ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گوهر عشقی فیلم ساخته‌شده صداوسیما در مورد حمله اخیر به او را «دروغ» خواند

صداوسیمای جمهوری اسلامی در نمایش جنجال‌برانگیز دیگری برای لاپوشانی اقدام‌های نیروهای سرکوبگر فیلمی پخش کرد که صحنه‌سازی حمله اخیر به گوهر عشقی بود تا نشان دهد کسی به او حمله نکرده و گوهر عشقی بدون دخالت کسی در خیابان بی‌هوش شده است. تلویزیون حکومتی این صحنه‌ها را «تصاویر دوربین‌های مداربسته» نامید. گوهر عشقی در پی نمایش این فیلم آن را «دروغ» دانست و گفت چرا دوربین‌های مداربسته را در شناسایی قاتلان جوانان مردم به‌کار نمی‌گیرند.

گوهر عشقی مادر ستار بهشتی، کارگر وبلاگ‌نویسی که ۹ سال پیش در زندان‌های جمهوری اسلامی کشته شد، هفته گذشته صبح پنج‌شنبه ۱۸ آذر در حالی که در راه رفتن بر سر مزار فرزندش بود مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت و از ناحیه سر و صورت مجروح و توسط رهگذران به بیمارستان منتقل شد. یکی از شاهدان عینی گفت گوهر عشقی در راه رفتن به امام‌زاده بود که یک‌ موتورسیکلت از پشت سر او حرکت کرد و یکی از دو سرنشین‌ آن پیاده شد و گوهر عشقی را به سمت جلو پرتاب کرد و گوهر عشقی بر روی میل‌گردهای کنار خیابان افتاد و از هوش رفت. پس از انتقال به بیمارستان گوهر عشقی به هوش آمد و سپس با معاینه‌های اولیه در حالی‌مه دو چشم‌اش کبود شده بود از بیمارستان مرخص شد.

پس از گذشت یک هفته از این ماجرا صداوسیمای جمهوری اسلامی در برنامه خبر ۲۰:۳۰ خود که به‌طور معمول مسائل امنیتی را پوشش می‌دهد تصاویری را منتسب به این ماجرا به نمایش گذاشت که زنی را از پشت سر با چادر سیاه در حال عبور از خیابان نشان می‌داد که ناگهان بی‌هوش می‌شود و بر زمین می‌افتد. صداوسیما مدعی شد که این تصاویر رنگی تصاویر «دوربین‌های مداربسته» است که «ماجرای واقعی» حمله به گوهر عشقی را آشکار می‌کند و ثابت می‌کند که به گوهر عشقی حمله‌ای نشده است. در این نمایش با چند نفر نیز به‌عنوان «اهالی محل» گفت‌وگو می‌شود و آن‌ها نیز ادعای صداوسیما را تأیید می‌کنند.

تصاویر صداوسیمای جمهوری اسلامی در برنامه خبر ۲۰:۳۰ درباره ماجرای حمله به گوهر عشقی که مدعی شده‌اند از دوربین‌های مداربسته گرفته‌اند.

گوهر عشقی جمعه ۲۶ آذر در یک گفت‌وگوی زنده در اینستاگرام با مسیح علی‌نژاد، فعال مدنی و روزنامه‌نگار ادعاهای صداوسیما را رد کرد و گفت:

«مردم بدانند! مادر ستار ۹ سال است دروغ نگفته و‌ نخواهد گفت. چرا روز اول که این اتفاق افتاد چنین فیلمی را منتشر نکردند و بعد از یک هفته آن را نمایش می‌دهند؟»

او افزود:

«جمهوری اسلامی دروغ می‌گوید. ستار من را زیر شکنجه کشتند دوربینی بود که قاتلش را نشان من بدهند؟ این همه جوان در خیابان کشته شدند، دوربینی بود که قاتلان‌شان را مادران ببینند؟»

گوهر عشقی با بیان این‌که «امروز نوبت من است و فردا نوبت مادری دیگر»، تأکید کرد:

«من از هیچ چیز نمی‌ترسم. اگر با من مصاحبه کنند به آن‌ها می‌گویم؛ من حرف‌شان را قبول ندارم. جمهوری اسلامی به جز دروغ و فتنه هیچ ندارد! جز این‌که جوانان را بیندازند زندان و آن‌ها را شکنجه کنند هیچ کاری ندارند. من تا زمانی که زنده هستم حرف می‌زنم. "رهبر" قاتل بچه من و هزاران جوان است.»

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

بنیاد ستار بهشتی نیز در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«صداوسیمای جمهوری اسلامی در حمایت از سوءقصدکنندگان به جان گوهر عشقی کوشید اذهان عمومی را فریب دهد و این مادر دادخواه را فردی دروغگو معرفی نماید.»

این بنیاد افزود:

«جمهوری اسلامی اگر می‌توانست بدن تکه‌تکه و کاردآجین‌شده نویسندگان ایرانی در پروژه قتل‌های زنجیره‌ای را هم صحنه‌سازی عنوان می‌کرد.»

۱۲ آبان گذشته، در جریان بازداشت خانوادگی گوهر عشقی، سحر بهشتی (خواهر ستار بهشتی)، مصطفی اسلامی و فرزندان سحر بهشتی، مأموران امنیتی رسماً اعلام کرده بودند که همه در زندان و زیر شکنجه کشته نمی‌شوند، برخی نیز در تصادف یا نزاع و یا حوادث از بین می‌روند.

گوهر عشقی پس از آزادی از زندان گفته بود با توجه به تهدیدات مکرر به‌ویژه تهدید به قتل دخترش سحر بهشتی و نوه‌اش بنیامین اسلامی، مسئولیت هرگونه رویداد و اتفاقی در پیرامون خانواده ستار بهشتی ‌به‌عهده حکومت و مأموران امنیتی است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.