ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رسول‌اف تازه‌ترین فیلمش را در کن به نمایش درآورد

با وجود محرومیت از کار

با وجود محرومیت از کار و همچنین حکم یک سال زندان، محمد رسول‌اف، تازه‌ترین فیلمش را در شصت و ششمین جشنواره فیلم کن به نمایش گذاشت.

این فیلم "دست‌نوشته‌ها نمی‌سوزند" نام دارد و در بخش "نوعی نگاه" جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد.

"دست‌نوشته‌ها نمی‌سوزند"، تازه‌ترین فیلم محمد رسول‌اف درباره یک زندانی سیاسی ایرانی و دست‌نوشته‌های او در زندان جمهوری اسلامی‌ است.

نمایی از "دست‌نوشته‌ها نمی‌سوزند"، ساخته محمد رسول‌اف

بر اساس اطلاعاتی که جشنواره کن درباره این فیلم منتشر کرده، محمد رسول‌اف این فیلم را به‌طور مخفیانه و بدون مجوز و به شکل زیرزمینی ساخته است.

محمد رسول‌اف به خبرنگاران گفت: "احساسات متناقضی از حضور در کن دارم. عده‌ای از همکارانم که در ساخت این فیلم به من کمک کردند نتوانستند به این جشنواره بیایند. علتش هم مقرراتی‌ست که در ایران وجود دارد و همانطور که می‌دانید از بعضی لحاظ منحصر به فرد هستند."

دو سال پیش در جشنواره کن سال ۲۰۱۱، فیلم "به امید دیدار" از محمد رسول‌اف در بخش "نوعی نگاه" این جشنواره سینمایی تقدیر شد، اما این کارگردان به دلیل محکومیتش، اجازه حضور در مراسم کن را پیدا نکرد.

محمد رسول‌اف که اکنون ۴۰ سال دارد، در سال ۲۰۱۰ به اتهام تبلیغ علیه نظام به شش سال حبس و ۲۰ سال محرومیت از فیلمسازی محکوم شد. محکومیت او به حبس اما به یک سال کاهش پیدا کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.