ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ائتلاف عربستان سعودی: حوثی‌های یمن کشتی باری با پرچم امارات را ربودند

ائتلاف زیر رهبری عربستان سعودی اعلام کرد که حوثی‌های یمن که اکثر مناطق شمالی این کشور را تحت کنترل دارند، یک کشتی باری با پرچم امارات متحده عربی را که حامل تجهیزات پزشکی بود در نزدیکی شهر بندری الحدیده یمن ربوده‌اند. حوثی‌ها می‌گویند کشتی اماراتی حامل تجهیزات نظامی بوده و توقیف شده است.

به‌گزارش شبکه العربیه، سرتیپ ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی به‌رهبری عربستان سعودی که از دولت یمن در برابر شیعیان حوثی مورد پشتیبانی ایران حمایت می‌کند، دوشنبه ۱۳ دی / ۳ ژانویه در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشتی باری «روابی» با پرچم امارات متحده عربی هدف حمله و سرقت دریایی شبه‌نظامیان حوثی قرار گرفت.

المالکی افزود این سرقت دریایی، یکشنبه ۱۲ دی / ۲ ژانویه در ساعت ۲۳ و ۵۷ دقیقه هنگامی که کشتی اماراتی از مقابل استان الحدیده عبور می‌کرد، رخ داده است.

ترکی المالکی گفت این کشتی حامل تجهیزات پزشکی بوده و پس از بهره‌برداری از بیمارستان سیار سعودی در جزیره سقطری از این جزیره به بندر جازان می‌رفته است.

ترکی المالکی همچنین افزود این کشتی علاوه بر تجهیزات فنی و پشتیبانی، حامل خودروهای آمبولانس، تجهیزات پزشکی و ارتباطی، چادر، آشپزخانه و خشکشویی سیار بود.

امارات متحده عربی که در ائتلاف عربی متحد عربستان سعودی بود حدود یک سال پیش اعلام کرد که پس از پنج سال خروج نیروهای نظامی خود از یمن را به اجرا در آورده است.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای حوثی نیز روز دوشنبه گفت کشتی باری امارات حامل تجهیزات نظامی بوده و توقیف شده است.

او در صفحه توییتر خود نوشت، این کشتی بدون مجوز وارد آب‌های یمن شده بوده و در حال انجام اقدامات خصمانه‌ای بود که امنیت و ثبات یمن را هدف می‌گیرد.

یحیی سریع افزود، خدمه این کشتی از تابعیت‌های مختلف بوده‌اند.

محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله و رئیس هیأت مذاکره‌کننده حوثی‌ها هم در این‌باره گفت، کشتی اماراتی که توقیف شده کشتی باری نظامی بوده و توقیف آن «در چارچوب مقابله با تجاوزات و محاصره» یمن انجام شده است.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی ۴ دی / ۲۵ دسامبر گذشته حمله هوایی گسترده‌ای به مواضع حوثی‌های یمن در صنعا، پایتخت این کشور انجام داد. این حمله پس از آن صورت گرفت که شبه‌نظامیان حوثی به شهر جازان حمله کردند و این حمله برای نخستین بار پس از سه سال تلفاتی برجای گذاشت.

در حملات هوایی تلافی‌جویانه ائتلاف سعودی به عِجامَه در شمال غربی صنعا دست‌کم ۳ نفر کشته و ۶ نفر زخمی شدند.

ائتلاف عربستان سعودی ایران را متهم می‌کند که با ارسال تسلیحات پیشرفته به شبه‌نظامیان حوثی جنگ در یمن را تداوم می‌بخشد.

این کشور از سال ۲۰۱۴ گرفتار جنگ است. جنگ یمن را جنگ نیابتی ایران و عربستان سعودی می‌دانند. ائتلاف سعودی از دولت یمن به رهبری عبدربه منصور هادی و ایران از شبه‌نظامیان حوثی حمایت می‌کنند.

مذاکرات پنهانی بین ایران و عربستان سعودی که با میانجی‌گری عراق چند ماه است که ادامه دارد، هنوز به نتیجه مشخصی برای پایان دادن به جنگ یمن دست نیافته است.

برنامه توسعه سازمان ملل پیش از پایان سال ۲۰۲۰ اعلام کرده بود که تلفات انسانی مستقیم و غیرمستقیم جنگ هفت ساله یمن تا پایان این سال به ۳۷۷ هزار نفر خواهد رسید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.