ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون پيشين وزير ارشاد: نامزدها ادب را رعایت کنند

محسن پرویز که در سال‌های

محسن پرویز که در سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۹ معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، به کاندیداهای ریاست‌جمهوری توصیه کرد که در سخنرانی‎هایشان ادب و اخلاق را رعایت کنند.

محسن پرویز که این روزها با انجمن قلم ایران که یک تشکل صنفی ویژه نویسندگان وابسته به حکومت است همکاری می‌کند، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به رویکردهای عام‌پسند در سخنان نامزدهای ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: "در بحث انتخابات با توجه به این‌که کاندیداها به دنبال جذب آرا هستند، گاهی ممکن است از الفاظ و جملاتی استفاده کنند که احساس می‌کنند مخاطب راحت‌تر موضوع را متوجه می‌شود و این از مواردی است که باید روی آن دقت شود."

محسن پرویز خواستار آن شد که نامزدهای انتخاباتی برای نوشتن متن سخنرانی‌هایشان از ویراستاران کمک بگیرند. او گفت: "وقتی فردی می‌خواهد بیانیه صادر کند و یا نوشته‌ای بنویسد، لازم است کسی مطالب او را ویرایش کند."

پرویز همچنین گفت نمی‌توان انتظار داشت نامزدها با مسائل فرهنگی آشنایی داشته باشند و در ادامه افزود: " نامزدهاباید این مهارت را در خود ایجاد کنند که با موضوعات فرهنگی آشنا شوند"

محسن پرویز تا دوم تیر ۱۳۸۹ معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد را به عهده داشت. دوره معاونت او یکی از دوره‌های پرچالش در تاریخ سانسور آثار ادبی در جمهوری اسلامی به‌شمار می‌آید.

گفتنی است که یکی از شعارهای میرحسین موسوی در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری "ادب مرد به ز دولت اوست" بود. حساسیت دولت احمدی‌نژاد به این جمله از گلستان سعدی تا آن حد بود که علی‌رضا آقایی‌راد، روزنامه‌نگار پس از انتشار مقاله‌ای با عنوان "ادب مرد به ز دولت اوست" بازداشت شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.