ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رشته "مطالعات زنان" دانشگاه تهران حذف شد

 رشته مطالعات زنان دانشگاه تهران

 رشته مطالعات زنان دانشگاه تهران برای سال تحصيلی ۹۲ هيچ دانشجويی نمی‌پذيرد و عملا حذف شده است.

روزنامه شرق چاپ تهران در شماره امروز نوشت: "رشته مطالعات زنان که طی سال‌های گذشته با تغييرات زيادی روبه‌رو شد و در نهايت به ايجاد گرايش‌های زن و خانواده و حقوق زن در اسلام منتهی شد، امسال در دانشگاه تهران هيچ ظرفيتی را به خود اختصاص نداده است."

 اين ‌رشته سال گذشته نيز از ‌رشته‌های دانشگاه علامه‌طباطبايی حذف شده بود.

 تنها دانشگاه‌های اصفهان، الزهرا، تربيت مدرس، خوارزمی تهران، شيراز و باهنر کرمان اين‌ رشته را در دفترچه کنکور درج کرده‌اند.

زهرا شجاعی، رئيس مرکز زنان رياست‌جمهوری در دولت محمد خاتمی، رئيس‌جمهور پيشين ايران گفته است: "حذف رشته مطالعات زنان در دانشگاه تهران می‌تواند دارای پيامدهای زيادی برای مسايل زنان باشد."

به گفته وی "اين اقدام می‌تواند در نگاه اول، تصميم‌گيران در حوزه زنان را از يک بازوی اصلی تحقيقاتی و علمی محروم کند و از طرف ديگر، تعطيلی اين رشته در دانشگاه تهران می‌تواند باعث اين شود که تصميم‌گيری‌های آتی در حوزه زنان از يک پشتوانه علمی و تحقيقاتی خالی شود."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.