ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واله زمانی فعال کارگری در شرایط جسمی وخیم در سلول انفرادی زندان اوین

نتایج آزمایش پزشکی واله زمانی و نظر پزشک متخصص مستقل که به رویت زمانه رسیده است نیز حاکی است او به احتمال زیاد به هپاتیت نوع C مبتلا شده و تاخیر در دسترسی او به امکانات پزشکی و درمانی می‌تواند برای جان این زندانی سیاسی مهلک باشد.

واله زمانی، کارگر نقاش و فعال جنبش کارگری، پس از مدتی بی‌اطلاعی خانواده از او، چهارشنبه ۲۵ خرداد در تماس کوتاهی از زندان اوین به خانواده‌اش اطلاع داد روز ۹ خرداد توسط نیروهای امنیتی در ارومیه بازداشت شد و پس از ۳ روز به زندان اوین منتقل شده است.

این فعال کارگری اکنون در سلول انفرادی بند امنیتی وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۴۰ نگهداری می‌شود.

صابر زمانی، برادر واله زمانی در پستی در حساب اینستاگرام خود نوشته است واله به بیماری حاد کبدی مبتلا است و اخیرا تحت عمل جراحی کبد قرار گرفته و به شدت نیازمند مراقبت پزشکی است.

پست اینستاگرامی صابر، برادر واله زمانی

نتایج آزمایش پزشکی واله زمانی و نظر پزشک متخصص مستقل که به رویت زمانه رسیده، حاکی از این است که او به احتمال زیاد به هپاتیت نوع C مبتلا شده و تاخیر در دسترسی او به خدمات پزشکی و درمانی می‌تواند برای جان این زندانی سیاسی مهلک باشد.

احضار و بازداشت‌های مکرر

واله زمانی، کارگر نقاش و فعال کارگری پیش از این نیز به جرم همبستگی با کارگران و زندانیان سیاسی بارها بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفته است.

واله زمانی ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ در جریان تجمع فعالان مدنی در اعتراض به وضعیت زندانیان زندان رجایی‌شهر (گوهردشت) توسط نهادهای امنیتی بازداشت و پس از دو هفته با قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شد. دادسرای امنیت واقع در زندان اوین ۲۴ تیر ۱۳۹۷ مجددا این فعال کارگری را احضار و مورد بازجویی قرار داد.

در تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۹۹ نیز واله زمانی بار دیگر توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. او پس از چندی باز به قید وثیقه آزاد شد.

ابتلا به هپاتیت C و نیاز به مراقبت پزشکی ویژه

واله زمانی اخیرا به دلیل بیماری حاد کبدی مورد عمل جراحی قرار گرفته است. پزشکان مستقلی که نتایج آزمایش‌های پزشکی این فعال کارگری را بررسی کرده‌اند، معتقدند التهاب حاد کبدی او به احتمال بسیار زیاد ناشی از ابتلا به هپاتیت نوع C است. کبد او عملکرد طبیعی خود را از دست داده است و تاخیر در درمان می‌تواند جبران ناپذیر باشد.

یک پزشک متخصص در این باره شرح حالی داده که از طریق منابع آگاه به دست «زمانه» رسیده است:

«به احتمال خیلی زیاد به هپاتیت نوع C ابتلا پیدا کرده‌اند که می‌تواند با عمل جراحی یا تزریق خون ارتباط داشته باشد (البته راه‌های دیگری هم وجود دارد). در حال حاضر با توجه به اینکه کبد در مرحله التهاب حاد است و عملکرد طبیعی خود را از دست داده باید هرچه سریع‌تر درمان هپاتیت C را شروع کرد (تاخیر در درمان می‌تواند احتمال عوراض غیر قابل برگشت در کبد را به شدت افزایش دهد) خوشبختانه در حال حاضر با داروهای جدیدی که مستقیما ویروس را مورد حمله قرار می‌دهند، شانس درمان نسبت به گذشته افزایش یافته است. این داروها در ایران هم به احتمال خیلی زیاد پیدا می‌شوند.»

این پزشک متخصص افزوده در صورتی که این نوع درمان پاسخ نداد، باید به فکر پیوند کبد بود. او تاکید دارد: «در هر حال قدم اول درمان هپاتیت حاد است که نباید زمان را از دست داد».

صابر زمانی از نهادهای حقوق بشری و کارگری خواسته است صدای واله زمانی باشند. او ضمن ابراز نگرانی درباره وضعیت واله زمانی تاکید کرده است با توجه به وخامت وضعیت سلامتی واله زمانی، حکومت اسلامی مسئول هر گونه اتفاق ناگواری است که برای واله زمانی رخ دهد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.