ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روز خونین افغانستان، ۵ انفجار با ده‌ها کشته

دو روز پس از انفجار خونین در دو مدرسه شهر کابل، مسجد شیعیان مزار شریف صحنه انفجار یک عامل انتحاری بود. گفته می‌شود ده‌ها نفر کشته شده‌اند و هر لحظه بر شمار کشته‌ها افزوده می‌شود.

از صبح روز پنج‌شنبه ۱ اردیبهشت، مناطق مختلف افغانستان صحنه انفجارهای پی‌در‌پی بود. تا ساعت ۴ بعد‌ازظهر به وقت محلی دست‌کم ۵ انفجار در این کشور اتفاق افتاده است که خونین‌ترین آن در مزارشریف بود.

انفجار در مزار شریف هنگام اقامه نماز ظهر در مسجد «سه‌دکان» رخ داد. این مسجد متعلق به جمعیت عمدتا شیعه مزار شریف است و گزارش‌ها تا کنون از کشته شدن دست‌کم ۳۰ نفر و زخمی‌شدن بیش از ۸۰ نفر حکایت دارد. داعش هم مسئولیت این انفجار را پذیرفته است.

روزنامه ۸ صبح کابل از قول منابعی موثق در مزار شریف، مرکز ولایت بلخ تأیید کرد که شمار کشته‌ها در حال افزایش است و از ۸۰ نفر زخمی این انفجار هم که به بیمارستان رسیده‌اند، حال برخی وخیم است.

انفجار حوالی ساعت ۱۲:۴۰ ظهر رخ داده است. منابع همچنان تأیید می‌کنند که ارقام کشته‌شده‌گان بیش از ۳۰ تن ‌باشد. به گفته آنان آمار کشته‌شدگان و زخمی‌‌ها در حال افزایش است و این آمار ابتدایی است.

مسجد سه دکان، قدیمی ترین مسجد شیعیان در شهر مزارشریف مرکز استان بلخ افغانستان است. گفته شده است انفجار در این مسجد به صورت انتحاری بوده و عامل این رویداد در میان جمعیت خود را منفجر کرده است.

بیمارستان ابوعلی‌سینا در شهر مزارشریف هم اکنون پذیرای تعداد زیادی از زخمی‌های این انفجار است و این نگرانی وجود دارد که امکانات درمانی کفاف این حجم بالای زخمی ها را ندهد. همچنین گزارش شده است که جنگجویان طالبان محوطه مسجد و بیمارستان ابوعلی سینا را محاصره کرده‌اند و اجازه عبور و مرور به افراد نمی‌دهند.

پیش از وقوع انفجار در مزار شریف، دو‌ انفجار پی‌در‌پی هم در کابل رخ داد که به گفته منابع در نتیجه آن دو کودک زخمی شدند.

در قندوز هم انفجار مین مغناطیسی به کشته شدن ۴ نفر و زخمی‌شدن ۸ نفر دیگر منجر شد. گفته می‌شود کشته‌های این انفجار کارمندان محلی طالبان شاغل در فرودگاه قندوز بوده‌اند. اطلاعات بیشتری در مورد این انفجار و هویت افرادی که کشته شده‌اند در دست نیست.

حوالی بامداد پنج‌شنبه نیز در نتیجه انفجار بمب کنار جاده‌ای در ولسوالی خوگیانی ننگرهار ۴ عضو طالبان کشته شدند.

در روزهای اخیر حملات تروریستی در افغانستان شدت یافته است. روز سه شنبه در نتیجه انفجارهایی در مدرسه عبدالرحیم شهید و آموزشگاه ممتاز در غرب کابل ده‌ها تن کشته و زخمی شدند. آن انفجار هم در محله شیعه‌نشین کابل رخ داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.