ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض به بازگشت سنگسار به قانون مجازات اسلامی

سازمان "عدالت برای ایران" طی بیانیه‌ای به بازگشت مجازات "سنگسار" به قانون مجازات اسلامی اعتراض کرد.

سازمان "عدالت برای ایران" طی بیانیه‌ای به بازگشت مجازات "سنگسار" به قانون مجازات اسلامی اعتراض کرد.

در این بیانیه که در تارنمای عدالت برای ایران منتشر شده، آمده است: " عدالت برای ایران متاسف است که علیرغم تلاش‌های چندین ساله فعالان حقوق زنان در ایران و کشورهای دیگر و فشارهای بین‌المللی بر جمهوری اسلامی ایران، همچنان مجازات غیرانسانی و رذیلانه سنگسار را که گزارشگر ویژه شکنجه سازمان ملل آن را نوعی از شکنجه می داند، در قانون ایران باقی مانده است."

این سازمان مدافع حقوق بشر همچنین "نگرانی شدید" خود را نسبت به سرنوشت زنان و مردانی که براساس قانون قبلی مجازات اسلامی به سنگسار محکوم شده و در زندان‌های شهرهای مختلف ایران به حالت بلاتکلیف به سر می برند اعلام کرده است.

مجلس شورای اسلامی پیش از این مجازات سنگسار را از قانون جدید مجازات اسلامی حذف کرده بود، اما این موضوع با مخالفت شورای نگهبان مواجه شد

در حال حاضر شماری از زندانیان متهم به زنای محصنه از جمله اشرف کلهری٬ سکینه محمدی آشتیانی٬ مریم باقرزاده٬ خیریه والانیا٬ ایران اسکندری٬ کبری بابایی٬ ساریه عبادی٬ رحیم محمدی٬ محمد علی نوید خمامی و نقی احمدی در خطر اجرای سنگسار هستند.

حمید‌رضا طباطبایی نائینی، نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوق مجلس روز ۲۵ اردیبهشت در یک نشست خبری از ابلاغ قانون جدید مجازات اسلامی به رئیس جمهوری خبر داد.

مجلس شورای اسلامی پیش از این مجازات سنگسار را از قانون جدید مجازات اسلامی حذف کرده بود، اما این موضوع با مخالفت شورای نگهبان مواجه شد.

در قانون جدیدی که برای اجرا به رئیس جمهوری ابلاغ شده، مجازات زنای محصنه همچون قانون قبلی سنگسار است. بر اساس این قانون "با پیشنهاد قاضی و موافقت رییس قوه قضاییه، اگر زنا با چهار شاهد یا چهار بار اقرار ثابت شده باشد، مجازات سنگسار می‌تواند به اعدام تبدیل شود. در مواردی نیز که زنا با علم قاضی ثابت شده باشد، مجازات سنگسار می‌تواند به صد ضربه شلاق تبدیل شود."

سازمان عفو بین‌الملل گزارش داده است که پس از پیروزی جمهوری اسلامی در ایران دست‌کم ۷۷ تن در این کشور سنگسار شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.