ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وبینار زمانه:

تصویر کودکان در شبکه‌های اجتماعی

با نگاه ویژه به کودکان زندانیان و افراد اعدام شده

انتشار گسترده تصاویر کودکان در شبکه‌های اجتماعی، علی‌الخصوص کودکان زندانیان و افراد اعدام شده چه حقوقی از آنها را نقض می‌کند؟ وبیناری با حضور دکتر نیکول جعفری، روان‌شناس و حامد فرمند فعال حقوق کودک.

هم‌زمان با رشد شبکه‌های اجتماعی در کنار رسانه‌‌ها، نگاه به حقوق کودک و نیز نقض این حقوق ابعاد تازه‌ای پیدا کرده است.

انتشار تصاویر کودکان در رسانه‌ها از منظر رعایت حقوق کودک و حریم خصوصی آنها همواره محل بحث بوده است. اکنون یکی از مهم‌ترین چالش‌های دنیای رو به گسترش شبکه‌های اجتماعی، چگونگی بازتاب دادن تصاویر و ویدیوهای کودکان است.

با توجه به شرایط حاکم بر ایران امروز، به دلایل مختلفی همچون زندانی شدن یکی از والدین یا حتی اعدام آنها تصاویر کودکان در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود. این امر که بیشتر به منظور اطلاع‌رسانی یا جلب همبستگی جمعی صورت می‌گیرد، غالبا بدون رضایت کودکان و بدون در نظر گرفتن حقوق آنها صورت می‌گیرد. عملی که عواقب و آسیب‌های احتمالی در آینده این کودک در آن لحاظ نمی‌گردد.

این میان نقش رسانه‌ها و فعالان مدنی از اهمیت بالایی برخوردار است.

با زندانی یا اعدام شدن والدین کودکان، فعالان حقوق کودکان و متخصصان از یک طرف رسانه‌ها و فعالان شبکه‌های اجتماعی را از انتشار تصاویر کودکان نهی و نحوه ارائه خبر و گزارش در مورد کودکان را نقد می‌کنند و از طرف دیگر از نادیده گرفته شدن کودکان در رسانه‌ها و شنیده نشدن صدای آن‌ها انتقاد می‌کنند.

فعالان حقوق کودک و متخصصان چگونه این تناقض را توضیح می‌دهند؟ نقد آن‌ها به انتشار تصویر کودکان و گزارش‌های فعلی منتشر شده درباره کودکان زندانیان و افراد اعدام شده چیست و چه پیشنهادی برای نحوه شنیده شدن صدای کودکان و حذف نشدن آن‌ها از خبرها و گزارش‌ها دارند؟

این وبینار به‌دنبال پاسخی برای این پرسش‌هاست. با حضور دکتر نیکول جعفری، متخصص روان‌شناسی رشد، نویسنده و پژوهشگر و حامد فرمند، فعال حقوق کودکان و بنیانگذار موسسه کودکان زندان.

🔻ببینید:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.