ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شناسایی شش بیمار مشکوک به آبله میمون در ایران؛ سازمان بهداشت جهانی می‌گوید قابل کنترل است

نمونه‌یابی‌ آبله میمون در ایران در مرزها انجام می‌شود. سازمان بهداشت جهانی می‌گوید اکنون زمان مناسبی برای مهار این بیماری است.

رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ایران، از شناسایی شش بیمار مشکوک به آبله میمون در کشور خبر داده است. ابراهیم قادری گفته پنج نفر از این افراد مشمول نمونه‌گیری شدند که نتیجه آزمایش سه نفر منفی شده است.

به گفته قادری، با توجه به اینکه گزارشی از بیماری در داخل کشور وجود ندارد، در نتیجه بیماریابی از مرز‌ها آغاز شده است. افرادی که با مواردی مثل تب و بثورات پوستی مشاهده شوند، نسبت به قرنطینه و نمونه‌گیری از آن‌ها اقدام می‌شود.

در عین حال یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت روز جمعه ۲۷ مه گفت که کشورها باید گام‌های سریعی برای مهار شیوع آبله میمون بردارند و اطلاعات مربوط به ذخایر واکسن خود را به اشتراک بگذارند.

سیلوی برایاند، مدیر سازمان جهانی بهداشت برای آمادگی در برابر خطرات عفونی جهانی گفت: «ما فکر می‌کنیم که اگر اقدامات درست را اکنون انجام دهیم، احتمالاً می‌توانیم به راحتی این موضوع را مهار کنیم.»

آبله میمون یک عفونت ویروسی معمولاً خفیف است که در بخش‌هایی از غرب و مرکز آفریقا بومی است.

این بیماری عمدتاً از طریق تماس نزدیک گسترش می یابد و تا زمان شیوع اخیر، به ندرت در سایر نقاط جهان مشاهده می شد، به همین دلیل است که ظهور اخیر موارد در اروپا، ایالات متحده و سایر مناطق زنگ خطر را به وجود آورده است.

تا کنون، حدود ۳۰۰مورد تایید شده یا مشکوک در حدود ۲۰ کشوری وجود دارد که قبلاً ویروس در آنها پخش نشده بود.

برایاند در یک جلسه توجیهی فنی برای کشورهای عضو گفت: «ما فکر می‌کنیم که اولویت اصلی در حال حاضر تلاش برای مهار این انتقال در کشورهای غیر بومی است.»

او گفته: «اقدامات مورد نیاز شامل تشخیص زودهنگام و جداسازی موارد و ردیابی تماس است.»

بریاند گفت که کشورهای عضو باید اطلاعات مربوط به ذخایر نسل اول واکسن‌های آبله را نیز به اشتراک بگذارند که می‌تواند علیه آبله میمون نیز موثر باشد.

او اضافه کرده: «ما دقیقاً تعداد دوزهای موجود در جهان را نمی‌دانیم و به همین دلیل است که ما کشورها را تشویق می‌کنیم تا به سازمان جهانی بهداشت بیایند و به ما بگویند که ذخایر آنها چقدر است.»

او ذخایر جهانی واکسن آبله «بسیار محدود» توصیف کرد.

در حال حاضر، مقامات سازمان جهانی بهداشت توصیه می کنند که از واکسیناسیون انبوه خودداری شود. آنها واکسیناسیون هدفمند را در صورت امکان برای کسانی که تماس نزدیک با افراد آلوده داشته‌اند پیشنهاد می کنند.

روزاموند لوئیس، رئیس دبیرخانه آبله که بخشی از برنامه اضطراری سازمان بهداشت جهانی است، گفته است: «تحقیق، ردیابی تماس و ایزوله سازی در خانه بهترین گزینه‌هاست.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.