ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نخست‌وزیر اسرائیل ایران را به حملات سایبری تهدید کرد

یک روز پس از حملات سایبری به صنعت فولاد ایران، نفتالی بنت به جمهوری اسلامی هشدار داد که «اگر با اسرائیل دربیفتد، بهای آن را خواهد پرداخت». بنت آینده توانایی‌های جنگ سایبری اسرائیل را به «جایگزینی ده‌ها کماندو با افرادی که پشت صفحه‌کلید کامپیوتر نشسته‌اند» توصیف کرد.

نفتالی بنت نخست‌وزیر اسرائیل سه‌شنبه ۷ تیر / ۲۸ ژوئن در سخنانی در دانشگاه تل آویو هشدار داد که اگر ایران به زیرساخت‌های سایبری اسرائیل حمله کند، «بهای آن را خواهد پرداخت». بنت گفت:

«همان‌طور که بازدارندگی هسته‌ای وجود دارد، بازدارندگی سایبری نیز وجود خواهد داشت. رویکرد من به‌طور کلی، و به‌ویژه در مورد ایران این است که اگر با اسرائیل درگیر شوید، بهای آن را خواهید پرداخت و ما برای ویران‌کردن در تهران دور نمی‌رویم، این هرگز سیاست ما نبوده است.»

بنت همچنین افزود:

«شما دیگر نمی‌توانید به‌طور غیرمستقیم و از طریق نیروهای نیابتی‌ به اسرائیل ضربه بزنید و چنین فکر کنید که از پس آن برآمده‌اید.»

نخست‌وزیر اسرائیل در حالی این سخنان را بیان می‌کند که روز گذشته، دوشنبه ۶ تیر، گروه هکری «گنجشک درنده» که پیش‌تر سامانه کارت سوخت و شرکت راه‌ آهن ایران را هک کرده بود با انتشار ویدئو و اسنادی اعلام کرد که به شرکت فولاد خوزستان، شركت فولاد مبارکه اصفهان و شرکت فولاد هرمزگان، سه مجتمع بزرگ فولادی در ایران حمله سایبری کرده است. مقام‌های جمهوری اسلامی پس از گذشت ساعاتی این خبر را تأیید اما توقف فعالیت خط تولید فولاد خوزستان بر اثر این حمله را تکذیب کردند.

نفتالی بنت در ادامه افزود:

«اگر شما قلدر هستید و کسانی را [برای ضربه‌زدن به ما] می‌فرستید، ما نیز سعی خواهیم کرد پنهانی و سایبری به شما ضربه بزنیم. هرکس حملات سایبری به ما انجام دهد، ما نیز به او حمله خواهیم کرد. ما در این زمینه ضعیف نخواهیم بود.»

بنت همچنین گفت:

«پیش از این ما نیاز به اعزام ۵۰ تا ۱۰۰ کماندو به پشت خطوط دشمن با خطرات بزرگ داشتیم. اکنون اما ما گروهی از افراد باهوش را گرد هم آورده‌ایم که پشت صفحه‌کلید [کامپیوتر] نشسته‌اند و با آن‌ها به همان میزان تأثیر دست می‌یابیم.»

در پی ترورهای متعدد مسئولان هسته‌ای و نظامی جمهوری اسلامی که بیشتر آن‌ها به اسرائیل نسبت داده می‌شود، مقام‌های اسرائیلی و ایرانی در هفته‌های گذشته ادبیات تهدیدآمیزتری علیه یکدیگر به‌کار گرفته‌اند.

حمله‌های منتسب به اسرائیل پیش از این بیشتر مراکز و افراد مربوط به برنامه هسته‌ای ایران را هدف قرار می‌داد، اما در هفته‌های اخیر اعضای نیروی قدس سپاه و افراد شاغل در صنایع هوافضا ترور شده یا در شرایط مشکوکی جان خود را از دست داده‌اند.

اسرائیل در روزهای اخیر اعلام کرد که با کمک مقام‌های ترکیه عملیات ترور جمهوری اسلامی علیه شهروندان اسرائیلی در ترکیه را خنثی کرده است.

رسانه‌های نزدیک به نهادهای امنیتی و نظامی ایران، از جمله خبرگزاری تسنیم هفته گذشته گزارش دادند که در یک ماه اخیر دست‌کم «۲۹ حادثه» پی‌درپی در خاک اسرائیل رخ داده است. رسانه‌های اسرائیل، از جمله جروزلم پست و هاآرتص نیز به مواردی از این «حوادث» اشاره کردند که «حمله سایبری به سامانه‌های هشدار عمومی صدای آژیر» و همچنین «هک کردن ایمیل مقام‌های اسرائیلی» نمونه‌هایی از آن‌ها بودند که احتمال داده شد کار جمهوری اسلامی باشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.