ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تداوم بازداشت سعدا خدیرزاده در ماه آخر بارداری در شرایط سخت و غیربهداشتی زندان

سعدا خدیرزاده، شهروند کُرد اهل پیرانشهر بیش از هشت ماه است که با وجود بارداری در بازداشت موقت به‌سر می‌برد، این در حالی است که تیم پزشکی قانونی پس از دو بار معاینه اعلام کرده که باید فورا به بیمارستان اعزام شود.

به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، سعدا خدیرزاده، شهروند کُرد اهل پیرانشهر که در ماه آخر بارداری خود قرار دارد، همچنان با گذشت ۸ ماه از بازداشت موقت در شرایط سخت و غیربهداشی بند زنان زندان ارومیه و محروم از مراقب‌های پزشکی تخصصی نگهداری می‌شود.

سعدا خدیرزاده در حالی تحت شرایط نامناسب در زندان نگهداری می‌شود که تیم پزشکی قانونی پس از دو بار معاینه او در چند روز گذشته اعلام کرده که باید فورا به بیمارستان اعزام شود.

بنا به اطلاع شبکه حقوق بشر کردستان، سعدا خدیرزاده در اردیبهشت ماه سال جاری با وجود بارداری، در اعتراض به ادامه وضعیت بلاتکلیف خود در زندان به مدت ۱۱ روز دست به اعتصاب غذا زده بود. او به دلیل قول مساعد مسئولان زندان مبنی بر آزادی موقت با قرار وثیقه به اعتصاب غذای خود پایان داد، اما تاکنون به دلایل نامعلوم دادگاه مهاباد از آزادی موقت او خودداری کرده است.

سعدا خدیرزاده هم‌زمان از بیماری کلیوی، قلبی و دیسک کمر رنج می‌برد و در این مدت از مراقبت‌های پزشکی تخصصی محروم مانده است.

سعدا خدیرزاده در تاریخ ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در شهر پیرانشهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به یک بازداشتگاه امنیتی در ارومیه منتقل شد و نهایتا پس از ۱۲ روز بازجویی به زندان مرکزی ارومیه منتقل گردید.

سازمان عفو بین‌الملل ماه گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سعدا خدیرزاده از زمان بازداشت هرگز اجازه دسترسی به وکیل نداشته است. بازداشت او مغایر معیارهای دادرسی منصفانه است و از نظر قوانین بین‌المللی خودسرانه محسوب می‌شود، زیرا او بدون اطلاع از دلایل بازداشت برای مدت طولانی تحت بازداشت موقت قرار گرفته و از دسترسی به وکیل محروم شده است.

بنا به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، در بند زنان زندان مرکزی ارومیه ۴ اتاق مجزا با ۳۶ تخت وجود دارد که هم‌اکنون در هر اتاق دست‌کم ۴۰ زندانی نگهداری می‌شوند. با توجه به اعمال محدودیت‌های جدید، زندانیان زن حدود ۲۲ ساعت از روز در این اتاق‌ها که دارای مساحت کوچک با تراکم بالای جمعیت و فاقد دستگاه تهویه هوا هستند، نگهداری می‌شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.