ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل از آمریکا خواست یک ائتلاف نظامی علیه ایران در منطقه تشکیل دهد

وزیر دفاع اسرائیل یک ماه مانده به سفر رئیس جمهوری آمریکا به خاورمیانه، گفت اسرائیل و کشورهای عربی که در نگرانی‌های خود در مورد ایران مشترک هستند، باید توانایی‌های نظامی خود را تحت حمایت واشنگتن در منطقه تقویت کنند.

کاخ سفید امروز سه‌شنبه ۲۴ خرداد / ۱۴ ژوئن در بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از ۱۳ تا ۱۶ ژوئیه (۲۲ تا ۲۵ تیر) به اسرائیل، کرانه باختری و عربستان سعودی سفر می‌کند و با همتایان خود در خاورمیانه برای پیشبرد منافع امنیتی، اقتصادی و دیپلماتیک ایالات متحده دیدار خواهد کرد.

این سفر از اسرائیل آغاز خواهد شد و سپس با بازدید از کرانه باختری و دیدار با مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین و بعد دیدار از عربستان سعودی ادامه خواهد یافت.

به گزارش تلویزیون دولتی عربستان سعودی، بایدن همچنین در نشستی با سران کشورهای حاشیه خلیج فارس، مصر، اردن و عراق نیز شرکت خواهد کرد.

برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات بی‌ثمر مانده‌ی احیای برجام، از جمله موضوعاتی است که احتمالاً در این سفر در دستور کار بایدن قرار خواهد گرفت.

بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل روز سه‌شنبه در یک سخنرانی به روابط امنیتی اسرائیل با کشورهای عربی خلیج فارس که با امضای پیمان ابراهیم به هم نزدیک شدند و همچنین مصر و اردن اشاره کرد و گفت تلاش‌هایی برای گسترش این همکاری‌ها در حال انجام است. گانتس گفت:

«در مواجهه با جنگ‌طلبی ایران آن‌چه نیاز است فقط همکاری نیست، بلکه ایجاد نیروی منطقه‌ای با رهبری آمریکاست که همه طرف‌های درگیر را تقویت کند. در این زمینه ما به خاطر امنیت شهروندان اسرائیلی به‌طور مستمر در حال کار هستیم.»

عربستان سعودی حمایت خود را از توافقنامه ابراهیم که بر اساس آن امارات متحده عربی و بحرین دو سال پیش با اسرائیل روابط برقرار کردند، نشان داده اما ریاض تاکنون از به‌رسمیت شناختن اسرائیل خودداری کرده است.

اسرائیل تمایل خود را برای همکاری نظامی با شرکای جدید خود در خلیج فارس اعلام کرده اما این کشورها به‌طور علنی نسبت به چنین چشم‌اندازی تردید نشان داده‌اند.

بنی گانتس تقویت روابط با کشورهای منطقه را «عامل اساسی برتری اسرائیل در منطقه» دانست و افزود:

«ما این روزها در زمینه‌های اقتصاد، محیط‌ زیست و همچنین امنیت در حال توسعه این روابط، تقویت و تعمیق صلح با مصر، اردن و کشورهای عضو توافق عادی‌سازی روابط هستیم.»

روزنامه اسرائیلی هاآرتص، پنج‌شنبه گذشته در گزارشی نوشت دولت آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن تلاش می‌کنند تا قدرت دفاعی در برابر ایران ایجاد کنند و در این راستا تشکیل یک سامانه پدافند هوایی منطقه‌ای برای رویارویی با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپادهای ایران در دستور کار است.

هاآرتص افزود، تل‌آویو «این امکان را در اختیار دارد که به چند کشور در زمینه سامانه‌های دفاعی، توسعه فن‌آوری، ابزار‌های جمع‌آوری اطلاعات و ایجاد ارتباط میان آن‌ها کمک کند». این روزنامه اما گفت سامانه «گنبد آهنین» شامل این کمک‌ها نخواهد شد.

به‌گفته هاآرتص، آمریکا از تل‌آویو می‌خواهد که از امارات متحده عربی حمایت کند و به این کشور صادرات امنیتی داشته باشد و در عین حال به دنبال ایجاد روابط با ریاض باشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.