ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هدیه گل به یاد برهان منصورنیا از جانباختگان آبان ۹۸ در هلند

برادر «برهان منصورنیا‌»، یکی از جانباختگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸، به یاد او در حرکتی نمادین شاخه‌های گل به رهگذران در هلند هدیه کرد.

سوران، برادر برهان منصورنیا، در یکی از روزهای بهار ۱۴۰۱، در شهر خرونینگن هلند با هدیه دادن گل به رهگذران، یاد برادرش و دیگر جانباختگان این رویداد خونین را گرامی داشت.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

سوران، همراه با گل متنی را که از زبان برهان به انگلیسی نوشته شده بود را نیز به رهگذران هدیه داد:

«سلام من برهانم، یک جوان ۲۸ ساله‌ی دامپزشک،

من شیفه‌ی زندگی‌ام عاشق طبیعت و شیدای کوهستانم. اردک‌ها رو هم خیلی دوست دارم، توی دانشگاه هم سه اردک داشتم که اسم شون لاوین و هاوین و حمه ومین بود. همچنین علاقمند به شاهکارهای داستایوفسکی هستم.

 گهگاهی هم فیلم می‌بینم، فیلم‌های کریستوفر نولان رو دوست دارم. فوتبال هم می‌بینم و نه زیاد! از بچگی طرفدار آث میلان بودم، نمی‌دونین آث میلان چقدر به من حرص داده، آخ از دست میلان! در کنار ایتالیایی‌ها هم وریا غفوری و زیدان و رودفان نیستلروی رو هم دوست دارم.

می‌بینین چقدر شیفته‌ی زندگی‌ام! واقعا زندگی شیرین و رنگینه.

 اما آبان ۹۸ پایان زندگی من بود. و فقط به دلیل اعتراضی مدنی، من و بیش از ۱۵۰۰ نفر دیگر رو توی ایران کشتند. باور میکنی؟ فقط به این دلیل که اومده بودیم توی خیابان ما رو کشتند.

ولی می‌دونی!

اگر چه من بین شما نیستم. اما مطمئن‌ام که مرگ پایان پروازم نیست و عشق من به زندگی هنوز زنده است. این بهار به مناسبت جوانه زدن زندگی برایتان گل آورده‌ام تا به شما یادآوری کنم که زندگی چه اندازه دلرباست.»

برهان منصورنیا متولد ۱ تیر ۱۳۷۰ کوچک‌ترین برادر در میان چهار برادر دیگرش بود و دارای مدرک دکترای دامپزشکی از دانشگاه ارومیه بود. برهان در حال گذراندن دوره خدمت سربازی‌اش در کرمانشاه بودکه در روز شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ هنگامی که در اعتراضات مردمی نسبت به گرانی بنزین شرکت کرد، توسط نیروهای یگان ویژه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و دو روز بعد در بیمارستان طالقانی کرمانشاه و در پی عدم رسیدگی پزشکی جان سپرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.