ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سپاه پاسداران بار دیگر به کردستان عراق حمله توپخانه‌ای کرد

توپخانه‌های سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ناحیه سیدکان در استان اربیل اقلیم کردستان عراق را بمباران کردند. در ماه‌های گذشته نیز سپاه مواضعی در اقلیم کردستان را هدف حملات موشکی خود قرار داده بود.

خبرگزاری رووداو کردستان عراق اعلام کرد که چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت / ۱۱ مه ساعت حدود ۸ صبح به وقت محلی توپخانه سپاه پاسداران منطقه سیدکان استان اربیل را بمباران کرد.

سیدکان در منطقه سوران استان اربیل در اقلیم کردستان عراق قرار دارد.

محمد مجید، بخشدار روستای بربیزین به رووداو گفت:

 «دقیقاً ساعت ۸ و دو دقیقه صبح نخستین خمپاره ایران به این روستا اصابت کرد و تاکنون هر از گاهی یکی دو خمپاره دیگر به این روستا شلیک شده است.»

مدیر بخش سیدکان نیز این حملات را تأیید کرد و گفت:

«این حملات در مناطق غیرمسکونی بوده و هیچ خسارت جانی یا مادی در بر نداشته است.»

ساعاتی بعد نیروی زمینی سپاه پاسداران این حملات را تأیید کرد و از بمباران مقر «گروهک‌های تروریستی» در شهر اربیل عراق با تسلیحات توپخانه‌ای خبر داد.

رووداو به‌نقل از یک منبع آگاه در شهر شنو در شرق کردستان مطلع شد که سپاه پاسداران در ارتفاعات «دول‌میدان» توپخانه مستقر کرده و موشک‌های دوربرد را از آن‌جا به سمت منطقه برادوست اقلیم کردستان شلیک می‌کند.

روز گذشته، سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت قرارگاه حمزه نیروی زمینی سپاه پاسداران از انهدام یک تیم مسلح و دستگیری ۵ نفر از آن‌ها در شهر بانه استان کردستان خبر داد، بدون آن‌که اعلام کند که این افراد به چه گروهی تعلق دارند.

پیش از این و در ماه‌های گذشته نیز سپاه پاسداران مواضعی در اقلیم کردستان را هدف حملات موشکی خود قرار داده بود.

جمهوری اسلامی ایران ۲۲ اسفند / ۱۳ مارس در یک حمله بی‌سابقه با ۱۲ موشک بالستیک، مناطق اطراف ساختمان کنسولگری آمریکا در اربیل را هدف قرار داد که بر اثر آن دو غیرنظامی مجروح شدند و خسارت‌های مادی زیادی به خانه‌های اطراف وارد شد. ساعاتی بعد سپاه پاسداران مسئولیت این حمله را به‌عهده گرفت و محل حمله را جایگاه مرتبط با اسرائیل خواند. به‌دنبال این حمله دولت عراق ایرج مسجدی، سفیر ایران در این کشور را احضار کرد و مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق نیز این حمله را «تحولی جدی» و نقض آشکار حاکمیت عراق خواند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس سپس در گزارشی نوشت هدف حملات موشکی سپاه پاسداران ویلایی در شهر اربیل متعلق به باز کریم برزنجی، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کردستان عراق موسوم به «گروه کار» بود.

برزنجی ضمن رد هرگونه اتهام ارتباط با موساد به آسوشیتدپرس گفت موشک‌های سپاه پاسداران خانه او را تخریب کردند اما از این‌که دست‌کم اعضای خانواده‌اش از جمله فرزندانش از این حمله جان سالم به‌در بردند و آسیب ندیده‌اند، خوشحال است. واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق دوشنبه ۱۲ اردیبهشت / ۲ مه نیز اعلام کرد که «گروه‌های تروریستی» یکشنبه شب یکشنبه ۱۱ اردیبهشت / یکم مه پالایشگاه شرکت «کار» را با راکت در منطقه کورگوسک در شهر خبات استان اربیل هدف قرار دادند که منجر به آتش‌سوزی یکی از مخازن اصلی آن شد. این پالایشگاه یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های کردستان عراق است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.