ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جان لیلا حسین‌زاده در خطر است: مسئولان زندان اجازه تزریق داروهای حیاتی‌اش را ندادند

پس از یازده روز بی‌خبری لیلا حسین‌زاده در تماس با خانواده گفته که در بازداشتگاه شدیداً ضرب و شتم شده و مسئولان امنیتی اجازه نمی‌دهند داروی حیاتی‌اش را تزریق کند. شوراهای صنفی دانشجویان دستگاه امنیتی، وزارت علوم و هیئت رئیسه دانشگاه تهران را مسئول حفظ جان حسین‌زاده در زندان دانست.

جان لیلا حسین‌زاده، فعال دانشجویی در خطر است؛ این خلاصه بیانیه شوراهای صنفی دانشجویان کشور است که به مسئولان قضایی، امنیتی و وزارت علوم هشدار داده‌اند:

«عوارض ناشی از عدم مصرف داروهای ضروری‌ حسین‌زاده مستقیماً بر عهده‌ی نهادهای امنیتی، وزارت علوم و هیئت رئیسه‌ دانشگاه تهران است».

حسین‌زاده شامگاه ۱۵ آذر، در آستانه روز دانشجو در شیراز بازداشت شد. خانواده او تا روز ۲۷ آبان اطلاعی از محل نگهداری و نهاد بازداشت‌کننده فرزندشان نداشتند. شامگاه شنبه امیر رئیسان، وکیل این فعال دانشجویی در توییتر نوشت که او پس از ۱۱ روز، شب گذشته با خانواده تماس گرفته و خبر از ضرب و شتم شدید خود، چه در بازداشتگاه شیراز و چه در تهران داده است:

خانم لیلا حسین‌زاده عصر امروز(شنبه) با خانواده تماس گرفته و «با حال بد» اطلاع داد: بازداشت‌کنندگان تا این ساعت، اجازه تزریق داروهای حیاتی‌اش را به او نداده‌اند و در جریان بازداشت شیراز و همینطور انتقال به تهران توسط مامورین آسیب بدنی دیده و الان هم در بند ۲۰۹ اوین بازداشت هستند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

شوراهای صنفی دانشجویان کشور بازداشت حسین‌زاده را محکوم کرده و به مسئولان هشدار داده‌اند:

«چنانچه این رویه پایان پیدا نکند و کوچک‌ترین آسیبی به این فعال صنفی برسد، دانشجویان فعال پاسخ متناسب را در میدان دانشگاه‌ها خواهند داد و شوراهای صنفی دانشجویان، به عنوان نهاد قانونی مدافع دانشجویان، با حداکثر توان باقیمانده خود در کنار ذی‌نفعانشان خواهند ایستاد.»

بر اساس اعلام شوراهای صنفی دانشجویان، حسین‌زاده «در دوران حبس پیشین مبتلا به بیماری خود‌ایمنی شد و عدم دسترسی او به داروهایش در دور جدید بازداشت، جانش را به صورت جدی به خطر می‌اندازد.»

لیلا حسین‌زاده که پیش از این نیز در جریان اعتراضات دی ماه ۱۳۹۶ بازداشت و به حبس محکوم شده بود، بهار ۱۳۹۹ به دلیل بیماری، مشمول «عدم تحمل کیفر» شده و از زندان آزاد شد.

آذر امسال اما، چند روز پیش از آنکه دوباره ماموران امنیتی او را بازداشت کنند، وکیلش از تأیید حکم ۵ سال محکومیت او در دادگاه تجدید نظر خبر داده بود. دادگاه انقلاب تهران شرکت در جشن تولد محمد شریفی‌مقدم، درویش زندانی و خواندن سرود ارغوان‌ها را از اتهام‌های منجر به محکومیت حسین زاده عنوان کرده است.

حسین‌زاده، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران است و از او مقالات متعددی در حوز اقتصاد سیاسی و مطالعات مارکسیستی در رسانه‌های دانشجویی و نظری منتشر شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.