ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیکر صادق تیرافکن به خاک سپرده شد

پیکر صادق تیرافکن، عکاس صاحب‌نام

صادق تيرافکن

پیکر صادق تیرافکن، عکاس صاحب‌نام کشورمان، صبح امروز پنجم خرداد ۱۳۹۲ در آرامگاه باغ طوطی به خاک سپرده شد.

در مراسم به خاکسپاری صادق تیرافکن خانواده و دوستانش و هنرمندانی مانند عباس کوثری‌، نیوشا توکلیان‌، رامین دهدشتی‌، مهران مهاجر‌، امیر حسین اعتماد و حمید اسکندری، مصطفی نجم‌آبادی‌، مجید سعیدی‌، رضا معطریان‌، حیمد سوری، امید تهرانی‌، محمد غزالی‌، آزیتا شرف جهان‌، نادر سیحون‌، علیرضا آدم‌بکان‌، مهدی حسنی‌، هنگامه معمری‌، یعقوب رشتچیان‌ و آناهیتا قبائیان حضور داشتند.

برای این هنرمند فقید مراسم یادبودی نیز عصر دوشنبه ششم خرداد، ساعت ۱۸تا ۱۹.۳۰ در مسجد ولی عصر در خیابان وزرا برگزار می‌شود. افزون بر این، جامعه هنری مراسم بزرگداشتی هم برای صادق تیرافکن در روز چهارشنبه ۸ خرداد در سينماتک موزه هنرهای معاصر برگزار خواهد کرد.

به گزارش شبنم سیفی در رادیو زمانه، صادق تیرافکن بعد از چند سال مبارزه با سرطان سرانجام در ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ در تورنتوی کانادا درگذشت. او در سال ۱۳۴۴ در کربلا از پدر و مادری ایرانی زاده شد و سپس همراه خانواده‌اش به ایران بازگشت. سال ۱۳۶۹در رشته عکاسی از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد.

اثری از صادق تيرافکن

تیرافکن ده‌ها نمایشگاه انفرادی و جمعی در ایران و کشورهای مختلف برگزار کرد. بسیاری از آثار او هم اینک در موزه‌ها و گالری‌های مختلف دنیا نگهداری می‌شوند. موزه هنرهای معاصر تهران، موزه بریتانیا در لندن، خانه اروپایی عکاسی در پاریس، موزه بروکلین در نیویورک، موزه برایتون در بریتانیا و همچنین موزه لس‌آنجلس جزو مؤسساتی هستند که برخی از آثار او را در اختیار دارند. او همچنین در بسیاری از کشورهای جهان از جمله قطر، آلمان، سوییس، بلژیک، استرالیا، آمریکا، فرانسه و روسیه نمایشگاه برگزار کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.