهی با معلمان به اعتراضات آمده بودند.

در تجمع تهران و کرج در مقابل مجلس شورای اسلامی مأموران امنیتی به معلمان معترض حمله کردند. در روز نخست این دور از اعتصاب‌ها و اعتراضات معلمان نیروهای امنیتی رسول بداقی، عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان اسلام‌شهر و بازرس کانون را بازداشت کردند. در روز دوم،‌ آمانج امینی، از اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان را به اداره اطلاعات سقز احضار کردند و او را مورد ضرب و شتم قرار دادند. در فردای این روز در تجمع اعتراضی سقز، معلمان شعار «ما همه آمانج هستیم» دادند:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

اعتصاب‌ها و تجمعات اعتراضی معلمان در سه هفته اخیر شدت بیشتری گرفته است. اصلی‌ترین خواسته معلمان اجرای کامل لایحه رتبه‌بندی حقوق فرهنگیان است. معلمان معترض خواستار این هستند که در قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان، اعم از معلمان رسمی و قراردادی و تازه استخدام شده، معادل ۸۰ درصد حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها تعیین شود. آنها همچنین می‌خواهند که دولت و مجلس طرح همسان‌سازی بازنشستگان مطابق با قانون مدیریت خدمات کشوری را به صورت کامل اجرا کنند. معلمان می‌گویند دولت و مجلس دارند رتبه‌بندی و همسان‌سازی را «سرهم‌بندی» می‌کنند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

مجلس یازدهم پس از آنکه سازمان برنامه و بودجه با رتبه‌بندی حقوق معلمان مخالفت کرد، سقف اعتبار این موضوع را کاهش داد. در میان تناقض‌گویی‌های نمایندگان مجلس درباره لایحه رتبه‌بندی حقوق معلمان، محمدباقر قالیباف فاش کرد که رتبه‌بندی مورد نظر نمایندگان مجلس با آنچه که معلمان مطالبه می‌کنند، تفاوت زیادی دارد. به گفته قالیباف لایحه رتبه‌بندی از هر زمانی که تصویب شود، ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه دارد و از شهریور امسال شامل حال معلمان می‌شود. قالیباف سقف بودجه پیش‌بینی شده برای اجرای این طرح در سال آینده را هم ۲۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد که ۵۵ هزار میلیارد تومان از بودجه مورد نیاز برای اجرای کامل رتبه‌بندی، به گونه‌ای که حقوق معلمان حداقل معادل ۸۰ درصد حقوق اعضای هیئت علمی باشد، کمتر است.

معلمان در سه ماه گذشته بارها در اعتراض به اجرانشدن رتبه‌بندی و همسان‌سازی و وضعیت معیشتی در شهرهای مختلف تجمع کردند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.