ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تداوم خیزش علیه نابرابری‌: شلیک مستقیم به معترضان در شهرکرد

کانون پنجمین شب اعتراضات به نابرابری استان چهارمحال و بختیاری بود. در شهرکرد، مرکز استان و در شهرهای سورشجان، هفجان و فارسان معترضان به خیابان‌ها ریختند. اینترنت تلفن همراه و خانگی در شهرکرد و سایر شهرهایی که صحنه اعتراضات مردمی بودند ابتدا قطع و سپس بنا بر برخی گزارش‌ها اینترنت خانگی با سرعت کم مجددا در اختیار مردم قرار گرفت.

دور تازه خیزش مردمی در شهرهای مختلف ایران در واکنش به آزادسازی نرخ اقلام اساسی از نزدیک به ده روز قبل در خوزستان آغاز شد و از ۲۲ اردیبهشت به دیگر شهرهای ایران تسری یافت. علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی از برنامه اقتصادی دولت که به «جراحی اقتصادی» موسوم است حمایت کرده و و از همه ارکان نظام خواسته است در اجرای آن به دولت کمک کنند.

اعتراضات در شهرکرد بسیار گسترده بود و از غروب یکشنبه در یک فضای کاملا امنیتی آغاز شد. بر اساس ویدیوها و خبرهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، در اعتراضات شامگاه یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماموران امنیتی معترضان را در شهرکرد هدف قرار دادند. «مرگ بر رئیسی» و «مرگ بر دیکتاتور» از شعارهای معترضان بود.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

 سورشجان در نزدیکی شهرکرد نیز غروب و شب ناآرامی را پشت سر گذاشت. معترضان در این شهر  فریاد می‌زدند: «نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم.» برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که شیشه‌ برخی بانک‌ها شکسته و در برخی خیابان‌ها معترضان لاستیک آتش زدند.

فارسان هم ناآرام بود. همچنین گزارش‌های تأیید نشده‌ای از اعتراضات در کازرون منتشر شده است.

ویدئویی هم از تجمع نیروهای امنیتی و انتظامی در اطراف فلکه صادقیه تهران منتشر شده.

از مجروحان و کشته‌شدگان احتمالی در پنجمین شب اعتراضات فعلا، تا لحظه نگارش این خبر گزارشی منتشر نشده است.

بنا بر گزارش فعالان حقوق بشر در چهارمین روز اعتراضات به گرانی‌ها، سعادت هادی‌پور در هفشجان و حمید قاسم‌پور در فارسان به ضرب گلوله ماموران امنیتی جان باختند. این منابع پیش از این نیز از کشته شدن سه معترض در شهرهای دزفول، فارسان و اندیمشک خبر داده بودند.

احمد آوایی، نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی که در مصاحبه با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) کشته شدن یک شهروند در اندیشمک را تأیید کرده بود صبح ۲۵ اردیبهشت همانند دیگر نمایندگان مجلس شکل‌گیری تجمع اعتراضی در دزفول را انکار کرد. در پی آن خبرگزاری ایلنا فایل صوتی مصاحبه با این نماینده را منتشر کرد و معلوم شد که سخنان او تحریف شده نبوده است. احمد راستینه نماینده شهرکرد در مجلس شورای اسلامی هم تلاش کرد سعادت هادی‌پور جان‌باخته هفشجان را یک بسیجی جا بزند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.