ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روسیه ده‌ها دیپلمات فرانسه، ایتالیا و اسپانیا را اخراج کرد

روسیه اعلام کرد که در پاسخ به اقدامات مشابه از سه کشور اروپایی، در مجموع ۸۵ کارمند سفارتخانه‌های اروپایی را اخراج می‌کند.

مسکو دیپلمات‌های فرانسه، ایتالیا و اسپانیا را به تلافی اخراج دیپلمات‌های روسی از کشورهای اروپایی به عنوان بخشی از اقدام مشترک در واکنش به جنگ روسیه در اوکراین، اخراج کرد.

وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۳۴ کارمند نمایندگی‌های دیپلماتیک فرانسه در روسیه را اخراج می‌کند و به آنها دو هفته فرصت داده است تا کشور را ترک کنند.

در این بیانیه آمده است که مسکو پس از احضار پیر لوی، سفیر فرانسه در روسیه و اعلام این که اخراج ۴۱ کارمند نمایندگی‌های دیپلماتیک روسیه یک «تصمیم تحریک‌آمیز و بی‌اساس» است، این خبر را اعلام کرد.

این وزارتخانه بعدتر گفت که ۲۷ کارمند سفارت اسپانیا در مسکو و سرکنسولگری اسپانیا در سن پترزبورگ «عنصر نامطلوب» هستند و هفت روز فرصت خواهند داشت روسیه را ترک کنند.

این وزارتخانه به مارکوس گومز مارتینز سفیر اسپانیا گفت که اخراج دیپلمات‌های روسیه از مادرید «تأثیر منفی بر روابط روسیه و اسپانیا خواهد داشت».

اسپانیا نیز به نوبه خود از روسیه به خاطر این اقدام انتقاد کرد.

مقام‌های روسیه این تصمیم را بر اساس رفتار متقابل برای اخراج ۲۷ مقام سفارت روسیه در ماه آوریل توجیه می‌کنند.

همچنین بدون اینکه بیانیه‌ای رسمی منتشر شده باشد، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه به خبرگزاری‌های روسی تأیید کرد که ۲۴ دیپلمات ایتالیایی نیز اخراج شده‌اند.

وزارت خارجه ایتالیا همچنین اخراج ۲۴ نفر از نمایندگان دیپلماتیک و کنسولی ایتالیا و دفتر آژانس تجارت ایتالیا در روسیه را تأیید کرد.

ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا تصمیم روسیه را «اقدامی خصمانه» خواند و محکوم کرد، اما گفت که کانال‌های دیپلماتیک باید باز بمانند.

«این به وضوح یک اقدام خصمانه است. این نیز واکنشی به اخراج‌ دیپلمات‌های روسیه از سوی ما است.»

وی افزود: «مهم‌ترین چیز این است که این رویدادها به هیچ وجه نباید منجر به کاهش مجاری دیپلماتیک شود زیرا در صورت امکان، صلح [در اوکراین] از طریق آن کانال‌ها حاصل می‌شود. و این قطعاً همان چیزی است که ما می‌خواهیم.»

در همین حال، وزارت امور خارجه فرانسه گفت که آن‌ها اخراج دیپلمات‌های این کشور در روسیه را «به شدت محکوم می‌کنند» و افزود که این اقدام مسکو «هیچ مبنای قانونی» ندارد.

در این بیانیه آمده است که کار دیپلمات‌های فرانسوی در روسیه «به طور کامل در چارچوب کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک و کنسولی انجام می‌شود». این در حالی است که پاریس دیپلمات‌های روسیه را در آوریل به ظن جاسوسی اخراج کرد.

به طور جداگانه، شورای شهر مسکو روز چهارشنبه ۱۸ مه/ ۲۸ اردیبهشت از تصمیمش مبنی بر تعیین منطقه‌ای در مقابل سفارت آمریکا در مسکو به نام «میدان مدافعان دونباس» خبر داد.

این نام به منطقه‌ای با اکثریت روس‌زبان در شرق اوکراین اشاره دارد که روسیه ادعا می‌کند در حال آزادسازی آن است.

در فوریه ۲۰۱۸، خیابانی در نزدیکی سفارت روسیه در واشنگتن به نام بوریس نمتسوف، سیاستمدار مخالفی که در سال ۲۰۱۵ در خارج از کرملین به ضرب گلوله کشته شد، نامگذاری شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در اواخر فوریه به اوکراین حمله کرد و گفت که این تهاجم برای متوقف کردن «نسل‌کشی» روس‌زبانان در این کشور ضروری است.

در پاسخ، مسکو با رگبار تحریم‌های بین المللی و انزوای فزاینده از جامعه جهانی روبرو شده است. روابط روسیه با غرب در شرایط کنونی از زمان جنگ سرد هم بدتر شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.