ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله شبانه اسرائیل به نوار غزه

جنگنده‌های اسرائیلی در بامداد دومین روز سال نو مناطقی از نوار غزه را هدف گرفتند. تا به حال گزارشی از تلفات انسانی این حملات منتشر نشده است. رسانه‌های منطقه‌ای می‌گویند یک پایگاه نظامی و دو دیده‌بانی حماس هدف حملات بود.

به گزارش رسانه‌های منطقه در بامداد یک‌شنبه دوم ژانویه/ ۱۲ دی ارتش اسرائیل به مناطقی از نوار غزه که در کنترل نیروهای حماس است، حمله هوایی کرد.

«القدس العربی» به نقل از منابع محلی نوشت جنگنده‌های اسرائیل ۱۰ حمله متوالی به یک پایگاه نظامی متعلق به شاخه نظامی حماس انجام دادند. علاوه بر این توپخانه اسرائیل دو دیده‌بانی متعلق به نیروهای حماس را هدف توپ باران قرار داد.

در ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نیز صدای انفجار در منطقه خان یونس شنیده می‌شود.

اسرائیل گفته که این حملات را در واکنش به پرتاب راکت از نواز غزه به تل آویو انجام داده است.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

بر اساس اعلام منابع اسرائیلی، نیروهای حماس در روز شنبه یکم ژانویه دو راکت از نوار غزه به سمت مرکز اسرائیل پرتاب کردند. این راکت‌ها اما آنطور که در تصاویری که رسانه‌ها منتشر کردند در نزدیکی یافا در دریا منفجر شدند.

المیادین، رسانه همسو با حزب الله لبنان هم شلیک راکت از نوار غزه را تأیید کرده و نوشته است که مصر از اسراییل خواسته به پرتاب راکت‌ها واکنشی نشان ندهد.

مقام های اسرائیلی حملات از غزه به مناطق آشغال شده را «غیرقابل قبول» خوانده و گفته‌اند که به دنبال واکنشی هستند که «هم پیام را منتقل کند و هم موجب تنش نشود».

برپایه گزارش المیادین حماس تهدید کرده است که حمله اسرائیل به غزه با واکنش این گروه روبرو خواهد شد.

حازم قاسم سخنگوی حماس نیز به این شبکه تلویزیونی گفت که «نیروهای مقاومت» دو موشک به سمت جنگنده‌های اسرائیلی شلیک کرده‌اند.

ارتش اسرائیل چندی قبل، ۷ سپتامبر نیز در واکنش به آنچه که «پرتاب بالن‌های آتش‌زا» عنوان شد، به غزه حمله کرده بود.

در حملات اسرائیل به نوار غزه در اردی‌بهشت ماه امسال هم که نزدیک به دو هفته ادامه یافت دستکم ۲۷۰ نفر در نوار غزه و۱۲ نفر در اسرائیل کشته شدند.

پس از پایان درگیری اسراییل و حماس در ماه مه ۲۰۲۱ مصر ضمن حمایت از آتش بس اعلام کرد که بخشی از محدودیت‌های مرزی در گذرگاه مشترک با نوار غزه را کاهش می‌دهد.

منابع فلسطینی گفته‌اند که پس از آتش بس ماه مه ارتش اسرائیل اجازه بازگشایی محدود گذرگاه مرزی برای انتقال کمک‌های اولیه بشردوستانه را داده اما همچنان بر واردات و صادرات محدودیت‌های گسترده‌ای اعمال می‌کند.

حمله به نوار غزه چند روز پس از آن صورت گرفت که رسانه‌ها از دیدار محمود عباس، رئیس دولت خودگردان فلسطین در کرانه باختری با بنی گانتز وزیر دفاع اسراییل صورت گرفته است.

عباس که در سال‌های اخیر با انتقادهای تندی از سوی حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی روبرو شده تا به حال دو مرتبه با گانتز دیدار و گفت و گو کرده است. جزئیاتی از این دیدارها فاش نشده است.

حماس دیدار عباس با گانتز را خنجری در قلب انتفاضه خوانده بود. گروه‌های منتقد عباس او را به فساد و همدستی با دستگاه امنیتی اسراییل برای بازداشت فعالان فلسطینی ضد اشغال متهم می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.