ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیش از ۱۰۰ نفر پس از انفجار در کارخانه‌ای در استان فارس مصدوم شدند

به دلیل نشتی گاز نیتروژن در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد انفجار رخ داد که ۱۳۰ نفر در نتیجه آن مصدوم شدند و بیشترشان مشکلات تنفسی دارند.

انفجار یک کارخانه در شهرستان فیروزآباد در استان فارس، ۱۳۰ نفر مصدوم به‌جای گذاشت. این انفجار تاکنون کشته نداشته است. آتش ناشی از انفجار مهار شده، اما در نتیجه انفجار کارخانه تعطیل شده است.

به گزارش ایرنا، عصر دوشنبه ۲۳ خرداد/ ۱۳ ژوئن، به دلیل نشتی گاز نیتروژن در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد در فاصله ۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز، انفجار و آتش‌سوزی رخ داد. این کارخانه بیش از هزار نفر کارگر دارد و تاکنون تعداد مصدومان ۱۳۰ نفر گزارش شده است.

شامگاه دوشنبه، خلیل عبداللهی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت که عملیات نیروهای امدادی در حادثه کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد پایان یافته و کسی در این انفجار کشته نشده است.

ایرنا شمار مصدومان را ۱۳۰ نفر اعلام کرد اما مشخص نشده که چند نفر از آنها که در محل کار آسیب دیده‌ و از کارگران کارخانه‌اند.

مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بامداد سه شنبه ۲۴ خرداد به ایرنا گفت: «وقوع این حادثه تاکنون ۱۳۰ مصدوم به دنبال داشت که به بیمارستان حضرت قائم منتقل شدند و وضعیت عمومی مصدومان مطلوب است.»

۱۳۰ مصدومی که پس از انفجار در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد، به بیمارستان منتقل شدند بیشتر به دلیل نشتی گاز نیتروژن در کارخانه مشکلات تنفسی دارند.

تاکنون از ۱۳۰ نفر از مصدوم این حادثه، ۱۵ نفر از بیمارستان مرخص شدند و باقی آنها هم‌چنان در بیمارستان بستری هستند. به گزارش شریفی‌نیا تاکنون کسی از مصدومان فوت نشده است.

حسن الغوثه، مدیر روابط عمومی کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد گزارش داد که ساعت ۱۶ و ۳۵ دقیقه دوشنبه به دلیل نشت نیتروژن یک لوله اتصال به مخزن می‌ترکد و نهایت این موجب آتش‌سوزی در یکی از مخازن نیتروژن می‌شود.

به گفته الغوثه انفجار موجب نشت گاز و مسمومیت و مشکلات تنفسی در کارگران شده است و کارخانه را به‌طور موقت به‌منظور کنترل و مدیریت تا اطلاع بعدی تعطیل کردند.

سرهنگ علی‌اصغر همایون‌پور، پلیس راهور استان فارس اعلام کرد که جاده منتهی به کارخانه را پس از انفجار به دلیل مشکل آلایندگی مسدود کردند. اما بعد اعلام کردند که وضعیت ترافیکی به حالت عادی برگشته است. محدودیت تردد خودرو به مسافت ۴۰ کیلومتر در حدفاصل فیروزآباد اعمال شد.

کارخانه‌ای که انفجار در آن رخ داد، مرداد ۱۳۹۹ افتتاح شد و ظرفیت سالانه آن تولید ۳۲۰ هزار تن کربنات سدیم است. کربنات سدیم را در تولید شیشه و بلور، صنایع شوینده و پاک‌کننده، تصفیه آب و پتروشیمی استفاده می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.