ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی با دخالت مقام‌های امنیتی و نظامی"

منابع خبری نزديک به مخالفان

منابع خبری نزديک به مخالفان حکومت ايران می‌گويند شورای نگهبان قانون اساسی ايران در ابتدا صلاحيت اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت را برای حضور در انتخابات تاييد کرده اما اين تاييديه با دخالت مقام‌های امنيتی و نظامی تغيير داده شده است.

به گزارش تارنمای جنبش راه سبز (جرس)، "در دور اول رأی‌گيری شورای نگهبان٬ آراء اين شورا هفت به چهار به احراز صلاحيت هاشمی بوده است."

جرس می‌گويد با درز اين خبر، حيدر مصلحی وزير اطلاعات، به همراه معاونان وزارت اطلاعات و فرمانده سپاه  در شورای نگهبان حضور پيدا می‌کنند و با بيان هشدارهايی درباره هاشمی رفسنجانی، اعلام می‌کنند که بر اساس نظرسنجی‌ها هاشمی رفسنجانی با بيش از ۷۰ درصد آراء برنده انتخابات رياست‌جمهوری خواهد شد و بر همين اساس از شورای نگهبان درخواست می‌کنند که مجددا رأی‌گيری کند.

بر پايه اين گزارش، در رأی‌گيری مجدد شورای نگهبان، هاشمی رفسنجانی با نسبت شش به چهار "رد صلاحيت" شده است.

 جرس می‌گويد پس از اين اتفاق علی لاريجانی، رئيس مجلس ايران به ملاقات آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی می‌رود و از وی درخواست می‌کند که با شرايط پيش آمده٬ ايشان از اعلام اين نتايج به اين شکل جلوگيری نمايند و اجازه حضور هاشمی رفسنجانی را در انتخابات با توجه به بحران‌ها و مسئله آشتی ملی بدهند که رهبر جمهوری اسلامی در پاسخ اعلام می‌کند که هيچ قصدی برای دخالت در نظر شورای نگهبان ندارد و اين شورا مطابق قانون کار خود را به درستی انجام داده است.

 همزمان با اين اتفاقات، عباس‌علی کدخدايی، سخنگوی شورای نگهبان با ارسال پيامی به هاشمی رفسنجانی از وی می‌خواهد که از نامزدی در انتخابات انصراف دهد اما هاشمی اين خواسته را رد می‌کند.

بر پايه اين گزارش "شورای نگهبان پس از نااميدی از انصراف هاشمی، نتايج بررسی صلاحيت‌ها را يک روز پيش از موعدی که بيان کرده بودند، اعلام می‌کنند."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرهاد - فریاد

    اگر ما به سخنرانی خامنه ای قبل از اعلام نتایج توجه کنیم درخواهیم یافت که خامنه ای آدرس رفسنجانی را میدهد و از مردم میخواهد به چنین نامزدی رای ندهند از اینرو این سخنرانی نشان از آن دارد که خامنه ای و شورای نگهبان حتی رد صلاحیت رفسنجانی را تصور هم نمی کرده اند به همین دلیل نقش نیروهای امنیتی و نظامی قطعا نشان از آن دارد که تصمیمات مهم از بیت خامنه ای گرفته نمی شود و خامنه ای تنها برای حفظ موقعیتش به امنیتی ها و نظامیها میدان داده است اما او باید توجه کند که امنیتیها و نظامی ها همه ی خاکریزها را فتح کرده اند و خیلی به خاکریز خامنه ای نزدیک شده اند و تنها نقطه ی قدرت همان قدرت لایزال ولایت است که به زودی توسط نظامیها فتح خواهد شد .