ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروهای امنیتی ۸ معلم دیگر را بازداشت کردند

بازداشت و آزار معلمان در زندان‌ها ادامه دارد. از آغاز دور تازه اعتراضات معلمان بیش از ۲۰۰ معلم در شهرهای مختلف بازداشت شده‌اند. در دو ماه اخیر نیروهای امنیتی دستکم ۱۵۰ معلم را بازداشت کردند.

بنا بر اعلام شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان، نیروهای امنیتی طی دو روز گذشته در استان‌های فارس و کردستان دستکم هشت معلم دیگر را بازداشت کردند؛ شش معلم در استان فارس و دو معلم در استان کردستان.

در استان کردستان محسن شکوهی و غیاث نعمتی به دست نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند تا تعداد معلمان بازداشت‌شده افزایش یابد.

در روزهای پایانی هفته قبل و همزمان با چهارمین تجمع سراسری معلمان در بهار امسال، نیروهای امنیتی در شهرهای مریوان، سنندج، سقز و دیوانداره ۳۲ معلم را بازداشت کردند. پیش از آن نیز شعبان محمدی، اسکندر لطفی، مسعود فرهیخته و جبار دوستی در کردستان بازداشت شده بودند.

در استان فارس هم ماموران امنیتی در روز جمعه ۲۷ خرداد، زهرا اسفندیاری، مراد نوشادی، حسام‌الدین مظلومی، مرتضی رشیدی و رمضان بونصری را بازداشت کردند تا شمار معلمان در بند نیروهای امنیتی در استان فارس به ۱۹ نفر برسد. اصغر امیرزادگان، محمد عالیشوندی، ایرج رهنما، محمدعلی زحمتکش، محمدحسین پوره، مژگان باقری، حمید عباسی، غلامرضا غلامی کندازی، عبدالرزاق امیری و ناصر موسوی از جمله معلمانی هستند که طی دو ماه اخیر در استان فارس بازداشت شدند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی گزارش کرده است که همزمان با تجمع روز ۲۶ خرداد، نیروهای امنیتی دست‌کم هفتاد معلم را در استان گیلان بازداشت کوتاه مدت کردند و پس از اینکه معلمان خیابان را ترک کردند، افراد بازداشت‌شده را آزاد کردند. عزیز قاسم‌زاده، محمود صدیقی‌پور، انوش عادلی، محمدجواد سعیدی، جهانبخش لاجوردی و علی نهالی از معلمان بازداشت شده در استان گیلان اما از روز ۲۶ خرداد به‌رغم وعده مسئولان قضایی و امنیتی مبنی بر آزادی آنها، همچنان در بازداشت نیروهای امنیتی اند.

ماموران امنیتی در روزهای ۲۵ و ۲۶ خرداد با هدف جلوگیری از برگزاری چهارمین تجمع سراسری معلمان که در اعتراض به تداوم بازداشت اعضای تشکل‌های صنفی و معلمان در شهرهای مختلف، برگزار شد، ده‌ها معلم را در بازداشت کردند. به‌رغم بازداشت گسترده معلمان و حضور پرشمار نیروهای امنیتی، معلمان در شهرهای مختلف به خیابان آمدند و خواستار آزادی همکاران در بند خود شدند.

معلمان در اردیبهشت ماه نیز سه مرتبه با خواست اجرای کامل رتبه‌بندی حقوق معلمان، توقف خصوصی‌سازی آموزش و پرورش، توقف پرونده‌سازی علیه فعالان صنفی و معلمان بازداشت شده، اجرای حق آموزش به زبان مادری و آموزش رایگان تجمع سراسری برگزار کرده بودند.

در جریان تجمع‌های سه گانه معلمان در اردیبهشت ماه بیش از ۱۵۰ معلم در شهرهای مختلف بازداشت شدند. برخی از بازداشت‌شده‌گان به قید وثیقه و به صورت موقت از زندان بیرون آمده‌اند اما شمار زیادی از آن‌ها همچنان در زندان و تحت بازجویی قرار دارند.

نهادهای قضایی و امنیتی معلمان بازداشت‌شده را به «ارتباط با نیروهای خارجی» متهم کرده‌اند. این اتهام که به دلیل دیدار برخی معلمان با سیسل کولر و ژاک پاریس دو عضو اتحادیه اموزشی فرانسه مطرح شده، سبب افزایش فشار بازجویی بر معلمان بازداشت‌شده در تهران و مریوان شده است.

اسکندر لطفی، سخنگوی شورای هماهنگی کانون‌های صنفی از ۲۰ خرداد به‌گفته وکیلش به مکان نامعلوم منتقل شده است. او در اعتراض به وضعیت خود اعتصاب غذا کرده است. در تهران نیز جعفر ابراهیمی، رسول بداقی و محمد حبیبی که از دهم اردیبهشت ماه در بند نیروهای امنیتی هستند، از ۲۳ خرداد دوباره به سلول‌های انفرادی منتقل شدند.

قرار بازداشت حبیبی و ابراهیمی تمدید شده است و رسول بداقی نیز به پنج سال زندان در یک پرونده دیگر محکوم شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.