ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ پوتین را به‌عنوان یک نابغه ستود

در عرض ۲۴ ساعت پس از آن‌که ولادیمیر پوتین استقلال مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین را به‌رسمیت شناخت، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا این اقدام پوتین را نبوغانه توصیف کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا ضمن انتقاد شدید از جو بایدن به‌واسطه برخورد با بحران اوکراین، اقدام پوتین در زمینه دونباس را نبوغ‌آمیز خواند.

ترامپ استراتژی پوتین را در شرق اوکراین ستود و استدلال کرد که رهبر روسیه با به‌رسمیت شناختن استقلال جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک اینک نسبت به جو بایدن دست بالا را دارد. 

ترامپ در گفت‌وگویی با مجری رادیویی «باک سکستون» گفت: «این نبوغ آمیز است. پوتین بخش بزرگی از اوکراین را مستقل اعلام کرد» و در ادامه با طعنه گفت: «اوه، این عالی است».

رئیس جمهوری سابق آمریکا گفت که اگر او همچنان در کاخ سفید باقی‌مانده بود اوضاع به این شکل تغییر نمی‌کرد و بایدن را به بی‌کفایتی متهم کرد. 

ترامپ افزود: « گفتم ، چقدر هوشمندانه، و او (پوتین) وارد می‌شود و حافظ صلح خواهد بود … ما می‌توانستیم ( این کار را) در مرزهای جنوبی خودمان کنیم».

ترامپ همچنین در توصیف پوتین گفت: «مردی که خیلی زیرک است» و در ادامه گفت :«من او را خیلی خیلی خوب می‌شناسم».

همزمان میچ‌مک‌کانل، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت کنتاکی در اعلام موضعی کاملا متفاوت از اقدام اخیر پوتین با عنوان «تهاجم» یاد کرد و از بایدن خواست تا هرچه سریع‌تر و شدیدتر با این وضعیت برخورد کرده و نسبت به عواقب «فاجعه‌بار» شکست دربرابر چالش پوتین هشدار داد.

مک‌کانل، رهبر اقلیت سنا در بیانیه‌ای گفت: « تحریم‌های ویرانگر علیه کرملین باید نقطه شروع (اقدامات ما) باشد و نه پایان آن. رییس جمهور نباید وقت را تلف کند و از اختیارات گسترده موجود خود برای ایجاد هزینه استفاده کند.»

اقدام اخیر پوتین در رابطه با اوکراین با واکنش منفی بسیاری از کشورها به‌ویژه کشورهای غربی مواجه شده است. 

دبیرکل سازمان ملل روسیه را به‌دلیل به‌رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین و اعزام نیروی نظامی به‌عنوان نیروهای «حافظ صلح» به این منطقه، محکوم کرد. 

کشورهای غربی روسیه را با تحریم‌های جدیدی مجازات کرده و تهدید کردند که در صورت تهاجم همه‌جانبه به اوکراین، اقدامات بیشتری را انجام خواهند داد.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز روز سه‌شنبه از تحریم‌های جدید ایالات متحده علیه سامانه بانکی و مالی روسیه خبر داد. این تحریم‌ها از شدیدترین تحریم‌هایی هستند که تا کنون آمریکا علیه روسیه اعمال کرده است.

در همین حال وضعیت در اوکراین بحرانی‌تر می‌شود. پوتین گفته است توافق‌‌نامه مینسک دیگر وجود ندارد و اوکراین باید غیرنظامی شود. مجلس اعلای روسیه عملیات نظامی در دونباس را تصویب کرد و دبیرکل ناتو درباره حمله گسترده روسیه به اوکراین هشدار داد. اکنون حدود ۱۰۰ جت جنگنده ناتو در حالت آماده‌باش هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محسن

    ترامپ تنها به دیده شدن و شنیده شدن و همواره در سر فصل خبرها بودن فکر می کند. مهم نیست که این دفاع از تزار روسیه باشد و یا تکرار دروغ های مربوط به باختش در انتخابات. فاجعه این جاست که هوادارانش هر چه بگوید مانند آیه های انجیل می پذیرند.