ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هاشمی رفسنجانی: اين‌ها نمی‌فهمند دارند چه می‌کنند

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام برای نخستين بار درباره عدم احراز صلاحيت‌اش در انتخابات رياست‌ جمهوری ايران سخن گفت.

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت در واکنش به عدم احراز صلاحيت‌اش در انتخابات رياست‌جمهوری ايران گفت: "اين‌ها نمی‌فهمند دارند چه می‌کنند، حتی اگر دشمنی و رقابت هم داشته باشند عقل می‌گويد که بگذاريد بيايد و بعد رسوا کنيد."

شورای نگهبان قانون اساسی ايران، صلاحيت هاشمی رفسنجانی را برای حضور در انتخابات تأييد نکرده است.

به گزارش تارنمای سحام‌نيوز، هاشمی رفسنجانی روز چهارشنبه يکم خرداد در ديدار با اعضای ستاد انتخاباتی‌اش خطاب به حکومت ايران گفت: "این‌ها نمی‌فهمند دارند چه می‌کنند؟ حتی اگر دشمنی و رقابت هم داشته باشند عقل می‌گوید که بگذارید بیاید و بعد رسوا کنید. می‌گذاشتيد مردم با اميد پای صندوق می‌آمدند و بعد از شش ماه متوجه می‌شدند که همه چيز دارد گران‌تر می‌شود، نمی‌دانند کسی بود که خود را قربانی کند و سپس راه را برای ديگران باز کند."

هاشمی رفسنجانی گفت: "من خود می‌دانم نبايد می‌آمدم و در جلسات خصوصی هم گفتم که اين‌ها را از هر کس بهتر می‌شناسم."

وی افزود: "يک روز قبل از نام‌نويسی اين تفکر بر من افتاد که ديگر نمی‌توان در برابر مردم مقاومت کرد. اين‌که شخصا چه کردم بماند چون از آن حرف در می‌آيد. پس از ثبت نام تا نيمه‌شب بيدار ماندم و به شرايط که ما در داخل و بيرون کشور داريم و اين آدم‌هايی که بوق به دست دارند و البته تک تک آن‌ها را با تفکرات و اميالشان می‌شناسم فکر کردم."

وی افزود: "پولی نمانده و اگر هم باشد قابل انتقال به داخل نيست، پول‌های خارجی را خوشبينانه به چين داديم و آن‌ها با دريافت هزينه‌ای آن را به يوآن تبديل کردند و بعد هم گفتند به جای پول کالا می‌دهيم و بعد از آن هم گفتند نه هر کالايی، بلکه آن‌چه خودمان تعيين می‌کنيم، می‌دهيم. هند هم آمده نفت ما را با قيمتی خيلی ارزان می‌خرد اما حاضر نيست حتی روپيه بپردازد. اين گزارش وزير بازرگانی و رئيس کل بانک مرکزی است که در يکی از جلسات تلخ مجمع آمدند و گفتند."

هاشمی رفسنجانی گفت: "ما کشاورزی کوچکی داريم، با سم‌های چينی محصولات پارسال و امسال را از دست داديم حالا ببينيد مردمی که داروی چينی می‌خورند چه می‌کشند. چند سال پيش بهترين داروهای دنيا را می‌خريديم. وضع دارو و غذا اين شده و هيچ‌کس نمی‌داند فردا چه می‌شود."

وی در اين ديدار از مردم خواست که "آرامش خود را حفظ کنند و نااميد نشوند."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • mmansour piry khanghah

    چه کسی در وامدار چه کسی می باشد؟ رسانه های بیگانه با تحریف حقایق به بزرگ کردن رفسنجانی پرداخته و او  را عامل همه کاره شدن آقای خامنه ای می نامند.متن زیر را اقای حسن خمینی در صفحه فیسبوک خود درج کرده اند.البته این اقدام، نه به خاطر حمایت از اقای خامنه ای،بلکه برای اعتبار بخشیدن به رفسنجانی است.  خرداد سال 1367 حضرت آیت الله خامنه‌ای طی طی نامه‌ای رسمی، از امام درخواست می‌کنند که ایشان آیت الله هاشمی رفسنجانی را به سمت فوق العاده مهم جانشین فرماندهی کل قوا منصوب کنند که امام در پاسخ به این نامه، بلافاصله آقای هاشمی را با تمام اختیارات به این سمت منصوب می‌کنند. نامه نخست: حکم انتصاب آقاى هاشمى رفسنجانى به سمت جانشین فرماندهى کل قوا زمان: 12 خرداد 1367/ 17 شوال 1408 مکان: تهران، جماران موضوع: انتصاب جانشین فرماندهى کل قوا مخاطب: هاشمى رفسنجانى، اکبر شآن نزول: آقاى خامنهاى، رئیس جمهور، طى نامهاى به محضر امام خمینى اعلام داشت: ... پیشنهاد مشخص این جانب که قبلًا نیز کتباً و شفاهاً معروض گردیده، این است که: 1- کلیه امور مربوط به نیروهاى مسلح، ارتش، سپاه، ژاندارمرى اعم از عملیات، پشتیبانى، امور سازمانى و ادارى و غیره به شخص واحدى مفوض و محول گردد. 2- شخص مزبور از سوى حضرت عالى موظف گردد که امور را از نزدیک و با قاطعیت تمشیت کند. 3- دادگاه نیروهاى مسلح موظف گردد که در تعقیب قضایى متهمین و اجراى محکومیتها به طور کامل از نظر و دستور وى تبعیت کند. با توجه به همه جوانب، به نظر این جانب، تنها فرد مناسب براى تصدى این مسئولیت مهم، جناب آقاى هاشمى رفسنجانى است. متن حکم امام: بسم اللَّه الرحمن الرحیم جناب حجت الاسلام آقاى حاج شیخ على اکبر هاشمى رفسنجانى- دامت افاضاته با توجه به درگیرى رویاروى امریکاى جهانخوار علیه اسلام و ایران و هماهنگى غرب و شرق و ارتجاع منطقه در مبارزه با انقلاب اسلامى و جلوگیرى از پیروزى اسلام، به پیشنهاد رئیس جمهور محترم، جناب حجت الاسلام آقاى خامنهاى- دامت افاضاته جنابعالى را با تمام اختیارات به جانشینى فرماندهى کل قوا منصوب مىنمایم ... روح اللَّه الموسوی الخمینى ( صحیفه امام، ج21، ص: 57) *** http://www.facebook.com/photo.php?fbid=654886927860209&set=a.106067332742174.11451.100000167230741&type=1

  • مرسده

    مگه هاشمی رفسنجانی وقتی داشت زیر پای بنی صدر و بازرگان و موسوی و جنبش سبزو خالی میکرد و بالاخره اونوقت که داشت خاطره قلابی برای رونمایی از رهبر جدید برای پیرپاتالهای مجلس خبرگان تعریف می کرد ، می فهمید داره چه گندی می زنه ؟

  • yanin

    به خاطر خیلی کمتر از اینها, شما و شرکت سهامی تان بر علیه شاه و نظام شاهنشاهی قیام کردید , سکوت شما دال بر خائن بودنتان است . اقتصاد به قول شما ورشکسته , جوانان نا امید و بدون آینده طبق تبلیغات انتخاباتی شما ,در فساد و فحشا در دنیا رکورد زده اید, سیاست خارجی انزوای مطلق و تنها هواداران ایران حکومت های ظالم و دیکتاتور,, کشور به قول خود شما در حال تجزیه , بهداشت و امنیت داخلی در بحران بی سابقه اگر این حرکت های اخیر جزئی از اعمال شیطانیتان نبوده حداقل در این سال های آخر عمر از خدا و مردم علنأ عذرخواهی کنید ,شاید مردم شما را ببخشند. جناب آقای هاشمی بنا بر اظهارات حضرت عالی کشور در فساد و ورشکستگی میباشد , اگر فرض کنیم که شما عامل جرم نبوده اید شریک در جرم بوده و هستید, جناب هاشمی شما و امثال شما هزاران نفر از نیروها و سرمایه کشور را تنها بدلیل سکوت در برابر شاه و استعفا ندادن بیهوده اعدام کردید و خودتان بر مسند قدرت هنوز تکیه داده اید .