ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نظر جواد شمقدری درباره فیلم اصغر فرهادی

جواد شمقدری، رئیس سازمان سینمایی

جواد شمقدری، رئیس سازمان سینمایی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) درباره فیلم "گذشته" ساخته اصغر فرهادی گفت: "من این فیلم را دیدم و به نظرم فیلم خوبی بود و فرهادی نشان داد که فیلمساز فهیم و دقیقی است و در این فیلم نیز علایق ایرانی خود را حفظ کرده است."

او در ادامه افزود: "فرهادی در فیلم «گذشته» نشان داده که مجذوب غرب نشده و سعی کرده است غرب و اروپا را همانگونه که هست نشان دهد و معرفی کند و شرایط آنجا را به همان شکلی که هست به ما نشان دهد."

"گذشته" تازه‌ترین ساخته اصغر فرهادی که با اقبال گسترده منتقدان و تماشاگران مواجه شد، از بخت‌های نخل طلایی شصت و ششمین جشنواره فیلم کن به شمار می‌آید و تا این لحظه رقابت تنگاتنگی با فیلم "نشانی از گناه" ساخته "جیا ژانگ که"، کارگردان چینی دارد.

به گزارش خبرنگار رادیو زمانه از کن، "گذشته" ساخته اصغر فرهادی ظاهراً در حومه پاریس اتفاق می‌افتد، اما موضوع آن به زندگی اجتماعی در پاریس به عنوان یک کلانشهر غربی ربط ندارد.

پرویز جاهد، منتقد سینما در یادداشتی درباره این فیلم می‌نویسد: "فرهادی فیلم را در فرانسه و به زبان فرانسوی ساخته است اما فیلم فرهادی، هیچ شباهتی به سینمای فرانسوی ندارد. آدم‌های اصلی فیلم فرهادی، به ویژه دو مرد اصلی فیلم یعنی احمد (علی مصفا) و سمیر(طاهر رحیم)، هر دو پس‌زمینه خارجی دارند؛ موضوعی که می‌توانست به رویکرد اصلی یک فیلمساز فرانسوی، یعنی بحران هویت، ترومای مهاجرت و مسائل پسااستعماری تبدیل شود و یا رابطه سه‌گانه بین مصفا، برنیس بژو و طاهر رحیم شکل مثلث عاشقانه را پیدا کند اما فرهادی، عمداً وارد این فضاها و روایت‌ها نمی شود و درام پرتنش اگزیستانسیالیستی‌اش را حول محور تم اصلی‌اش، یعنی کشف حقیقت بنا می‌کند."

شمقدری در گفت‌و‌گو با ایلنا گفت: "فرهادی در فیلم «گذشته» جامعه غرب را نشان می‌دهد و به ما می‌گوید که این جامعه در کنار محاسنی که دارد مشکلات و اشکالاتی نیز دارد."

گفتنی است که در نخستین روزهای نمایش "گذشته" ساخته اصغر فرهادی بیش از ۱۵۰هزار نفر این فیلم را در سینماهای فرانسه دیده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.