ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«اتوبوس‌خوابی» در پایتخت به روایت تصویر

در تهران بعد از ماشین خوابی، پشت‌بام خوابی، کانکس نشینی و پناه بردن خانوادگی به گرمخانه‌ها اکنون رسانه‌های داخل ایران از پدیده «اتوبوس خوابی» گزارش تصویری منتشر کرده‌اند. عکس: مرتضی زنگنه / مجید خواهی

بر تعداد «بی‌خانمان»‌ها و «خیابان‌خواب»ها در تهران روز به روز افزوده می‌شود و در این میان نهادهای متولی از ارائه آمار دقیق از این پدیده‌ها گریزانند. آنها تلاش می‌کنند همانند مسئولان شهرداری تهران مسأله را «کم اهمیت» و «نه به شدتی که گزارش می‌شود»، جلوه بدهند.

تصاویر و گزارش رسانه‌های داخلی ایران در روزهای گذشته اما ابعاد تازه‌ای از «ماشین‌خوابی»‌ و «اتوبوس‌خوابی» را در پایتخت نمایان کرده است.

 هزینه خواب در اتوبوس‌های شبانه تهران به مسافتی که اتوبوس‌ها طی می‌کنند بستگی دارد. خط‌های راه آهن – تجریش و آزادی و تهران پارس به عنوان طولانی‌ترین مسافت‌های درون شهری «مناسب‌ترین» خوابگاه برای بی‌خانمان‌هایی هستند که به گفته رانندگان اتوبوس «همه آن‌ها معتاد نیستند» و «برخی از صبح تا شب را کار می‌کنند» و شب‌ها به دلیل اینکه نمی‌توانند اجاره یک خوابگاه را پرداخت کنند به اتوبوس‌های درون شهری پناه می‌برند. 

پایین و بالا بگیرید و بکشید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.