ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تکذیب ملاقات دوجانبه نمایندگان ایران و آمریکا در رسانه شورای امنیت ملی

نورنیوز، رسانه نزدیک به شورای امنیت ملی ملاقات دوجانبه نمایندگان ایران و آمریکا را تکذیب کرد. در همان حال رایزنی‌های آمریکا با شرکای منطقه‌ای‌اش همزمان با بالا گرفتن بحث‌ها در سنای آمریکا درباره ماهیت توافق با ایران ادامه دارد.

پایگاه خبری «نورنیوز» نزدیک به شورای امنیت ملی هرگونه مذاکره مستقیم با آمریکا را تکذیب کرد. نورنیوز نوشت:

«در طی روزهای اخیر برخی اخبار جعلی در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که طی آن گمانه‌زنی‌های بی‌پایه و خلاف واقع در مورد شکل‌گیری سطحی از توافق در ملاقات نمایندگان ایران و آمریکا در کشور ثالث مطرح شده است. بررسی صفحات منتشر کننده این شایعات، نشان می‌دهد که چنین خبرسازی‌های هزینه‌زا برای نظام، صرفا با هدف دیده شدن و معتبرنمایی صورت گرفته و هیچ بهره‌ای از حقیقت ندارد.»

در ادامه نورنیوز یادآوری کرده است:

«لازم به ذکر است که تاکنون هیچ‌گونه ملاقاتی در هیچ سطحی میان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمربکا انجام نشده و برنامه‌ای نیز برای چنین اقدامی وجود ندارد.» به نوشته نورنیوز «مذاکرات وین گرچه در مسیری سازنده در حال پیشرفت است اما هنوز به توافقی منجر نشده و اختلافات جدی در مورد اصلی‌ترین مسائل مورد اختلاف طرفین همچنان باقی است.»

دور هشتم مذاکرات میان ایران و ۱+۴ هفته گذشته، با بازگشت هیئت‌ها به پایتخت‌ها برای رایزنی‌های بیشتر با وقفه چند روزه روبرو شد. لارنس نورمن، خبرنگار وال استریت ژورنال روز ‌پنج‌شنبه در توییتی اعلام کرد انتظار می‌رود مذاکره‌کنندگان اصلی جمعه ۴ فوریه/۱۵ بهمن یا شنبه ۵ فوریه/ ۱۶ بهمن به وین بازگردند.

روزنامه کیهان روز گذشته (پنجشنبه) با اشاره به انتقاد برخی تحلیلگران نزدیک به دولت سابق درباره تغییر نظر محافظه‌کاران و احتمال مذاکره مستقیم با آمریکا نوشت:

«در این دولت که مذاکره مستقیم با آمریکا ممنوع است و برخلاف دولت قبل که آمریکا را کدخدا می‌دانستند و دیکته‌اش را می‌نوشتند، تیم مذاکره‌کننده دولت کنونی آمریکا را تحقیر کرده و به میز مذاکره راه نداده است.»

جلسه استماع سنای آمریکا

در همان حال رایزنی‌های ایالات متحده با شرکای منطقه‌ای‌اش درباره توافق هسته‌ای با ایران همچنان ادامه دارد. رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران و رئیس هیأت مذاکره‌کننده آمریکایی در وین شامگاه گذشته با انتشار پیامی در توییتر نوشت:

«گفت‌وگوهای خوبی با نمایندگان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، مصر و اردن درباره رایزنی‌های پیوسته برای بازگشت متقابل به برجام داشتم. در حالی که مذاکرات در هفته‌های آینده به نتیجه می‌رسد، به مشورت نزدیک با شرکای منطقه‌ای خود ادامه خواهیم داد».

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در همان حال نمایندگان مجلس سنای آمریکا از رابرت مالی دعوت کرده‌اند نمایندگان را در جریان آخرین تحولات در مذاکرات احیای برجام در وین قرار دهد. این جلسه استماع  چهارشنبه ۹ فوریه /۲۰ بهمن پشت درهای بسته برگزار می‌شود.

یک روز پیش از اعلام برگزاری این جلسه استماع، سناتور باب منندز، نماینده دموکرات و رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا طی سخنرانی در سنا خواستار توقف مذاکرات وین و رویکرد سخت‌‌گیرانه‌تر دولت بایدن در برابر ایران شد. منندز در طی سخنانی در سنا گفت:

«ما نمی‌توانیم اجازه دهیم ایران ما را به یک توافق بد یا یک توافق موقت تهدید کند که به او اجازه می‌دهد به ارتقای ظرفیت هسته‌ای خود ادامه دهد.»  

 دوشنبه گذشته یک  دیپلمات بلندپایه آمریکایی که نام او افشا نشد، در مصاحبه با رویترز اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا مشخص کرده است که آماده است چه تحریم‌های غیربرجامی را در ازای بازگشت ایران به تعهداتش لغو کند. این مقام دیپلماتیک گفت:

«اکنون وقت آن رسیده که ایران تصمیم بگیرد که آیا آماده است برای بازگشت به برجام گام بردارد یا نه.»

این مقام آمریکایی یادآوری کرد که با توجه به پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران فرصت چندانی برای بازگشت به برجام باقی نمانده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.