ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حملات موشکی روسیه به اودسا در اوکراین چندین کشته بر جا گذاشت

با بیشتر شدن حملات موشکی روسیه، غیرنظامیان بیشتری در اوکراین کشته می‌شوند. به‌گفته منابع اوکراینی، دست‌کم ۱۷ نفر در حملات موشکی روسیه به منطقه اودسا کشته شدند. گفته می‌شود که موشک‌ها به دو ساختمان مسکونی اصابت کرده است. ارتش اوکراین می‌گوید شمار حملات موشکی روسیه در هفته‌های اخیر بیش از دو برابر شده است.

بر اساس اطلاعات جدید مقام‌های اوکراینی، دست‌کم ۱۷ نفر در حملات موشکی روسیه به منطقه اودسا در جنوب اوکراین کشته شدند. ابتدا خدمات اورژانس در شبکه پیام‌رسان تلگرام از کشته شدن ۱۴ نفر و زخمی شدن ۳۰ نفر در یک آپارتمان ۹ طبقه‌ای در ۸۰ کیلومتری شهر بندری اودسا خبر داد، سپس سه کشته در حمله موشکی دیگری به ساختمان‌های اطراف آن افزوده شد. کودکان نیز از جمله قربانیان این حملات بودند.

سرهی براچوک، سخنگوی اداره منطقه‌ای اودسا گفت این موشک‌ها از هواپیمایی در حریم هوایی دریای سیاه شلیک شده‌اند.

به‌گفته منابع اوکراینی، یک ساختمان مسکونی در اثر این حمله تخریب شده است. نیروهای امدادی ابتدا از شش کشته و هفت زخمی صحبت کرده بودند. شمار کشته‌شدگان سپس به ۱۰ نفر و بعد به ۱۴ نفر رسید.

ادامه تلفات غیرنظامیان

روز دوشنبه نیز حداقل ۱۸ نفر در حمله موشکی به یک مرکز خرید در شهر کرمنچوک در مرکز اوکراین کشته شدند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه هرگونه مسئولیت نیروهای مسلح کشورش را در این حمله رد کرد.

حمله موشکی به ساختمان آپارتمانی در منطقه اودسا اندکی پس از خروج روسیه از جزیره مار اوکراین در دریای سیاه رخ داد. کی‌یف خروج سربازان روسیه از این جزیره را به‌عنوان پیروزی نظامی مهم جشن گرفت.

به‌گفته ارتش اوکراین، شمار حملات موشکی روسیه به اهدافی در اوکراین در دو هفته پایانی ماه ژوئن بیش از دو برابر شده است.

سرتیپ الکسی هروموف، معاون رئیس ستاد ارتش اوکراین می‌گوید در بیش از نیمی از موارد، ارتش روسیه از پرتابگرهای قدیمی دوران اتحاد شوروی استفاده کرده است.

روسیه همچنان تأسیسات نظامی، زیرساخت‌های حیاتی و شبکه‌های صنعتی و حمل‌ونقل را هدف قرار می‌دهد. به‌دلیل عدم دقت حملات، مردم غیرنظامی متحمل «تلفات قابل توجهی» شده‌اند.

الکسی هروموف می‌گوید در نیمه دوم ژوئن، ۲۰۲ موشک به سمت اوکراین شلیک شد که در مقایسه با دو هفته اول این ماه، ۱۲۰ موشک افزایش داشت.

نیروهای اوکراین در معرض محاصره قرار دارند

بر اساس اظهارات مقام‌های اوکراینی، نیروهای این کشور در شهر لیسیچانسک در منطقه لوهانسک در شرق اوکراین در خطر محاصره قرار دارند. ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین گفت نبردها در پالایشگاهی که تقریباً در هفت کیلومتری غرب لیسیچانسک واقع است، ادامه دارد.

نیروهای روسی از جنوب به سمت این شهر پیشروی می‌کنند و نبرد در محدوده غربی و جنوبی شهر نیز جریان دارد. پیش از این رسانه‌های روسی از تصرف این پالایشگاه خبر داده بودند.

لیسیچانسک آخرین شهر بزرگ در منطقه لوهانسک است که تحت کنترل اوکراین قرار دارد. در حال حاضر تنها از طریق چند مسیر تدارکاتی از غرب می‌توان به این شهر مواد مورد نیاز را ارسال کرد.

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین گفت در منطقه همسایه دونتسک، پیشروی‌های روسیه در نزدیکی اسلوویانسک و باخموت دفع شده است. در طول کل خط مقدم، مواضع اوکراینی‌ها به‌طور مداوم با گلوله‌باران توپخانه و بمباران هوایی زیر ضرب بوده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در سخنرانی ویدئویی روزانه خود درباره وضعیت شرق کشورش گفت:

«برتری اشغالگران از نظر قدرت آتش بسیار محسوس است. روسیه برای این کار از ذخایر تسلیحاتی خود استفاده می‌کند.»

صادرات برق به اروپا

زلنسکی همچنین گفت اوکراین صادرات برق به اتحادیه اروپا را آغاز کرده است. او گفت «مرحله مهمی در نزدیکی ما با اتحادیه اروپا فرارسیده است».

بر اساس اطلاعات کی‌یف، صدور برق از طریق رومانی انجام می‌شود. زلنسکی تأکید کرد که برق اوکراین می‌تواند جایگزین بخش قابل توجهی از گاز صادراتی روسیه برای تأمین برق اروپایی‌ها شود.

اوکراین در اواسط ماه مارس به شبکه برق اروپا متصل شد. هرمان گالوشنکو، وزیر انرژی اوکراین هفته گذشته به آلمان پیشنهاد تحویل انرژی هسته‌ای را داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.