ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جدال سایبری ایران و اسرائیل؛ گانتس: هیچ حمله‌ای را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم

اسرائیل و ایران حالا بر سر جنگ سایبری هم به روشنی برای یکدیگر خط و نشان می‌کشند. یک روز پس از هشدار نخست‌وزیر اسرائیل، وزیر دفاع این کشور هم گفت کسانی که حملات سایبری انجام می‌دهند و آن‌ها که فرمان این حملات را صادر می‌کنند در دیدرس اسرائیل هستند و بهایش را خواهند پرداخت.

بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل روز چهارشنبه در کنفرانس بین‌المللی سایبری در تل‌آویو گفت ایران در حال انجام حملات سایبری با هدف سرقت اطلاعات از نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان (UNIFIL) است. او گفت ایران در تلاش است تا محل استقرار آن‌ها در مرز میان اسرائیل و لبنان را در اختیار حزب‌الله قرار دهد.

گانتس مدعی شد که ایران با «انجام یک عملیات سایبری با هدف سرقت مطالب مربوط به محل استقرار نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در منطقه برای استفاده حزب‌الله» در تلاش است تا فعالیت این نیروها را مختل کند. گانتس این اقدام مشترک ایران و حزب‌الله را «حمله به منافع شهروندان لبنانی و ثبات لبنان» خواند.

به گفته گانتس، ایران نه تنها در هوا، زمین و دریا، اسرائیل را به چالش می‌کشد، بلکه بیش از یک دهه است که حملات سایبری علیه دولت اسرائیل انجام می‌دهد. او گفت اسرائیل یک دهه پیش حداکثر با چندین حمله سایبری قابل توجه مواجه شده بود ولی اکنون با بیش از هزار حمله در سال مواجه است.

ایران و اسرائیل در چند سال گذشته درگیر یک جنگ سایبری تمام عیار بوده‌اند. حمله سایبری به تأسیسات گمرکی در بندر رجایی، حمله به سامانه سوخت‌رسانی، راه‌آهن، شهرداری و آخرین مورد یعنی حمله به تأسیسات فولاد ایران در روز دوشنبه ۶ تیرماه به اسرائیل نسبت داده می‌شود. در مقابل ایران هم متهم است که در سال‌های گذشته به متروی تل‌آویو، تأسیسات تصفیه آب اشکلون و سرورهای دستگاه‌های خدماتی این کشور حمله سایبری کرده است.

روز سه‌شنبه، نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل در کنفرانس سایبری در دانشگاه تل‌آویو ایران را تهدید کرد که هر حمله سایبری که به آن‌ها انجام شود، نیروهای سایبری کشورش در مقابل به ایران حمله خواهند کرد. او گفت که سیاست اسرائیل این است که ایران باید بهای اقداماتش را بپردازد.

صبح روز چهارشنبه هم بنی‌گانتس مشابه همین سخنان را تکرار کرد و گفت:

«دولت‌ها و دموکراسی‌ها وظیفه دفاع از خود و بازدارندگی را دارند. کسانی که می‌خواهند به ما آسیب برسانند، باید بهای سنگینی بپردازند و اسرائیل این گونه عمل می‌کند.»

او گفت اسرائیل بر سامانه‌های سایبری و روش‌های عملیاتی حریف خود اشراف دارد.

وزیر دفاع اسرائیل افزود ایران نه تنها «رهبر تروریسم متعارف جهانی» است، بلکه از گروه‌های هکری هم برای انجام حملات علیه اسرائیل و دیگر کشورهای منطقه و جهان استفاده می‌کند.

واحد «شهید کاوه» برای حملات سایبری آماده شده است

بنی گانتس همچنین گفت ایران تهدید می‌کند که به زیرساخت‌های جهانی حمله خواهد کرد. او گفت هدف ایران «گسترش ترس و حتی تلاش برای تأثیرگذاری بر فرایندهای دموکراتیک و شکل‌گیری دولت‌ها و تلاش برای تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده است».

اتهام حمله سایبری ایران به زیرساخت‌های خدماتی، بیمارستانی و کارزارهای انتخاباتی آمریکا در سال‌های گذشته به کرات شنیده شده است. عمده حملات سایبری به آمریکا معمولاً متهمانی در پکن، مسکو و تهران پیدا می‌کند.

اکنون وزیر دفاع اسرائیل می‌گوید که واحدی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای اجرای این دست اقدامات تجهیز شده است. او گفت واحد «شهید کاوه» سپاه پاسداران برای آسیب رساندن به کشتی‌ها، پمپ بنزین‌ها و کارخانه‌های صنعتی در چندین کشور غربی از جمله بریتانیا، آمریکا، فرانسه و اسرائیل تحقیقاتی انجام داده است.

سال گذشته، اسناد طبقه‌بندی شده ظاهراً متعلق به ایران، در اسکای نیوز منتشر شد که انجام تحقیقات محرمانه‌ای در واحد «شهید کاوه» را فاش می‌کرد. در این تحقیقات امکان انجام یک حمله سایبری برای غرق کردن یک کشتی باری یا منفجر کردن پمپ بنزین بررسی شده بود.

وزیر دفاع اسرائیل حال با اشاره به همان اسناد گفت کشورش برای خنثی کردن چنین حملاتی با شرکایش همکاری نزدیکی دارد. گانتس گفت، همان چارچوب‌های همکاری‌ای که در منطقه در برابر ایران ایجاد می‌کنیم، در حال گسترش به بعد سایبری است.

او در خاتمه ایران را چنین تهدید کرد:

«آن‌ها هم مثل هر تروریست دیگری هستند. ما می دانیم آنها چه کسانی هستند، آنها و کسانی که آنها را هدایت می‌کنند، هدف قرار می‌دهیم. آنها هم‌اینک در دیدرس ما هستند البته نه فقط در فضای مجازی. حتی یک حمله به شهروندان اسرائیل بی‌پاسخ نخواهیم گذاشت.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.