ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کره‌شمالی تولد بنیانگذارش را بدون رژه نظامی جشن گرفت

رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون، برای جمعیتی که در میدان کیم ایل سونگ در پیونگ یانگ، برای ۱۱۰ مین سالگرد تولد کیم ایل سونگ، پدربزرگش و رهبر نخست کره شمالی، در ۱۶ آوریل ۲۰۲۲ گرد آمده بودند، دست تکان داد ولی در این مراسم خبری از موشک‌های هسته‌ای و بالستیک نبود.

تصاویر رسانه‌های دولتی کره‌شمالی روز شنبه ۱۶ آوریل/ ۲۷ فروردین نشان دادند که کیم جونگ در یک راهپیمایی عمومی بزرگ برای جشن تولد رهبر بنیانگذار کره شمالی حضور داشت، اما این سالگرد بدون نمایش قدرت نظامی یا تسلیحات جدید این کشور برگزار شد.

تولد کیم ایل سونگ - پدربزرگ رهبر فعلی کیم جونگ اون – در روز ۱۵ آوریل که به عنوان روز خورشید در این کشور مجهز به سلاح هسته‌ای شناخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین تاریخ‌ها در تقویم سیاسی پیونگ یانگ است.

تحلیلگران و مقام‌های کره‌جنوبی و ایالات متحده به طور گسترده یک رژه نظامی یا حتی آزمایش هسته‌ای را پیش بینی کرده بودند، اما جشن روز جمعه شامل رژه غیرنظامی، رقص دسته‌جمعی و آتش‌بازی بود.

عکس‌های منتشر شده توسط خبرگزاری دولتی کره‌شمالی نشان می‌دهد که هزاران نفر با لباس‌های رنگارنگ در حالی که کیم جونگ اون از بالکن به آن‌ها نگاه می‌کند، در میدان کیم ایل سونگ در پایتخت راهپیمایی می‌کنند.

خبرگزاری کره شمالی گفت: «ستون‌هایی از کارگران، رقصندگان دهقان و دیگران از کنار میدان عبور کردند و بنرها و تابلوهایی با شعارهای میهنی و پرچم ملی غول پیکر حمل می‌کردند.»

سه نسل از خانواده کیم از سال ۱۹۴۸ بر این کشور حکومت می‌کنند.

کیم همچنین از کاخ خورشید کومسوسان، جایی که اجساد کیم ایل سونگ و پسر و جانشینش کیم جونگ ایل در آن قرار دارد، بازدید کرد.

تا قبل از روز تولد بنیانگذار کره شمالی، پوشش خبری جشن در رسانه‌های دولتی، از جمله افتتاح مجتمع‌های آپارتمانی جدید، جشنواره‌های نور و جشنواره گل، به‌طور مداوم در جریان بود.

دولت کره شمالی امسال ترجیح داده بود در تصاویر رسمی بر خدمات دولتی برای ساخت واحد‌های مسکونی جدید و البته نمایش مردمی که با گوشی‌های هوشمند در حال ثبت تصاویر از جشن‌ها هستند، چهره‌ای جدید از خود نشان دهد.

برگزار نشدن رژه نظامی در روزهای ملی این کشور اقدامی کم‌سابقه است آن هم در شرایطی که کره شمالی در هر ماه از یک دستاورد موشکی جدید رونمایی می‌کند. به نظر می‌رسد فشار مشکلات اقتصادی و نگرانی رهبران این کشور از قحطی قریب‌الوقوع در نتیجه افزایش قابل توجه قیمت مواد غذایی در سطح جهانی آن‌ها را بر این داشته است تا بیشتر بر تبلیغ اقدامات اقتصادی‌شان تاکید کنند.

این جشن سالگرد سه هفته پس از آن برگزار شد که کره شمالی بزرگ‌ترین آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیمای خود را انجام داد. آزمایش پیشین این نوع سلاح‌ با این قابلیت در سال ۲۰۱۷ هم انجام شده بود.

از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱، کره شمالی دوره‌ای از توقف آزمایش‌ موشک‌های دوربرد و هسته‌ای را اجرا کرد. در ماه‌های گذشته اما این روند تغییر قابل ملاحظه‌ای داشته است. کره شمالی می گوید برگزاری رزمایش‌هایی که همسایگانش با مشارکت آمریکا برگزار می‌کنند را تحمل نخواهد کرد و به افزایش توان نظامی‌اش ادامه خواهد داد.

به این واسطه حذف رژه نظامی در روز تولد بنیانگذار کره‌شمالی نمی‌تواند نشانه‌ای از تغییر جهت این کشور و دور شدن از نمایش نظامی‌اش به همسایگانش و جهان باشد.

تصاویر ماهواره‌ای نشانه‌هایی از فعالیت جدید در تونلی در سایت آزمایش هسته‌ای پونگی ری را نشان می‌دهد که کره شمالی گفت در سال ۲۰۱۸ پیش از نشست بین کیم و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا تخریب کرده است.

مقامات کره جنوبی گفته‌اند که احتمال دارد پیونگ یانگ یک رژه نظامی یا آزمایش تسلیحات هسته‌ای و موشک بالستیک را در روز ۲۵ آوریل، سالگرد تأسیس ارتش خلق کره، یا تاریخی نزدیک به آن انجام دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.