ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابراز نگرانی چهار سندیکای کارگری فرانسه درباره وضعیت رضا شهابی و حسن سعیدی

چهار سندیکای کارگری فرانسه در بیانیه مشترک خود اعلام کردند علی‌رغم این که سازمان‌های بین المللی مختلف در چند هفته اخیر از سازمان جهانی کار و مقامات ایرانی خواستار آزادی اعضای سندیکاها و معلمان زندانی شده‌اند اما آن‌ها هنوز زندانی‌اند یا تحت پیگرد قرار دارند.

چهار سندیکای کارگری فرانسه (CGT، FSU، UNS، FSU) در بیانیه مشترکی که روز سه شنبه ۵ ژوئیه ۲۰۲۲/ ۱۴ تیر ۱۴۰۱ منتشر شد نگرانی شدید خود را از وضعیت رضا شهابی و حسن سعیدی دو عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد که در زندان در اعتصاب غذا به‌سر می‌برند، اعلام کردند. آن‌ها خواستار آزادی فوری آن‌ها و دیگر فعالان کارگری و اجتماعی زندانی شدند.

۲۳ روز از آغاز اعتصاب غذای رضا شهابی می‌گذرد. حسن سعیدی ۱۴ روز است که در سلول انفرادی در اعتصاب غذاست. شهابی و سعیدی همراه با تعداد دیگری از فعالان کارگری و معلمان شامل کیوان مهتدی، آنیشا اسداللهی، ریحانه انصاری نژاد، رسول بداقی، جعفر ابراهیمی و محمد حبیبی به بهانه دیدار با دو سندیکالیست فرانسوی در تهران بازداشت شده و در یک سناریوی امنیتی به اقدام علیه امنیت کشور و جاسوسی متهم شده‌اند. بازجویان با اعمال فشار بر آن‌ها و بازجویی‌های طولانی تلاش دارند آن‌ها را وادار به پذیرش اتهامات امنیتی کنند.

رضا شهابی که در اثر بازداشت‌ها و حبس‌های سال‌های پیش به شدت بیمار است از ۲۳ روز پیش در اعتراض به حبس در سلول انفرادی، اتهامات دروغین و بازجویی‌های مداوم اعتصاب غذا کرده است. حسن سعیدی نیز ۱۴ روز پیش اعتصاب را آغاز کرده است.

چهار سندیکای کارگری فرانسه در بیانیه مشترک خود نوشته‌اند علیرغم این که سازمان‌های بین‌المللی مختلف در چند هفته اخیر از سازمان جهانی کار و مقامات ایرانی خواستار آزادی اعضای سندیکاها و معلمان زندانی شده‌اند اما آن‌ها هنوز زندانی‌اند یا تحت پیگرد قرار دارند.

سندیکاهای کارگری فرانسه در ارتباط با محدودیت‌های اعمال شده بر فعالان زندانی و ممانعت از دیدار آن‌ها با خانواده‌هایشان نوشته‌اند:

«به خانواده‌های‌شان اجازه ملاقات آن‌ها را نداده‌اند. هنگامی که همسران و فرزندان آن‌ها اعتراض کردند، مسئولان زندان گفتند که قاضی، رضا شهابی و حسن سعیدی را از حق تماس گرفتن یا داشتن ملاقات محروم کرده است. همین امر در مورد سایر معلمان و سندیکالیست‌های زندانی از جمله آقای کیوان مهتدی، خانم انیشا اسداللهی، خانم ریحانه انصاری نژاد، آقای رسول بداقی، آقای جعفر ابراهیمی و آقای محمد حبیبی نیز صدق می‌کند. گفتگو با خانواده و ملاقات با آن‌ها در زندان جزو حقوق زندانی است. این‌که مقامات ایرانی این حقوق را مراعات نمی‌کنند غیر قابل توجیه است!»

سندیکای شرکت واحد به نقل از رضا شهابی و حسن سعیدی اعلام کرده است چند هفته پیش پایان بازجویی‌های این دو زندانی اعلام شده بود. «اما با تلاش‌های بازجو دوباره حکم انفرادی و بازجویی علیه این دو فعال سندیکایی از سوی دادسرای زندان اوین صادر شده است که مجددا از دو هفته گذشته تاکنون تحت بازجویی‌های متعدد وطولانی قرار دارند.»

سندیکای شرکت واحد در آخرین گزارش از وضعیت رضا شهابی نوشته است: مسئولان زندان در ۱۱ تیر امکان تماس تلفنی بسیار کوتاه شهابی با خانواده‌اش را فراهم کرده‌اند اما در این تماس خانواده حتی موفق نشده‌اند در مورد سلامتی او سوال کنند. «گویا بازجو فقط قصد داشته به خانواده شهابی بگوید رضا هنوز می‌تواند حرف بزند. صدای ضعیف رضاشهابی گویای شدت ضعف جسمانی‌اش بود. معلوم نیست چقدر کاهش وزن دارد اما شرایط صدایش گویای وخامت جسمانی‌اش است.»

حسن سعیدی نیز طبق این گزارش، در سلول انفرادی زندان اوین محبوس است. او به شدت کاهش وزن داشته و وضعیت جسمی مناسبی ندارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.