ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی خامنه‌ای فرمانِ «تهاجم ترکیبی» علیه منتقدان فعال در رسانه‌ها و فضای مجازی را صادر کرد

رهبر جمهوری اسلامی مدعی شد ایران هدف «تهاجم ترکیبی جبهه دشمن» قرار دارد و مسئولان باید از موضع دفاعی بیرون بیایند و رسانه‌های منتقد را هدف قرار دهند.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی سه‌شنبه ۱۹ بهمن در سخنرانی خود در جمع گروهی از فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش گفت جمهوری اسلامی ایران از سوی «جبهه دشمن» هدف «تهاجم ترکیبی»، یعنی تهاجم اقتصادی، سیاسی، امنیتی، رسانه‌ای و دیپلماسی قرار دارد، و دستور به تهاجم متقابل داد.

خامنه‌ای گفت:

«در مقابل این تهاجم ترکیبی و دسته‌جمعی، نمی‌توانیم همیشه در موضع دفاعی بمانیم و ما نیز باید در زمینه‌های مختلف از جمله رسانه‌ای، امنیتی و اقتصادی تهاجم ترکیبی کنیم که در این زمینه اهل فکر و اقدام بخصوص مسئولان، موظف به تلاش هستند.»

علی خامنه‌ای به گسترش انواع رسانه‌ها در بسترهای مختلف اشاره کرده و بدون بردن نام، «رسانه‌های معاند اسلام و ایران» را به در پیش گرفتن «سیاست قطعی تحریف واقعیت‌ها و به‌کار بستن دروغ‌های حرفه‌ای» متهم کرد و گفت:

«در مقابل این تهاجم رسانه‌ای، جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است».

رهبر جمهوری اسلامی در ادامه سخنان خود حذف عکس قاسم سلیمانی از شبکه‌های اجتماعی را یکی از مصادیق نقض «آزادی بیان» خواند و گفت: «آنها هر کلمه و تصویری را که با سیاست‌های غربی معارض باشد، ممنوع‌الانتشار می‌کنند و در مقابل از همین فضا برای تخریب اسلام و جمهوری اسلامی، استفاده حداکثری می‌کنند».

او همه به‌ویژه مسئولان و متولیان صدا و سیمای جمهوری اسلامی را که از سازمان‌های حکومتی زیر نظر رهبر ایران است و همچنین صاحبان انواع رسانه‌‌ها را به میدان آمدن و «روایت صحیح پیشرفت‌ها و خدمات بزرگ انقلاب» موظف دانست و گفت: «به علت کم‌کاری‌ها انعکاس و خبر چندانی از این اقدامات حیرت‌آور در مجموعه رسانه‌ای کشور وجود ندارد، در حالی‌که هر یک از آنها سرفصلی برای جهاد تبیین است.»

رهبر ایران با اذعان ضمنی به بحران معیشت در کشور گفت: «نباید گذاشت بعضی از مشکلات اقتصادی و معیشتی بر روی این پیشرفتها و حماسه‌ها گرد و غبار بنشاند و آنها را از چشم مردم دور کند و به فراموشی سپرده شود.»

خامنه‌ای در آخرین سخنرانی خود در ۱۰ بهمن سال جاری نسبت به آمارهای کلان اقتصادی کشور در دهه ۹۰ خورشیدی اظهار «ناخرسندی» کرده بود.

علی خامنه‌ای در شرایطی دستور به «تهاجم ترکیبی» علیه رسانه‌ها می‌دهد که ایران در جدول رده‌بندی آزادی رسانه‌های خبری سازمان گزارش‌گران بدون مرز در سال ۲۰۲۰ در میان ۱۸۰ کشور با یک پله سقوط نسبت به سال قبل در جایگاه ۱۷۴ قرار دارد. جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۸۱ تاکنون به‌ صورت پیوسته در «وضعیت سیاه» از لحاظ آزادی اطلاع‌رسانی قرار داشته و در ۵۰ سال گذشته بیشترین شمار احکام اعدام علیه روزنامه‌نگاران را صادر یا اجرا کرده است.

همزمان، طرح «صیانت از فضای مجازی» نیز به‌دستور علی خامنه‌ای و به منظور محدود کردن دسترسی کاربران ایران به اینترنت جهانی و تشدید نظارت نهادهای نظامی و امنیتی بر اینترنت در کمیسیون ویژه مجلس شورای اسلامی در حال بررسی‌ست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.