ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خیزش مردمی در اعتراض به گرانی‌ها در چند شهر ایران با شعارهایی علیه خامنه‌ای و رئیسی

دامنه تجمعاتی که در اعتراض به گرانی کالاهای اساسی از استان خوزستان آغاز شده بود، شامگاه پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت به چند شهر ایران گسترش یافت. معترضان شعارهایی علیه رهبر جمهوری اسلامی و رئیس دولت مورد تأیید او سر دادند. خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) وقوع اعتراضات را تأیید کرد.

در پی اجرای سیاست‌های جدید دولت سیزدهم مبنی بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، قیمت برخی مواد خوراکی در ایران افزایش یافته است. این مواد خوراکی شامل کالا‌های اساسی از جمله مرغ، تخم‌مرغ، شیر، روغن و نان می‌شوند. این گرانی‌ها به نارضایتی مردم دامن زده است.

بر اساس ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، در جریان تظاهرات مردم معترض اندیمشک، نیروهای امنیتی علاوه بر شلیک گاز اشک‌آور و تیر هوایی، اقدام به شلیک به سوی مردم کردند.

در استان خوزستان علاوه بر اندیمشک، مردم ایذه و دزفول نیز به خیابان‌ها آمدند. گزارش‌ها از ایذه حاکی از آن است که در جریان اعتراضات پنج‌شنبه شب مردم این شهر، تعدادی از مردم معترض در اثر شلیک نیروهای انتظامی و امنیتی مجروح شدند. در دزفول، دست‌کم ۱۵ تن از معترضان در دومین شب متوالی اعتراضات در این شهر بازداشت شدند.

در استان لرستان، شهرکرد و درود و در استان چهارمحال و بختیاری، شهر جونقان شاهد اعتراضات مردمی به گرانی‌ها بود.

در ویدیوهایی که از اعتراضات شامگاه پنجشنبه در شهرکرد در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده، می‌توان صدای تیراندازی ماموران امنیتی را شنید.

بر همین اساس در اندیمشک نیز ظاهراً ماموران امنیتی به طرف مردم معترض شلیک کردند.

از مجروحان و کشته‌شدگان احتمالی در این دو شهر هیچ اطلاعی در دست نیست.

مردم شهر دورود در استان لرستان شامگاه پنج‌شنبه به خیابان آمدند و مانند شهرهای دیگر شعارهایی علیه مقام‌های جمهوری اسلامی سر دادند. معترضان در ادامه تظاهرات خود در مقابل فرمانداری این شهر تجمع کرده و علیه مقام‌های حکومتی شعار دادند.

مردم معترض در شهر جونقان، استان چهارمحال و بختیاری شامگاه پنج‌شنبه با تظاهرات خیابانی شعار «رئیسی حیا کن، مملکت را رها کن» سر دادند.

بر  اساس برخی ویدیوهای تایید نشده، معترضان یک پایگاه بسیج و دفتر نماینده رهبر جمهوری اسلامی در این شهر را به آتش کشیدند و مأموران هم با پرتاب گاز اشک‌آور و شلیک به معترضان در تلاش بودند آن‌ها را متفرق کنند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

بر اساس خبرهای تأیید نشده دامنه اعتراضات حتی به تهران هم رسیده است. بر اساس فیلم‌‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و صحت آن را نمی‌توان تأیید یا تکذیب کرد، شامگاه پنجشنبه معترضان در تهران‌پارس شرقی در پارک سمرقندی با سر دادن شعارهایی مانند «مرگ بر خامنه‌ای، رئیسی، لعنت بر خمینی» راهپیمایی کردند.

در سایر شهرها هم یک شعار ثابت رهبر جمهوری اسلامی و ابراهیم رئیسی، رئیس دولت مورد وثوق او را هدف قرار بود. «مرگ بر خامنه‌ای» و «رئیسی حیا کن، مملکتو رها کن» در کانون‌های اعتراضات طنین‌انداز بود.

شامگاه چهارشنبه دزفول و ماهشهر صحنه اعتراضات مردمی به گرانی‌ها و بحران معیشتی کنونی بود.

 در روزهای اخیر، همچنین ویدیوهای متعددی از صحنه اعتراض‌های مردمی و حضور سنگین نیروهای امنیتی و گارد ویژه در سایر شهرهای استان خوزستان منتشر شده بود.

دوشنبه گذشته چند روز پس از اعتراضات پراکنده‌ای که در برخی شهرهای ایران، به ویژه در استان خوزستان علیه گرانی از جمله افزایش قیمت اقلام اساسی انجام شده بود، وزارت کشور جلسه‌ای برای «توجیه» و «آماده‌باش» استانداران برگزار کرد. در این جلسه احمد وحیدی، سردار سابق سپاه و وزیر کشور، محسن رضایی، سردار سابق سپاه و معاون اقتصادی رئیسی و اصغر ابوالحسنی، قائم مقام بانک مرکزی میزبان استانداران سراسر کشور بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.