ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وضعیت بحرانی ریزگردها در شهرهای ایران

کیفیت هوای ۱۰ استان ایران به دلیل ورود توده گرد و غبار طی روزهای گذشته در وضعیت بحرانی و خطرناک قرار گرفته است. عکس‌ها: مینا نوعی / ایمان حامی خواه / یحیی بیابادی / پانته آ نیکزاد

به علت افزایش بی‌سابقه میزان گرد و غبار در آسمان شهرهای تهران، همدان، کرمانشاه و تبریز شاخص‌های آلودگی هوا به شدت افزایش یافته و وضعیت هوای این شهرها در حالت ناسالم قرار دارند.

به گفته صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران:

«استان‌های تهران، البرز، قم، لرستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، خوزستان، بوشهر و هرمزگان غلظت بالایی از آلودگی هوا را تجربه خواهند کرد ولی در تهران و البرز میزان گرد و غبار نسبتاً کاهش خواهد یافت.»

بسیاری از کارشناسان افزون بر تغییرات اقلیمی و سیاست‌های محیط زیستی کشورهای همسایه از جمله عراق و ترکیه، مدیریت فاجعه‌بار منابع محیط زیستی در ایران را مسئول بروز این آلودگی‌ها می‌دانند. در عین‌حال اراده مشخصی نیز برای رسیدگی به مسئله ریزگردها وجود ندارد.

دولت ابراهیم رئیسی در بودجه سال ۱۴۰۱، رقم پیش‌بینی‌شده برای مقابله با آلودگی هوای ناشی از ریزگردها را حذف کرد.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.