ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خشونت جنسیتی و فقر: ترنس‌ها سه‌برابر بیشتر در معرض گرسنگی قرار دارند

نتایج یک سرشماری جدید در ایالات متحده آمریکا نشان می‌دهد افراد ترنس‌جندر در سال ۲۰۲۱ سه برابر بیشتر از سیس‌جندرها با گرسنگی ناشی از فقر درگیر بوده‌اند. در این میان، زنان رنگین‌پوست ترنس بیش از همه فقر و ناامنی غذایی را تجربه کرده‌اند.

 موسسه ویلیامز در دانشگاه UCLA یکشنبه دوم ژانویه/۱۲ دی اعلام کرد داده‌های یک سرشماری جدید حاکی از آن است که بزرگسالان ترنس‌جندر در سال ۲۰۲۱ سه برابر بیشتر از افراد سیس‌جندر با ناامنی غذایی روبه‌رو بوده‌اند.

سیس‌جندر به افرادی گفته می‌شود که جنسیت خود را همسو با جنسیتی می‌دانند که در زمان تولد به آن‌ها نسبت داده‌شده است. ترنس‌جندر نیز به افرادی گفته می‌شود که جنسیت خود را متفاوت از جنسیتی که هنگام تولد به آن‌ها نسبت داده‌اند، تعریف می‌کنند.

داده‌های پژوهش فوق در فاصله ژوئن تا اکتبر ۲۰۲۱ و به‌منظور درک تبعات اقتصادی همه‌گیری کرونا جمع‌آوری شده‌اند و به‌رغم محدودماندن به ایالات متحده آمریکا، مسئله دسترسی عمومی افراد ترنس‌جندر را به منابع مالی و نیازهای اولیه از جمله غذا منعکس می‌کنند.

از هر چهار فرد ترنس‌، یک نفر با گرسنگی و کمبود غذا مواجه است

در جریان نظرسنجی‌های صورت‌گرفته بیش از یک چهارم، ۲۵ درصد از بزرگسالان ترنس‌جندر در نقاط مختلف ایالات متحده گزارش کرده‌اند که «گاهی» یا «اغلب اوقات» غذای کافی ندارند. این رقم برای بزرگسالان سیس‌جندر ۸ درصد است. برمبنای این تحقیق افراد ترنس‌جندر رنگین پوست آسیب‌پذیری بیشتری را تجربه می‌کنند و نزدیک به ۳۶ درصد آن‌ها گفته‌اند که با ناامنی غذایی و گرسنگی مواجه‌اند.

گزارش موسسه ویلیامز همچنین نشان می‌دهد نزدیک به ۳۰ درصد از افراد ترنس‌جندر در آمریکا در فقر زندگی می‌کنند. محققان این موسسه می‌گویند چنین ارقامی ریشه در شبکه‌ای از تبعیض‌های درهم‌تنیده جنسیتی و نژادی دارد که ترنس‌ها را به حاشیه جامعه و انزوا می‌راند و مانع دسترسی آن‌ها به غذا شده است.

خشونت جنسیتی زمینه‌ساز خشونت اقتصادی

کریت جی. کانرن، مدیر تحقیقات مؤسسه ویلیامز و از نویسندگان این گزارش می‌گوید خشونت جنسیتی علیه ترنس‌جندرها به خشونت اقتصادی منجر شده است:

«در نظر گرفتن اینکه چگونه انگ و تبعیض، در طول زندگی انسان‌ها بر دسترسی‌شان به منابع اقتصادی تأثیر می گذارد، مهم است. قلدری، آزار و اذیت و تبعیض ممکن است تمام کردن تحصیل در دبیرستان، ادامه تحصیلات عالی و ایجاد مشاغل با درآمد بهتر را دشوار کند، به همین دلیل است که قوانینی مانند قانون برابری برای کمک به رهایی افراد ترنس‌جندر از فقر، حیاتی هستند.»

دولت ایالات متحده آمریکا «قانون برابری فدرال» را به مجلس نمایندگان ارائه کرده که تبعیض بر اساس گرایش جنسی و هویت جنسی را ممنوع می‌کند. مجلس نمایندگان این لایحه را در ماه فوریه سال گذشته تصویب کرد، اما در ادامه در سنا متوقف شد.

بر مبنای نظرسنجی «مرکز ملی برابری ترنس‌جندرها» که سال ۲۰۱۵ و با نظرپرسی از بیش از ۲۸ هزار فرد ترنس‌جندر انجام شد، ترنس‌ها سه برابر بیشتر در معرض بیکاری هستند و یک نفر از هر چهار نفر از آن‌ها به دلیل پیش‌فرض‌های تبعیض‌آمیز شغل خود را از دست داده‌اند. بسیاری از آن‌ها هم علاوه بر مسئله داشتن شرایط و الزامات شغلی که در دولت ترامپ تشدید شد، با نداشتن مدارک مطابق با هویت و جنسیت خود مواجه‌اند که بیش از پیش آن‌ها را در معرض تبعیض قرار می‌دهد. تبعیضی که از فروشگاه‌های مواد غذایی تا محیط‌های کاری گریبان‌ آن‌ها را رها نمی‌کند.

سرشماری انجام شده نخستین سرشماری بزرگ ملی درباره دسترسی افراد ترنس به غذاست. پژوهش‌های پیشین نیز از نرخ بالاتری از ناامنی غذایی در میان افراد همجنسگرا و دوجنس‌گرا خبر داده بودند.

دوراهی غذا یا شأن انسانی:‌ نهادهای مذهبی ترنس‌هراس بانک‌های غذا را کنترل می‌کنند

همزمان داده‌های رسمی نشان می‌دهند که کمتر از یک سوم افراد ترنس‌جندرها که به خاطر درآمدشان شرایط «برنامه کمک تغذیه تکمیلی» را دارند، برای دریافت مزایای این برنامه ثبت نام کرده‌اند. برنامه‌ای که برای مبارزه با گرسنگی اجرا می‌شود اما طبق داده‌ها بیشتر افراد ترنس‌ از آن استفاده نمی‌کنند.

«مرکز ملی قوانین زنان» ایالات متحده در گزارشی به دلایل احتمالی این مسئله اشاره کرده است. به تأیید این مرکز، کارمندان دولتی در بسیاری از مناطق در زمینه رفتارهای عاری از تبعیض آموزش ندیده‌اند و غالباً به‌گونه‌ای رفتار می‌کنند که افراد ترنس‌جندر را از درخواست برای مزایا منصرف می‌کنند.

یکی از فعالان حقوق «اقلیت»‌های جنسیتی می‌گوید بسیاری از افراد ترنس‌جندر را می‌شناسد که زمان درخواست‌دادن برای مزایای قانونی، مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند. او شرح داده:

«افراد زیادی هستند که درباره ترنس‌ها و غیرباینری‌ها اطلاعی ندارند و شما باید همه‌چیز را توضیح دهید. کسانی که هنوز در مدارک نامشان تغییر نکرده باید از نامی که هنگام تولد به آن‌ها داده شده استفاده کنند که از آن متنفرند. رفتارهای نامناسب و قضاوت حس از انسانیت خارج شدن را القا می‌کند و برای برخی از آن‌ها به حدی دردناک است که از درخواست برای کمک و مزایای قانونی صرف نظر می‌کنند».

برمبنای یک مطالعه کیفی انجام شده، تعداد نسبتاً کمی از افراد ترنس از طریق انبارها یا بانک‌های مواد غذایی محلی به مواد غذایی رایگان دسترسی دارند.

پیشتر در سال ۲۰۱۹ نیز دو پژوهشگر دانشگاه تنسی با بیش از ۱۰۰ فرد ترنس‌جندر در ۱۲ ایالات جنوب شرقی آمریکا مصاحبه کردند. ۷۰ درصد از پاسخ‌دهندگان به آن‌ها گفتند که گرسنگی ناشی از فقر را تجربه کرده‌اند اما کمتر از یک چهارم آن‌ها برای کمک به بانک‌های مواد غذایی مراجعه می‌کنند.

یکی از پژوهشگران این دانشگاه گفته بود که شش بار ارقام به‌دست آمده را از نو بررسی کرده چرا که باور نمی‌کرده این رقم‌ها درست باشد. او با اشاره به این‌که حقیقت پشت این ارقام، او را «زمین‌گیر» کرده است، می‌گوید کلیساها بسیاری از انبارها و بانک‌های غذا را اداره می‌کنند. ترنس‌ها به او گفته‌اند یا در بانک‌های غذایی رفتار تبعیض‌آمیز را تجربه کرده‌اند یا از بیم این رفتارها هرگز برای گرفتن غذا مراجعه نکرده‌اند. به گفته این پژوهشگر بسیاری از شرکت‌کنندگان اذعان کرده‌اند که برای خرید مواد غذایی به دوستانشان مراجعه کرده‌اند یا حتی به غذاهایی که در زباله‌دان‌ها پیدا می‌کردند، اتکا کرده‌اند:

«کسانی را دیدم که به من می‌گفتند به معنای واقعی کلمه گرسنه‌اند اما به خاطر تبعیض به بانک‌های غذایی مراجعه نمی‌کنند».

مسئله تبعیض علیه افراد ترنس‌جندر و تحمیل خشونت اقتصادی به آن‌ها در امتداد خشونت‌های گسترده‌تری قرار دارد که تقریبا در تمام دنیا به صورت مشترک و برپایه تنفر و ترنس‌ستیزی، علیه آن‌ها اعمال می‌شود. خشونت‌هایی که در برخی از موارد جان یک فرد ترنس‌جندر را صرفاً به خاطر هویت جنسیتی‌اش می‌گیرد.

سال ۲۰۲۱ مرگبارترین سال تراجنسیتی‌ها در ایالات متحده

بنیاد «کمپین حقوق بشر» در نوامبر ۲۰۲۱ اعلام کرد خشونت‌های برخاسته از تنفر و ترنس‌هراسی در آمریکا رو به افزایش گذاشته و سال گذشته میلادی مرگبارترین سال ثبت‌شده برای افراد ترنس‌جندر ساکن ایالات متحده بوده است. دست کم ۴۵ فرد ترنس‌ یا غیرباینری در سال گذشته میلادی به ضرب گلوله کشته شده‌اند. رکورد قبلی در سال ۲۰۲۰ و با گزارش قتل ۴۴ نفر ثبت شد. مقام‌های این کمپین اما می‌گویند این ارقام تا اعداد واقعی فاصله زیادی دارند چرا که به گفته آن‌ها بسیاری از جنایت‌ها علیه افراد ترنس‌ به نحوه دیگری گزارش می‌شود یا اصلا گزارش نمی‌شود.

روزنامه واشنگتن پست نیز در گزارشی اعلام کرد ۱۴۰ زن ترنس را با اتکا بر گزارش‌های خبری، اطلاعات ثبت‌شده در دادگاه‌ها و مصاحبه با پلیس، دادستان‌ها و وکلا شناسایی کرده که در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ کشته شده‌اند. در بیش از ۶۰ درصد این پرونده‌ها پلیس دست کم یک مظنون را شناسایی کرده و تنها تعداد قلیلی از کشته‌شدگان توسط افراد غریبه به قتل رسیده‌اند. در ۶۹ درصد پرونده‌های حل شده مظنون به قتل شخصی آشناست و بیش از ۷۵ درصد قربانیان زنان ترنس‌جندر سیاه‌پوست‌اند. رقمی که بیانگر مسئله درهم‌تنیدگی تبعیض‌ و خشونت‌های جنسیتی ست. کمپین حقوق بشر می‌گوید در ایالات متحده آمریکا احتمال احتمال قتل یک زن ترنس‌جندر چهار برابر بیشتر از یک زن سیس‌جندر است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.