ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آلودگی هوای تهران ادامه دارد: مدارس و ادارات تعطیل نشدند

بالاترین حد شاخص آلودگی هوا ۵۰۰ است که روز گذشته در تهران تا ۴۹۲ به ثبت رسید.

هوای تهران روز گذشته آلوده‌ترین هوای جهان بود. این وضعیت امروز هم ادامه دارد. با این حال استاندار تهران اعلام کرد با توجه به وزش باد و بهبود کیفیت هوا، مدارس و ادارات استان، روز شنبه باز خواهند بود.

محسن منصوری توصیه کرد مردم حتی‌الامکان از حضور در فضاهای باز خودداری کنند.

استاندار تهران روز گذشته اعلام کرد که طبق پیش‌بینی هواشناسی تا چند ساعت آینده شاخص آلودگی هوای تهران کمتر خواهد شد؛ به همین دلیل روز شنبه ادارات و مراکز آموزشی تعطیل نخواهد بود.

او از بیماران قلبی و ریوی خواست از فعالیت در فضای باز خودداری کنند، شهروندان از سفرهای غیرضروری در تهران پرهیز کنند و فعالیت‌های ورزشی در فضای باز ممنوع است.

منصوری هم‌چنین گفت دانش‌آموزان نیز در محیط کلاس حضور داشته باشند و در حیاط مدرسه حضور پیدا نکنند و اگر دانش‌آموزی از قبل بیماری دارد در کلاس حاضر نشود و خودمراقبتی برای گروه‌های حساس صورت گیرد.

پیش از این کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران با حضور استاندار تهران در استانداری تشکیل جلسه داد که بر اساس تصمیم اتخاذ شده بازی پرسپولیس و آلومینیوم که قرار بود امروز ۲۰ فروردین ماه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شود، لغو شد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی هم با اعلام ورود سامانه بارشی از شمال غرب به کشور، گفت: «با این وجود پدیده غالب همچنان وجوده توده گرد و خاک خواهد بود که با شدت و ضعف در مرکز، غرب و جنوب غرب، موجب کاهش شدید کیفیت هوا خواهد شد.»

او از مردم خواست تا روز یکشنبه کمتر بیرون از خانه باشند، زیرا خیزش گرد و خاک با شدت و ضعف تا فردا در کشور وجود دارد.

گودرزی منشاء خیزش گرد و خاک، را بادهای شدید مرکز و شرق کشور دانست و گفت همزمان در غرب و جنوب غرب کشور نیز غبار آلودگی هوا با شاخص بالا وجود دارد.

بالاترین حد شاخص آلودگی هوا ۵۰۰ است که روز گذشته در تهران تا ۴۹۲ به ثبت رسید.

او همچنین از ورود سامانه بارشی جدید از عصر امروز از شمال غرب به کشور خبر داد و گفت امروز بارش‌های پراکنده تا حدودی روی کیفیت هوا در شمال غرب و استان‌های شمالی تاثیر خواهد داشت، اما موجب رفع گرد و خاک از آسمان نخواهد بود.

بر اساس اعلام این کارشناس سازمان هواشناسی، سامانه بارشی مناطقی از شمال غرب، غرب، بخش‌های غرب و مرکزی دریای خزر را در برمی‌گیرد و همچنین برای استان‌هایی که در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی واقع شدند بارش پیش‌بینی می‌شود.

داده‌های سایت هواشناسی IQAir نشان می‌دهد که تهران از نظر آلودگی هوا در صدر شهرهای جهان قرار دارد.

این داده‌ها نشان می‌دهند که تهران حتی از شهرهای بسیار آلوده جهان همچون دهلی در هند هم آلوده‌تر است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.