ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله خشونت‌آمیز به تجمع معلمان در رودسر؛ دست‌کم چهار فعال صنفی معلمان بازداشت شدند

معلمان در حمایت از عزیز قاسم زاده، سخنگوی کانون صنفی فرهنگیان گیلان، اقدام به برپایی یک تجمع مسالمت آمیز و مدنی در رودسر، در مقابل ساختمان دادگاه انقلاب این شهر کرده بودند که با حمله مأموران امنیتی و لباس شخصی، شماری از آنان بازداشت شده‌اند.

برپایه اعلام «کانون صنفی معلمان ایران»، مأموران امنیتی و لباس شخصی، روز شنبه، ۲۱ اسفندماه، با حمله به تجمع اعتراضی معلمان در شهرستان رودسر در استان گیلان، ضمن ضرب و شتم شدید تجمع کنندگان، دست‌کم چهار نفر از آنان را بازداشت کرده‌اند.

به‌گزارش این منبع، نیروهای امنیتی محمود بهشتی لنگرودی، نایب رئیس کانون صنفی معلمان، محمود صدیقی‌پور، حسن نظریان و مسعود فرهیخته را به همراه چند نفر دیگر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها، معلمان در حمایت از عزیز قاسم زاده، سخنگوی کانون صنفی فرهنگیان گیلان، اقدام به برپایی یک تجمع مسالمت آمیز و مدنی در رودسر، در مقابل ساختمان دادگاه انقلاب این شهر کرده بودند که با حمله مأموران امنیتی و لباس شخصی، شماری از آنان بازداشت شده‌اند.

کانون صنفی معلمان ایران در گزارش خود از این تجمع، همچنین اعلام کرده، مأموران امنیتی، خودروهای حامل معلمان از سایر شهرها را متوقف و سرنشینان این خودروها را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

حدود پنج ماه از آغاز دور جدید اعتصاب سراسری معلمان در ایران می‌گذرد. این سلسله اعتصابات با هدف اصلاح و تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان، همسان‌سازی دستمزدها و همچنین در اعتراض به روند وا گذاری مرا کز آموزشی به بخش خصوصی صورت گرفته است.

آزادی معلمان بازداشت شده در ماه‌های اخیر همواره یکی از مطالبات اصلیِ مطر ح شده از سوی معلمان در این اعتصاب‌ها بوده است. دولت ابراهیم رئیسی اما از زمان آغاز این اعتصاب‌ها در ماه‌های گذشته، به‌جای پاسخگویی، همواره با آنها برخورد امنیتی داشته است.

یک روز پیش از حمله به تجمع معلمان در رودسر، یعنی روز جمعه ۲۰ اسفندماه، محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران هم با انتشار یک توئیت در حساب کاربری خود در توئیتر از ادامه بی‌اطلاعی از وضعیت چهار فعال مدنی که روز جمعه در کرج بازداشت شدند، خبر داده و اعلام کرده است همچنان خبری از نهاد بازداشت کننده و محل نگه‌داری این فعالان مدنی ندارد.

هاله صفرزاده، همسرش علی رضا ثقفی فعال کارگری، سها مرتضایی فعال دانشجویی و الهام صالحی، روز جمعه ۲۰ اسفندماه، در جریان برگزاری مراسم یادبود صمد شعبانی، شاعر و نویسنده بازداشت شده‌اند. بر اساس گزارش‌های موجود، نیروهای امنیتی با حمله به این مراسم که با حضور تعدادی از شهروندان و فعالان مدنی و کارگری برگزار شده بود، دست‌کم ۲۰ تن را بازداشت کردند که ساعاتی بعد، همه بازداشت‌شدگان به جز چهار نفر، با گرفتن تعهد آزاد شده‌اند.

گفته می‌شود مأموران امنیتی در جریان بازداشت این فعالان مدنی، تلفن‌های همراه و برخی از لوازم شخصی آنها را ضبط کرده و حتی پس از گرفتن تعهد و آزادی از بازداشت، به آنها باز نگردانده است.

برخی از منابع خبری، اعلام کرده‌اند این فعالان مدنی توسط نیروهای پلیس امنیت کرج بازداشت شده‌اند.

در میان بازداشت شدگان، هاله صفر زاده معلم و فعال صنفی است و بیم آن می‌رود، برای اعمال فشار بیشتر بر فعالان صنفی معلمان از سوی نهادهای امنیتی، او با پرونده سازی جدیدی روبه‌رو شود.

جعفر ابراهیمی، معلم و عضو کانون صنفی معلمان تهران و رادا مردانی، دو تن دیگر از فعالان صنفی معلمان هستند که در ماه‌های گذشته با برخوردهای امنیتی و صدور احکام زندان مواجه شده‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.