ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دانمارک برنده «یوروویژن ۲۰۱۳» شد

کاترین اسفندیاری - دانمارک بزرگ‌ترین جایزه موسیقی و آواز اروپا (یوروویژن) در سال ۲۰۱۳ را از آن خود کرد. جمهوری آذربایجان و اوکراین به ترتیب به مقام‌های دوم و سوم این مسابقات دست یافتند.

کشور دانمارک بزرگ‌ترین جایزه موسیقی و آواز اروپا (یوروویژن) در سال ۲۰۱۳ را از آن خود کرد. جمهوری آذربایجان و اوکراین به ترتیب به مقام‌های دوم و سوم این مسابقات  دست یافتند.

‫«امیلی دو فورست» هنرمند ۲۰ ساله از کشور دانمارک با ترانه «Only Teardrops»  در مرحله نهایی مسابقات «یوروویژن» که در شهر «مالمو» در سوئد برگزار شد، با کسب بیشترین آرای رأی‌دهندگان، یعنی با ۲۴۰ رأٰی، برنده نهایی مسابقات تاریخی موسیقی و آواز اروپا شد. این در حالی است که با شروع اعلام آراء، کشورهای مجارستان، نروژ و یونان نخستین آرای مثبت را به خود اختصاص داده بودند.

‫«امیلی دو فورست» هنرمند ۲۰ ساله از کشور دانمارک

پیش‌بینی‌ها حاکی از این بود که گروه موسیقی از آذربایجان و نیز گروه‌های موسیقی کشورهای اسرائیل و اوکراین شانس برنده شدن در این مسابقاترا خواهند داشت.

پنجاه و هشتمین دور از مسابقات موسیقی و آواز «یوروویژن» روز یکشنبه، دوازدهم ماه مه در شهر مالمو در حالی آغاز شد که ۱۶ کشور برای راه یافتن به مرحله نهایی رقابت‌ها در آن شرکت داشتند و از میان آنان ۱۰ کشور به مرحله نهایی راه یافتند و شب گذشته به رقابت با یکدیگر پرداختند.

از میان شرکت‌کنندگان راه یافته به مرحله نیمه‌نهایی هنرمندان کشورهای مولداوی، لتوانی، ایرلند، استونی، بلاروس، دانمارک، روسیه، بلژیک، اوکراین و هلند توانستند نظر مثبت داوران را جلب کرده و وارد مرحله نهایی شوند.

اما کشورهای اتریش، اسلوونی، کرواسی، مونته نگرو، قبرس و صربستان در مرحله نیمه‌نهایی شکست خوردند و مجبور به خداحافظی با مسابقه « یوروویژن» ۲۰۱۳ در این مرحله شدند تا احتمالاً برای سال آینده خود را آماده کنند.

سوئد نیز به عنوان برنده نهایی سال گذشته مستقیماً به مرحله نهایی این مسابقات راه یافت.

نخستین بخش از مرحله نیمه‌نهایی سه‌شنبه شب گذشته و دومین بخش آن، دو روز بعد یعنی پنج‌شنبه شب در شهر مالمو در سوئد برگزار شد.

در این مرحله ترانه «الکل آزاد است» از «کوزا موسترا»، خواننده یونانی که درباره «بحران اقتصادی در یونان» بود و نیز  ترانه «با من ازدواج کن» که «سرود ملی ازدواج همجنس‌گرایان» نامیده شده و خواننده آن «کریستا زیگفریدز» فنلاندی بود،  به بخش نهایی راه یافتند.

سال گذشته جمهوری آذربایجان به عنوان برنده نهایی مسابقات سال ۲۰۱۱ برگزارکننده پنجاه و هفتمین دوره آن بود که ۴۲ کشور در آن شرکت کردند و ترانه «سرخوشی» از «لورین» خواننده سوئدی برنده مرحله نهایی مسابقه شد و روسیه و صربستان به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

سوئد که امسال برای چهارمین بار میزبان مسابقات بود، پیش از این اعلام کرده بود که با شدت گرفتن بحران اقتصادی در اروپا، امسال بودجه مسابقات کاهش زیادی خواهد داشت و هزینه تولیدات تصویری کمتر از ۱۵ میلیون یورو خواهد بود.

سال گذشته، جمهوری آذربایجان به عنوان میزبان مسابقات «یوروویژن» حدوداً ۳۴ میلیون یورو در بخش نمایش آن هزینه کرد و ۷۵ میلیون یورو نیز صرف ساخت محل برگزاری مسابقات شد.

بر اساس گزارش‌ها، هزینه این مسابقات نه تنها برای کشور میزبان بلکه برای کشورهای شرکت‌کننده نیز در سال‌های گذشته آنچنان افزایش یافته که امسال کشورهای پرتقال و جمهوری چک به دلیل فقدان منابع مالی برای این هزینه‌ها، از شرکت در مسابقات صرف‌نظر کردند، اما یونان که پیش از این اعلام کرده بود به دلیل بحران اقتصادی قادر به شرکت در آن نیست، نه تنها در «یوروویژن» ۲۰۱۳ شرکت داشت، بلکه هنرمندی از این کشور به مرحله نهایی نیز راه یافت.

مسابقات بین‌المللی موسیقی و آواز «یوروویژن» از سال ۱۹۵۶ میلادی هر سال برگزار می‌شود و براساس قوانین مسابقه، کشورهای فعال عضو اتحادیه ارپا حق شرکت در آن را دارند.

پنج کشور اسپانیا، ایتالیا، آلمان، فرانسه و بریتانیا نیز طبق سنت، هر ساله حمایت مالی این مسابقات را به عهده دارند.

«یوروویژن» پربیننده‌ترین مسابقه بعد از مسابقات ورزشی در جهان است و با وجودی آن‌که تنها کشورهای عضو اتحادیه اروپا حق شرکت در آن را دارند، اما بینندگان بسیاری در سراسر جهان دارد.

تاکنون کشور ایرلند با هفت بار کسب مقام اول این مسابقات، رکورددار است. پس از آن، چهار کشور فرانسه، بریتانیا، لوکزامبورگ و سوئد هر کدام با پنج بار کسب مقام اول، به طور مشترک در رتبه دوم کشورهای برنده «یوروویژن» قرار دارند. کشور هلند نیز توانسته در چهار سال، مقام نخست این مسابقات را به دست آورد.

از آنجا که این مسابقات در کشورهایی چون مصر، هند، مکزیک، آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا و چین، کره جنوبی و اورگوئه پخش می‌شود، پیش از برگزاری مرحله نهایی مسابقات امسال پیش‌بینی شده بود که بیش از صد میلیون نفر در جهان به تماشای آخرین رقابت این هنرمندان بنشینند.

همچنین هزاران نفر نیز برای تماشای این مسابقات به شهر «مالمو» رفته بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.