ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آغاز رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین در اقیانوس هند

تلویزیون دولتی ایران گزارش داد که صبح جمعه یکم بهمن ایران، چین و روسیه سومین رزمایش دریایی مشترک خود را با نام «رزمایش مرکب کمربند دریایی ۲۰۲۲» در شمال اقیانوس هند آغاز کردند.

دریادار دوم مصطفی تاج‌الدینی، سخنگوی این رزمایش در مصاحبه با صدا و سیمای جمهوری اسلامی اعلام کرد که نیروی دریایی و سپاه پاسداران ایران در رزمایش «کمربند امنیتی دریایی ۲۰۲۲» در مساحتی به وسعت ۱۷۰۰۰ کیلومتر مربع (۶۵۶۰ مایل مربع) شرکت می‌کنند.

این رزمایش شامل تمرینات تاکتیکی مختلفی مانند نجات شناور در حال سوختن، آزادسازی شناور ربوده شده و شلیک به اهداف هوایی در شب خواهد بود.

به گفته دریادار دوم مصطفی تاج‌الدینی تمرینات بامداد جمعه با تیراندازی شناورهای ایران، چین و روسیه به سوی اهداف از پیش تعیین شده در دریا آغاز شد. تاج‌الدینی گفت:

«هدف از برگزاری این رزمایش تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و گسترش همکاری‌های چند جانبه میان سه کشور و نشان دادن حسن نیت و توانایی سه کشور در جهت حمایت مشترک از صلح جهانی، امنیت دریایی و ایجاد یک جامعه دریایی با آینده‌ای مشترک است.»

سخنگوی «رزمایش مرکب کمربند دریایی ۲۰۲۲» در ادامه افزود:

«تمرین‌های تاکتیکی متنوعی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزادسازی شناور ربوده شده، تیراندازی علیه اهداف مشخص، تیراندازی شبانه به اهداف هوایی و سایر تمرینات تاکتیکی و عملیاتی در این رزمایش پیش‌بینی شده است.»

اهداف رزمایش

به گفته دریادار تاج‌الدینی «از اهداف این رزمایش می‌توان به تقویت امنیت تجارت دریایی بین المللی، مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی، تبادل اطلاعات در حوزه امداد و نجات دریایی و تبادل تجربیات عملیاتی و تاکتیکی اشاره کرد.»

ناوگان اقیانوس آرام روسیه سه‌شنبه ۲۸ دی / ۱۸ ژانویه از برگزاری رزمایش دریایی مشترک روسیه، ایران و چین در خلیج فارس خبر داد. بر اساس بیانیه این دفتر، ناوگروه اقیانوس آرام روسیه شامل ناو موشک‌انداز واریاگ، ناوشکن آدمیرال تریبوتس و تانکر نفتکش بوریس بوتوم در بندر چابهار ایران، لنگر انداخته‌اند.

روابط عمومی ارتش صبح جمعه اعلام کرد شناورهای نیروی دریایی ارتش ایران و سپاه پاسداران از ناوگروه چین شامل ناوشکن «ارومچی» و شناور تدارکاتی «تای خو» و ناوگروه روسیه شامل رزم ناو «واریاگ»، ناوشکن «ادمیرال تریبوتس» و سوخت‌رسان «بوریس» استقبال کردند.

رزمایش‌های دریایی روسیه در اقیانوس آرام و اطلس

به گزارش رویترز روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد نیروی دریایی این کشور مجموعه‌ای از رزمایش‌ها را در ماه جاری میلادی و ماه آینده برگزار خواهد کرد که کل ناوگان دریایی این کشور در آن شرکت خواهند داشت و عرصه آن از اقیانوس آرام تا اقیانوس اطلس خواهد بود.

نیروی دریایی روسیه گفت این رزمایش‌ها در دریاهایی که مستقیماً با روسیه مجاورت دارند و نیز در مدیترانه، دریای شمال، دریای اوخوتسک، اقیانوس اطلس شمالی و اقیانوس آرام برگزار خواهد شد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد در این رزمایش‌ها ۱۴۰ رزمناو و کشتی پشتیبانی، ۶۰ هواپیما، ۱۰۰۰ واحد سخت افزار نظامی و حدود ۱۰ هزار نیروی نظامی شرکت خواهند داشت.

 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران سه‌شنبه گذشته در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفته بود در حوزه دفاعی و انتظامی، روابط جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه روند رو به رشدی دارد و انجام رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند و دریای عمان بیانگر جدیت سه کشور است. لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران نیز هدف اصلی رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین را «تأمین امنیت کشتی‌رانی بین‌المللی و مبارزه با دزدان دریایی» عنوان کرد.

نخستین بار در دی ماه سال ۱۳۹۸ ایران، روسیه و چین رزمایش مشترک دریایی چهار روزه‌ای در شمال اقیانوس هند برگزار کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.