ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جنگ روسیه و اوکراین: سازمان ملل می‌گوید تلفات غیرنظامیان از ۱۰ هزار نفر فراتر رفته است

سازمان ملل می‌گوید بیش از ۱۰ هزار غیرنظامی تاکنون در جنگ اوکراین کشته یا زخمی شده‌اند. این آمار شامل صدها کودک است که عمدتاً در گلوله باران توپخانه‌ای، موشکی و حملات هوایی کشته شده‌اند.

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در به روز رسانی روزانه خود اعلام کرد تا نیمه شب ۱۶ ژوئن در کیف حدود ۴ هزار و ۵۰۹ نفر کشته و ۵ هزار ۵۸۵ نفر زخمی شده اند. کشته شدگان شامل ۲۹۴ کودک است.

در بیانیه کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد آمده است: «بیشتر تلفات غیرنظامیان ثبت شده به دلیل استفاده از سلاح‌های انفجاری با منطقه برخورد وسیع، از جمله گلوله‌باران توپخانه سنگین و سامانه‌های راکت پرتاب چندگانه، و حملات موشکی و هوایی بوده است.»

همزمان با این درگیری‌ها، سازمان «نجات کودکان» از ارائه یک بیانیه سیاسی که برای محافظت از غیرنظامیان در شهرها و شهرک‌ها با تعهد به اجتناب از حملات انفجاری به مناطق شهری طراحی شده است، استقبال کرده است.

پس از سه سال مذاکره، ایرلند پیش‌نویس نهایی این بیانیه را روز جمعه در ژنو ارائه کرد.

جیمز دنسلو، رئیس تیم درگیری‌ها در سازمان نجات کودکان در بیانیه‌ای گفت: «این بیانیه یک دستاورد مهم در شناخت روند درگیری‌های مدرن است که تأثیر مخربی بر زندگی کودکان دارد. این بیانیه آسیب‌پذیری‌های منحصر به‌ فردی که کودکان در برابر سلاح‌های جنگ مدرن و نزدیکی به خطوط مقدم دارند، به رسمیت شناخته است. این می تواند یک گام مهم به جلو در فشار برای توقف جنگ علیه کودکان باشد.»

بر اساس آخرین به روز رسانی موسسه مطالعات جنگ (ISW)، روسیه در حال استقرار نیروهای بیشتری برای پشتیبانی از حملات خود در منطقه سورودونتسک و لیسیچانسک است، اما همچنین گفته دفاع اوکراین همچنان «قوی» است.

این اندیشکده مستقر در ایالات متحده گفته است: «ارتش روسیه اکثریت قریب به اتفاق توان رزمی موجود خود را برای تصرف سورودونتسک و لیسیچانسک به قیمت سایر محورهای پیشروی متمرکز کرده است و برای این کار متحمل تلفات سنگینی شده است.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.